Permalänk
Medlem

Banu Merchantman FTW!

Permalänk
Avstängd

Min nya datorplats, nya lgh har tyvärr sämre förutsättningar än gamla. Men string systemet fungerat rätt bra ändå, dock är en full tower alldeles för stor kanske får bygga om med en mid tower :/

Sedan kan ett vesa fäste på väggen få lite bättre avstånd till skärmen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Simonnice:

http://i.imgur.com/UrLMiOS.jpg

Ville bara visa upp mitt senaste inköp: Ett treledat bordsfäste för två skärmar. Jag var först lite tveksam till om det var värt det, men efter någon dags användning är jag helt såld. Det extra utrymmet jag får under skärmarna gör riktigt stor skillnad, och flexibiliteten i armarna är underbar. Oerhört lätt att justera hur man vill ha skärmarna och den flytande känslan som skapas utan skärmfötter är förvånansvärt tillfredsställande. Det går även att rotera skärmarna till porträttsläge, även om det inte känns särskilt användbart för min del. Nu återstår bara att fixa kabeldragningen från varje skärm för att minimera exponerade kablar.

Vad är det för bordsfäste du använder dig av?

Permalänk
Medlem

@Rutger Janåker: Förlåt för sent svar, men det är detta: Kjell & Company 3-ledat fjädrande bordsfäste

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Min nya datorplats, nya lgh har tyvärr sämre förutsättningar än gamla. Men string systemet fungerat rätt bra ändå, dock är en full tower alldeles för stor kanske får bygga om med en mid tower :/

Sedan kan ett vesa fäste på väggen få lite bättre avstånd till skärmen

http://i.imgur.com/5LZLfeS.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

dags att vattna blomman som börjar se lite ledsen ut?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simonnice:

Finns det med tre armar också?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

dags att vattna blomman som börjar se lite ledsen ut?

Den ska vara så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/VXMee

Nya bilder med K95 Platinum och mitt tower på marken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz:

Vad är det för skrivbord?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Otroligt många med K95 tangentbord, är de så bra? Funderar själv på att köpa Masterkeys med bruna eller röda switchar, men nu blir jag osäker...

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Inte hos Kjell i alla fall :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Otroligt många med K95 tangentbord, är de så bra? Funderar själv på att köpa Masterkeys med bruna eller röda switchar, men nu blir jag osäker...

Jag har valt Corsair för jag älskar deras design, customer service och RGB såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

(Klicka för större)

Tyckte det var dags att flytta ur mitt "rum" och få ett riktigt sovrum.
Passade på att pröva på att fixa eget skrivbord, gick fint fint.
Ursäkta kvalitén, min Nexus har sett bättre dagar.

Permalänk
Medlem

@vulpix: Älskar setupen men bakgrunden är inte den bästa, de finns så många bra tripple-monitor bakgrunder.

Permalänk
Medlem

Här är mitt crib, kanske en aning udda efter att ha kollat på många andras!

Som en sidnot; jag har funderat länge på att kanske flytta ner datorn under bordet (precis under där den står nu), vad tycker ni? Och nej, den kan inte stå till vänster eftersom där har jag min kabelgömma, vägguttaget är precis där nämligen. Sen är det skönare att ha datorn på höger med tanke på kablarna, blir mycket smidigare.

Tänkte att det kan också öppna upp möjlighet för en tredje skärm i framtiden på höger sida samt ge utrymme för mitt hörlur-ställ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

http://i.imgur.com/HKORlxim.jpg
(Klicka för större)

Tyckte det var dags att flytta ur mitt "rum" och få ett riktigt sovrum.
Passade på att pröva på att fixa eget skrivbord, gick fint fint.
Ursäkta kvalitén, min Nexus har sett bättre dagar.

Är det Granite keycaps på ett Vortex Pok3r tangentbord jag ser?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det Granite keycaps på ett Vortex Pok3r tangentbord jag ser?

Japp.

Permalänk
Medlem

Min datorhörna nu då jag flyttat till ny lägenhet med flickvännen!

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag städade idag, så det blev en bild.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Hur orkar så många ha sina burkar precis brevid sig där man sitter med fläktar mer eller mindre rätt i nyllet?

Antar folk inte är lika känslig som jag för ljud.

Permalänk
Medlem

Flyttade in i ny lägenhet i våras och inredde mig ett kontor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hur orkar så många ha sina burkar precis brevid sig där man sitter med fläktar mer eller mindre rätt i nyllet?

Antar folk inte är lika känslig som jag för ljud.

Min burk är så gott som ljudlös (kan åtminstone inte höra den att den är på) så det är inga problem, sen trycker den ut luften bak då det behövs.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

http://i.imgur.com/HKORlxim.jpg
(Klicka för större)

Tyckte det var dags att flytta ur mitt "rum" och få ett riktigt sovrum.
Passade på att pröva på att fixa eget skrivbord, gick fint fint.
Ursäkta kvalitén, min Nexus har sett bättre dagar.

Gillar din smak. Krabban är bäst

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder på mitt skrivbord.

Lite kul då jag har byggt det själv

Permalänk
Medlem

:D

Permalänk
Medlem

hehe, skulle få panik av att sitta vid det där skrivbordet..
Nu ska jag inte säga att jag har speciellt ordnat och fint på mitt skrivbord men god damn

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, skulle få panik av att sitta vid det där skrivbordet..
Nu ska jag inte säga att jag har speciellt ordnat och fint på mitt skrivbord men god damn

Eh Man har ju ögonen på skärmen och inte det som är runt om 8)

Bakom ser det kanske lite mer städat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Min första post här inne efter att i många år spanat in andra skrivbord.
Ett väldigt enkelt skrivbord, inget märkvärdigt. Det enda jag gjort är att införskaffa en hyllplanka från Ikea och satt hjul på den för att ha till datorn på golvet. Datorn väger 37kg sist jag vägde den. Underlättar för städning att rulla runt monstret.

http://i65.tinypic.com/2i92n20.jpg

Gillar ditt skrivbord.
Hur får man tag på ett likadant?

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U