Permalänk
Medlem

Hjälp med tivo box

Hej på er där ute

Jag har ett stort problem. För tre veckor sen köpte jag samsungs nya qled tv samt Comhems tivo. Allt fungerade i början men idag har jag problem med bilden. Med andra ord för ingen bild över lag. Tvn säger att det inte finns någon enhet inkopplad till den hdmi källa tivo boxen är inkopplad i. Men drar jag ur hdmi kabeln ur tivo o kopplar in i ps4 då dyker det upp direkt. Men drar jag ur strömsladden ur tivo boxen och väntar som dom säger i 30 sekunder och sen stoppar in igen. Då dyker det upp en bild där det står comhem och att boxen håller på och startar upp sig. Därefter händer inget mer och jag kommer ut igen till tvns huvudmeny och får ett tecken på hdmi källan att den är avstängd trotts att boxen är på.

Vad kan felet vara? Comhem skyller på att det är min nya samsung tv det är fel på för enligt dom så ser det ut som allt är ok med boxen.

*Rubrik editerad* Ingen anledning med svordomar i rubrik. - /Mod
Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Har du någon annan TV eller skärm med HDMI-ingång som du kan koppla tivo-boxen till?

Permalänk
Medlem

Prova boxen mot en annan TV / Skärm samt med annan HDMI-kabel

Permalänk
Medlem

Har testat med två andra skärmar nu. Samt annan hdmi kabel. Men fortfarande samma sak. Är som typ på en dator när man sätter igång den så kommer bios bilden ifrån tillverkarn upp. Så blir det med boxen comhem kommer upp sen inget mer alls. Så nu får dom ta och svälja sin stolthet och skicka mig en ny Box

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo