Permalänk
Medlem

stilligt

Permalänk

riktigt snyggt du men vilka temperaturer kommer du ner i?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

riktigt monster!

Permalänk

det där va nog fan det coolaste jag har sett!

Permalänk
Medlem

nice riktigt stillig

Permalänk
Medlem

har du kvar den datorn ?

Permalänk
Medlem

Med det senaste galleriet från 2011 och detta från 2006 så förväntar jag mig att du nu i 5 år har kämpat på något extremt inför 2016?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk

Älskar detaljrikedomen på caset!

Permalänk
Medlem

Lever chassit vidare?
Fick det någon vattenkylning senare?

Blev det någon uppgradering av komponenterna eller är det fortfarande:
P4E 3.0@3.6 (Luftkyld med CM Jet4)
1 Gb DDR400
2x250Gb WD
Tagan 580W Easycon series
Gigabyte GA-81PE1000 Pro2-W
Leadtek Nvidia GeForce 6800LE

som gäller?
(I det chassit)

Jag hade en P4 Northwood "C" 3.2GHz med samma CM Jet 4 kylare.
Geforce 6800GT, relativt det snabbaste grafikkortet jag haft, för då fanns det bara 6800 Ultra som var snabbare.
Ett sånt här 6800 GT (inte min bild)
Har för mig att 6800 GPUerna var Nvidias sista med native AGP. Även om det senare kom kort med PCI-E <-> AGP brygga på korten.
Men absolut sett är nästan vilket grafikkort som helst snabbare än ett 6800 idag, oavsett om man hade LE, GT, Ultra.
Kanske fortfarande går att hitta något G210 på lager någonstans som jag tror är slöare.
Var en del på den tiden som skröt om att de hade EN HEL GIG i RAM minne (vanligtvis 2x512MB eller 4x256MB).
Tja, jag kunde också ha en gig i min dator om jag tog ut min ena 1024MB modul (2x1024MB).
Mitt chassit var ett Chieftec Dragon. Vit/Beige färg. Bara chassit vägde 15kg utan komponenter. Gick att sitta på utan att chassit flexade.
Kallade den great white one, dels för att den var bra specad när den var ny och för det tunga stora fulltower chassit var ganska maffigt om man var van med mindre chassin. Färgen vit och låter som en haj referens.
Kostade alldeles för mycket och var aldrig lika snygg som din dator.
Men gav många roliga timmar.

CM Jet4 kylare, störde mig på att den hade en vit blinkande diod framtill. Tog isär den och kapade kablarna till dioden och satte ihop den igen. Den hade även en röd diod med fast sken bakåt, men den störde inte mig så den lät jag vara.
Ganska cool design annars.
Lappade även basen på kylflänsen.
Kylde väl helt okej men var väl inte direkt tyst om minnet inte sviker mig.

Jag har inte kvar den datorn.

Permalänk
Medlem

Utsökt byggt!

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

Helt klart en blast from the past för er som undrar så är bygget fortfarande komplett, nerpackat i en låda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SleepstreameR:

Helt klart en blast from the past för er som undrar så är bygget fortfarande komplett, nerpackat i en låda

Skickades från m.sweclockers.com

Det här galleriet publicerade du när jag precis börjat sätta mig in i datorer och hårdvara ordentligt. Minns fortfarande hur imponerad jag blev och nostalgin överöste mig när jag stötte på ditt galleri igen i veckan. Du har inte funderat på att packa upp Cold-Fusion och göra något mer av det?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

Det här galleriet publicerade du när jag precis börjat sätta mig in i datorer och hårdvara ordentligt. Minns fortfarande hur imponerad jag blev och nostalgin överöste mig när jag stötte på ditt galleri igen i veckan. Du har inte funderat på att packa upp Cold-Fusion och göra något mer av det?

Verkligen superkul att du har såna minnen till den

Jag vet inte riktigt vad det skulle vara ärligt talat, den är väl mer till för att visas upp och inte användas. Men man ska ju aldrig säga aldrig förvisso

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Snyggt handtag där i toppen man kan dra fram lådan, är det hjul under lådan också?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Ja så klart @Sh4d0wfi3nd, det är så läckert att det förtjänar att lyftas flera gånger. Vad gör du med Cold-Fusion idag @SleepstreameR, fortfarande visningsprojekt?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skrivet av loevet:

Ja så klart @Sh4d0wfi3nd, det är så läckert att det förtjänar att lyftas flera gånger. Vad gör du med Cold-Fusion idag @SleepstreameR, fortfarande visningsprojekt?

Alltid lika roligt att se att det är så uppskattat! Kan inte påstå att den rört sig många millimeter sen sist tyvärr, men det är fortfarande komplett i varje fall. Jag är inte så nostalgisk av mig, men detta är ett av de få byggen som jag faktiskt har sparat orört sen glansdagarna

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989