Permalänk
Medlem

Toilet occupancy system

Tja clockers!
Som ett ett litet sidoprojekt tänkte jag skapa ett occupancy system för toaletterna som finns i en hobbylokal med hjälp av lite mikrokontrollers.

Schematics för lösningen är färdig och men jag fattas occupancy skyltar likt de som sitter i en boeing 737a eller liknande.
Har hitils bara funnit 1 resultat som tyvärr låg på strax över 5000 KR/skylt.

Så min fråga till er är, någon som känner till en sida där man kan få tag i begagnande plygplansdelar/programmerbara lavatory signs?

Är inte ute efter typiska LED skyltar som hänger på den lokala pizzerian utan helst flygplansmodellen/skyltar ämnade specifikt för occupancy.

Visa signatur

Q : 0 is false and 1 is true, right?
A : 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eimil:

Tja clockers!
Som ett ett litet sidoprojekt tänkte jag skapa ett occupancy system för toaletterna som finns i en hobbylokal med hjälp av lite mikrokontrollers.

Schematics för lösningen är färdig och men jag fattas occupancy skyltar likt de som sitter i en boeing 737a eller liknande.
Har hitils bara funnit 1 resultat som tyvärr låg på strax över 5000 KR/skylt.

Så min fråga till er är, någon som känner till en sida där man kan få tag i begagnande plygplansdelar/programmerbara lavatory signs?

Är inte ute efter typiska LED skyltar som hänger på den lokala pizzerian utan helst flygplansmodellen/skyltar ämnade specifikt för occupancy.

Kan du inte bara bygga en liten låda med lampa i, frostat glas som fönster och sedan klipper du ut figurerna i tjockt svart papper för att få konturerna på samma sätt som en sån skylt du letar efter? Billigt och enkelt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

coolt det kankse man ska göra med sin zero pi

Permalänk

DIY Trying gjorde nått liknande för typ 3 år sen .
vet inte om det kanske kan hjälpa men här har du avsnittet

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P