Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Deltaco?

Jag måste säga att jag faktiskt tycker om Deltaco när det kommer till kablar, tillbehör & smågrejer man behöver.
Förut var det väl lite av ett noname märke men idag tycker jag Deltaco håller riktigt bra kvalite.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Det är väl ett helt okej märke, som du säger småsaker kan funka förvånansvärt bra. Annars i stora drag finns det inte så mycket negativt att säga

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Ibland funkar det, ibland inte...

Permalänk
Medlem

De köper väl in från diverse olika firmor, så det varierar väl med kvaliteten, men jag har nog mest bra erfarenheter.

Fick löda lite i en USB-ATA-adapter för att den skulle funka med 44-pins gamla hårddiskar vet jag, men annars köper jag ofta kablar, adaptrar, väggfästen m.m. från dem.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Deras nätverkskablar har blivit skit, svåra att få ur uttagen/switchen/datorn. Tidigare har jag tyckt de vart bra. I övrigt tycker jag de har helt ok grejor

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

De köper väl in från diverse olika firmor, så det varierar väl med kvaliteten, men jag har nog mest bra erfarenheter.

Fick löda lite i en USB-ATA-adapter för att den skulle funka med 44-pins gamla hårddiskar vet jag, men annars köper jag ofta kablar, adaptrar, väggfästen m.m. från dem.

Jo, det är definitivt frågan om bulkinköp och rebranding av kinagrejer från olika tillverkare, som man sedan gör hutlösa påslag på. Det mesta i deras sortiment kan man hitta mycket billigare på Ebay och/eller Aliexpress, man betalar dyrt för den där Deltaco-loggan.

Kan tänka mig att man köper in på spotmarknaden, från den tillverkare som råkar erbjuda en tillräckligt bra produkt till lägsta möjliga pris för stunden, varför kvaliten på grejorna kan variera nästan från dag till dag.

Fördelen är förstås att de gör filtreringen åt en, man slipper det som är så smäckigt att det knappt fungerar. Ja, och så slipper man ju vänta veckovis på leverans.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Skulle inte kalla dom bra direkt men duger oftast bra och har kört tangentbord och mus högtalare även strömadapter till laptop o.s.v som varit deltaco och dom gör sitt jobb till bra pris och har man inte några höga krav så funkar dom som dom ska

Laptop adaptern kanske blir lite varmare än man önskar men inte så det är ett problem och har byggt ganska många datorer där man köpt till billiga kitt från deltaco som många varit nöjda med och har funkat flera år för små pengar vilket är helt godkänt ändå

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w