Väcka android-platta vid rörelse framför kameran

Permalänk
Medlem

Väcka android-platta vid rörelse framför kameran

Haloj!

Undrar om någon här har gjort något liknande, hittat lite trådar på olika forum men ingen metod verkar fungera.

Jag har två samsung galaxy plattor (tab 1 tror jag), köpte dom nyligen för att montera på väggen och börja styra saker med dom, belysning, markiser osv.

Jag har aldrig kört android och har inte så bra koll, vad jag försöker göra är att den ska väcka skärmen till liv när den reagerar på rörelse med hjälp av kameran, verkar finnas många som har det aktiverat på sina androidplattor men jag får inte till det.
Testat lite färdiga steg-för-steg guide som baseras på tasker och app-kombinationer typ motion detect + screen osv.

Kan det vara att det fungerar olika på olika versioner av android?
I vanlig slentrian-ordning uppdaterade jag plattorna när jag packackade upp och aktiverade dem, och många poster och guide jag hittar är från 2015 och tidigt 2016, kanske har skett någon förändring sedan dess?

Kört fast lite, behöver lite ideer och bollplank tror jag

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Gravity Screen, dock använder den proximity-sensorn istället för kameran om din surfplatta har en sån. Fungerade väldigt väl i vart fall.

Edit: Verkar inte som att din surfplatta har en proximity sensor.

Permalänk
Medlem

Lite samma problem...

Tjena alla duktiga människor

Jag har lite samma problem som trådstartaren här. Jag har köpt en gammal Galaxy Tab 2. Men jag har ingen aning hur jag skall få skärmen att starta upp när det rör sig framför kameran?? Jag tänkte använda plattan till smarta hemmet, och vill bara att plattan skall vakna till liv när jag går förbi/mot den. Jag tror inte denna plattan har proximity sensor, är dock osäker.

Då det är några år sedan denna tråden startade så hoppas jag det kanske finns någon lösning på problemet nu.

Stort tack på förhand!!
// Per

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av lundinz:

Tjena alla duktiga människor

Jag har lite samma problem som trådstartaren här. Jag har köpt en gammal Galaxy Tab 2. Men jag har ingen aning hur jag skall få skärmen att starta upp när det rör sig framför kameran?? Jag tänkte använda plattan till smarta hemmet, och vill bara att plattan skall vakna till liv när jag går förbi/mot den. Jag tror inte denna plattan har proximity sensor, är dock osäker.

Då det är några år sedan denna tråden startade så hoppas jag det kanske finns någon lösning på problemet nu.

Stort tack på förhand!!
// Per

Jag såg vid en sökning att Galaxy Tab 2 har en sensor om det är versionen med mobiluppkoppling. Vanliga wifi-varianten ska inte ha det, tydligen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung