Acer Predator X34 -Skärm eller grafikkorts problem?!?

Permalänk
Medlem

Acer Predator X34 -Skärm eller grafikkorts problem?!?

Hej,

Jag är ny här på Sweclockers men jag tänkte slänga ut en fråga om ett problem som säkert någon har träffat på förut.

Jag sitter på Acer Predator X34 som drivs med hjälp av 2 st Geforce 670 GTX. Men nu när Fallout 4 släpptes så upptäckte jag att jag fick som blinkningar i skärmen under vissa scener eller miljöer.
Eftersom jag är en av dom som tvingar SLI stöd till Fallout 4 så trodde jag problemet låg där men nu när Battlefront Starwars släpptes så fick jag samma problem. Har filmat på detta som jag klipper in nedan som en länk till youtube.

Om ni känner till problemet eller en möjlig lösning så tveka inte att hjälpa mig innan jag får krupp av buggen/felet.

Mvh
Anders

Permalänk
Medlem

Det är flickering.

Har du överklockat till 100hz? Sänk då till 95Hz.

Har du 2Gb vram på dina kort? Det är nog på tok för klent! Såg faktiskt en annan som hade liknande setup på OC för nån månad sedan, ett 980 Ti presterade precis dubbelt så bra som sli 670.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Kommer inte högre än 95Hz med Asus geforce 670 GTX. Sett på andra trådar att man bör ha 700 serie eller högre för att synka G-sync upp till 100 Hz.

Jag förstår att mitt gear inte väger upp just nu men fattar inte varför det skulle skapa flickering. Finns det någon bra sidan som förklara allt detta?

Mvh
Anders

Permalänk

@Petta84: skicka en ticket till Acer och fråga dom också

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petta84:

@eucalyptus:

Kommer inte högre än 95Hz med Asus geforce 670 GTX. Sett på andra trådar att man bör ha 700 serie eller högre för att synka G-sync upp till 100 Hz.

Jag förstår att mitt gear inte väger upp just nu men fattar inte varför det skulle skapa flickering. Finns det någon bra sidan som förklara allt detta?

Mvh
Anders

jag läste någonstans att det är 900 serien som gäller.. men kan ha varit den andra skärmen med 165hz ochså ?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petta84:

@eucalyptus:

Kommer inte högre än 95Hz med Asus geforce 670 GTX. Sett på andra trådar att man bör ha 700 serie eller högre för att synka G-sync upp till 100 Hz.

Jag förstår att mitt gear inte väger upp just nu men fattar inte varför det skulle skapa flickering. Finns det någon bra sidan som förklara allt detta?

Mvh
Anders

Jo det med 95Hz gränsen vet jag.

Det diskuterades på OC tidigare, minns inte exakt. Om du kör 60 Hz, flimrar det då med?

*man bör ha ett 780 eller nyare om jag minns rätt för 100Hz. Har något med grafikkretsen att göra, en gräns i Keplerstrukturen som sätter stopp.

Fråga, eller sök runt på OC så kanske du finner en lösning lycka till!

Permalänk
Medlem

@truedesire:

Får väl skicka iväg en ticket och fråga

tack

/A

Permalänk

@Petta84: tänkte om du uppmärksammar dom om det, kan det vara antingen en driver på nvidia hållet, gpu specifikt problem, eller firmware på skärmen som behöver uppdateras bara

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Gick ner till 80 Hz och då försvann problemet. tror det handlar om hur mycket jag har i minne och klockfrekvensen på GPU som stökar.

Tack för hjälpen.. var rädd att det var fel på skärmen :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Försöker du få dig själv avstängd från forumet?

Visa signatur

It’s more fun to compute.