Elgiganten öppnar i SweClockers forum

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas det går bra, tuff marknad att ge sig in på. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Det kanske kan bli något om hemsidan uppdateras så att man kan lägga på fler relevanta filter när man letar efter produkter. Att bara kunna välja prisintervall är inte direkt awesome. Letar man GPU vill man gärna slippa scrolla igenom tiotals-hundratals irrelevanta produkter, exempelvis slippa se allt med under 4GB minne, eller filtrera bort bildskärmar utan VESA-standard, och filtrera bort skrivare utan WLAN, osv.

I övrigt så välkomna, lycka till, och yada yada yada.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Elgiganten kan dra åt skogen. Extremt inkompetenta säljare, otrevliga och totalt ointresserade av deras kunden. "Supporten" är under all kritik.

Jag arbetar inom en IT-firma, som även tar emot privatkunder med hårdvarurelaterade problem, och det är en otroligt stor mängd som kommer till oss, besvikna av Elgigantens kundbemötande.

Vilken generalisering. Beror väl lite på var man bor, eller har du besökt alla el giganten i hela Norden?
Jag brukar bli mött bra, är sällan jag blir missnöjd. Däremot brukar inte el giganten vara första valet när jag handlar elektronik. Supporten är nog den bästa jag varit med om, extremt trevliga i de få tillfällen jag behövt vara i kontakt med dem. Men kanske bara haft tur, är som sagt sällan på Elis.

OnT: Välkomna, bara bra med fler återförsäljare på Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Min kollega som sagt upp sig från er har inte berättat bra saker men lycka till och välkomna till clockers

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Gillar hur många ger Elgiganten skit för att de är inkompetenta, inte vet vad de snackar om osv när allt handlar om hur du just upplevt en viss Elgiganten. Det finns rötägg inom var enda bransch och bara för att just du haft en dålig säljare eller servicetekniker aldrig mer skulle sätta din fot på X varuhust så finns det definitivt kunnig personl på flera ställen runt om i landet som gör ett riktigt bra jobb.

Sen så ska vi även tänka på att detta är Sweclockers, mycket kunniga person här inne som troligen inte går till Elgiganten för att köpa sina datordelar så ta de lugnt med Alex och Magnus va

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Sötast
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Låter som att det skett ett klassiskt copy/paste-fel här. Ser även att det ligger samma text på https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar.... Det blir bakläxa på den. tack

Vi vet också att det skrivits alldeles för mycket mumbo-jumbo eller "skitnödig" text (som min kollega brukar uttrycka det), på vissa produkter. (Som i ditt exempel) Vi har därför drillat en helt ny kollega på content-teamet som ska se till att det förändras över tid. Vi vill ha hård fakta. Inget annat.

// Alex

Snyggt! Skall bli roligt att se framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Intressanta formuleringar och ordval i era uttalanden i artikeln och inläggen här i tråden, att kalla sig själva för sämst på något eller använda ordet 'skit' är något som inte många företag skulle göra.

Jag gillar det. Känns öppet, ärligt och genuint. Blir däremot ganska förvånad att det är en marknad ni vill ta er in på med tanke på de oerhört låga marginalerna, åtminstone på komponenter, samt att marknaden även troligtvis har landets mest prismedvetna (läs: snåla) konsumenter.

Men kul, det är alltid bra med konkurrens för konsumenterna. Kommer hålla ett öga öppet. Detta säger jag som anställd på ett företag som numera är era konkurrenter. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med, gissar att de vill åt "gaming" segmentet där det i teorin iallfall finns lite marginaler, möss, tangenbord och headset.
För själva komponent marknanden är som du säger en ren förlustaffär, speciellt om de ska käka marknadsandelar av de andra grabbarna på marknanden.
De sålde Define mini C för 500 riksdaler, som jag missade snyft. Så det kommer nog fler bra erbjudanden de kommande månaderna.

Permalänk

Vad roligt. Välkomna.
Det är alltid positivt att närma sig sina kunder och kunna föra en mera personlig dialog och nå ökad förståelse mellan kund och leverantör.

Strålande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att ni försöker ta till er av kritiken. Håller med övriga om att kompetensen personalen besitter, ofta är mycket dålig. Det märks tydligt att största fokus är på att försöka sälja, dyrast möjliga produkt med tillhörande drulleförsäkringar och extra garantier.
Detta är ju inget specifikt för Elgiganten utan existerar i alla stora "kedjor" med fysiska butiker.
Välkomna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Det är väl alltid bra att försöka närma sig kunderna och utöka servicen. Med Elgiganten så känns det ju som det absolut inte kan bli värre än det redan är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag handlar sällan på Elgiganten då de behandlar sina anställda på ett sätt jag avskyr, iallafall i Varberg. Era säljare tvingas att registrera varor de säljer i sina namn även om man bara ska köpa kaffe. Säljarna gör allt dom kan för att sälja vad som helst i sitt namn, dom vill ju inte bli av med jobbet för att dom säljer för dåligt. Gagnar inte säljarna och verkligen inte kunderna

Men vad vet Jag, kanske skärper ni er!

Visa signatur

Eh!

Permalänk

seriöst många som tycker att "säljare ska kunna allt"

Går jag till ICA & handlar så förväntar jag mig inte att personalen ska vara nästa guide michelin mästerkock. behöver jag veta något så finns ju google ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

seriöst många som tycker att "säljare ska kunna allt"

Går jag till ICA & handlar så förväntar jag mig inte att personalen ska vara nästa guide michelin mästerkock. behöver jag veta något så finns ju google ?

En säljare ska kunna sitt område. Personalen på ICA har i regel bestämda platser i butiken. Vissa jobbar i frukt och grönt, andra jobbar i mejeriet eller bland drycker. Samma sak gäller Elgiganten. Vissa är placerade bland telefoner, andra TV-apparater eller vitvaror. Kan du inte ditt område så borde du leta dig efter ett annat jobb eller be om att få flytta till ett område du kanske kan bättre. Det ligger i säljarens egna intresse att vara påläst om det man säljer.

Elgiganten har många bra säljare, men de har också många värdelösa säljare. Oftast hittar man de dåliga säljarna vid elektronik och de bra vid vitvaror och ibland även TV/video. Gick in och skulle köpa en Logitech Harmony Elite och frågade var den fanns, för jag hittade ingen i butiken. Han frågade vad det var för något (återigen, jobbar du på elektronikavdelningen så borde du veta vad Harmony-fjärrkontrollerna är för något), och jag sa att det var en universalfjärrkontroll. Vi gick till hyllan där kontrollerna hängde och han kollade, frågade igen vad den hette, Logitech Harmony Elite sa jag. Han gav mig en Harmony 350 i handen och sa att det var den enda de hade och gick sin väg.

Jag ropade på honom och sa att det stod att den fanns i lager på hemsidan och att det är en dyrare fjärrkontroll jag är ute efter. Han frågade hur mycket den kostade och jag sa vad den kostade (3000kr tror jag den kostade då) och jävlar vad han fick fart då. Då hittade den direkt. Självklart skulle han skriva in att han hade sålt den i sin dator så han skulle få provision. Jag sa rakt ut att jag inte tänker köpa den av honom då han behandlade mig som skit när han trodde att det rörde sig om en fjärrkontroll för några hundralappar. Åkte hem och beställde den från ett annat företag i stället. Fick den lite billigare dessutom. Sen dess har jag alltid använt Collect@Store när jag ska ha något i elektronikväg där.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kära @Elgiganten ~

För ett antal år sedan började jag som försäljare hos en större hårdvarubutik i Finland. Kontraktet var uselt men jag förväntade mig inget bättre därför att jag var så ung, ny inom branschen och dessutom tjej. En kvinna som är duktig på teknik är inte värt piss trots strålande resultat med mysteryshoppers, kundmöten och allehanda arbetsuppgifter. Situationen ledde till svält, depression och fattigdom. Men vad hade jag för val så jag jobbade vidare. Ett par år senare utökades mitt kontrakt då kollegor (med bättre kontrakt) noterade hur orättvist det egentligen var. Bättre sent än aldrig? Suck...

I dagens läge jobbar jag halvtid och det fungerar, en balans mellan mina fritidsintressen och jobb. Chefer och högre ställda medarbetare har fattat att det faktiskt lönar sig att utbilda oss med tålamod och hela tiden uppmuntra en god stämning samt ordning och reda. Dryg attityd och slarv på arbetsplatsen är inte okej. Vi pressas inte heller att sälja en massa varor med våra egna signaturer eller tjata om alla världens j*vla medförsäljnings-grejer (lite nyttosaker är ok men seriöst ingen orkar med en försäljare som prackar saker på en).

Problemet ligger sällan hos försäljarna, problemet ligger hos överordnade som ger dem usla kontrakt, dålig utbildning och sedan slänger in dem på en arbetsplats där stämningen är dålig. De må låta onödigt men en så liten sak som att äta lunch tillsammans och diskutera dagen kan göra stor skillnad för kamratskapet och som chef är det viktigt att visa sympati men också leda målmedvetet. Ingen vill ha en fiffikus som sitter på kontoret hela dagen och skiter i försäljarna som stressar ihjäl sig.

Det är riktigt shysst att ni tar er an Sweclockers men för att bli bättre i praktiken måste ni se över försäljarnas välmående. De kommer att framstå som skitstövlar om ingen brytt sig om att utbilda dem eller lära dem kundbemötande. Såna kurser tar månader att genomföra men resultatet syns! För allt i världen, skicka ett papper till alla vanliga försäljare inom Elgiganten och fråga hur de mår, vad de kan och vad de vill kunna.

Jag vill också tillägga att jag aldrig haft någon dålig erfarenhet på Elgiganten i Sverige. Jag åker över ibland och hälsar på Men jag har sett mycket konstiga historier om servicen där... Allt kan ju inte stå rätt till.

Permalänk

Jag välkomnar också elgiganten till detta forum, och hoppas det betalar en del sweclockers-löner ett par månader framåt. Efter en ruggigt dålig erfarenhet med er kundservice i vintras kommer jag inte handla hos er igen, trots att det var en diskmaskin. Eller ja, det kanske är precis för att ni säljer både diskmaskiner och datorkomponenter som jag inte är ett dugg intresserad...

Permalänk
Avstängd

Fick riktigt bra bemötande sist jag var inne på Elgiganten under mellandagsrean. Säljaren sade: "eftersom vi inte har den här produkten i lager så rekommenderar jag dig att åka till en annan butik och handla den, för den är ju väldigt prisvärd"

Sådana bemötanden lägger jag allt på minnet. Jag vet inte om han var trött på jobbet eller nåt, men jag blev positivt överraskad.. Annars brukar det ju allt för ofta låta "JAg har 10 sådana hemma" etc... Suck..

Sedermera ser jag gärna tekniskt begåvade säljare som vet vad de pratar om!! De är dessvärre en bristvara på @Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Gillar Elgiganten, kanske aldrig har köpt någon hårdvara som tex GPU eller CPU hos dom, men brukar alltid finnas kringutrustning som möss och tangentbord för ett bra pris.
Föredrar att köpa saker i butik då det alltid är lättare att få service eller returnera om det är något fel på varan.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Ska de in på marknaden så hoppas jag att de går in med full satsning och chockar med aggressiv prissättning för att skapa sig ett namn inom segmentet.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Sorry men handla datorprylar på elgiganten lär jag nog inte göra, såvida inte riktigt bra priser men det tvivlar jag på, online marknaden är nog väldigt svår att slå sig in på.

Permalänk
Medlem

Låter utmärkt!

Jag har alltid varit nöjd med Elgiganten här i stan, man känner sig inte pressad men om man vill ha hjälp så får man det snabbt. Aldrig haft problem med retur eller liknande heller.

Permalänk
Medlem

Överlag väldigt nöjd med Elgiganten i Jönköping. Gjort mycket inköp där under många år.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Navicula: Grymt skrivet!

Alla som någon gång arbetat på butiksgolv och med service och kundbemötande i någon form känner igen det där. Så mycket av branschens problem och låga anseende skulle jag säga ligger rotad i denna ständiga fokus på kortsiktiga priskrig.

Permalänk
Avstängd

Det som stört mig på stora kedjor är att kompetensen kan vara låg hos personalen men jag vet exakt vad jag köper och har byggt några hundra datorer och haft det som hobby närmare 30 år så jag behöver inte personalen för att välja saker och det har varit ett mindre problem men nått som irriterat mig är mer att man ser nått bra och ska köpa det samma dag reklamen kom så är prylen slutsåld vilket inte bara är elgiganten utan problem i många stora kedjor

Annars tycker jag att jag fått bra bemötande om jag frågat om något och brukar handla där rätt ofta då många rådfrågar mig om saker eller vill jag hänger med och kollar så dom köper nått bra och ni brukar ha riktigt bra pris när det är någon drive på laptops eller vad det nu handlar om men kan störa mig lite på någon person ibland som ska hjälpa och inte har någon koll alls om vad dom svamlar om medans det finns dom som är riktigt duktiga och ärliga med

men jag tycker det är bra att ni hittat hit

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Det som stört mig på stora kedjor är att kompetensen kan vara låg hos personalen men jag vet exakt vad jag köper och har byggt några hundra datorer och haft det som hobby närmare 30 år så jag behöver inte personalen för att välja saker och det har varit ett mindre problem men nått som irriterat mig är mer att man ser nått bra och ska köpa det samma dag reklamen kom så är prylen slutsåld vilket inte bara är elgiganten utan problem i många stora kedjor

Annars tycker jag att jag fått bra bemötande om jag frågat om något och brukar handla där rätt ofta då många rådfrågar mig om saker eller vill jag hänger med och kollar så dom köper nått bra och ni brukar ha riktigt bra pris när det är någon drive på laptops eller vad det nu handlar om men kan störa mig lite på någon person ibland som ska hjälpa och inte har någon koll alls om vad dom svamlar om medans det finns dom som är riktigt duktiga och ärliga med

men jag tycker det är bra att ni hittat hit

Priset för "världens längsta mening" går till... lord_vasagos!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Välkomna :)!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag handlar all elektronik på Elgiganten Svågertorp (förutom datordelar) och är sjukt nöjd med deras service, väldigt hjälpsam och kunnig personal! Aldrig några problem! Väldigt positiv till att Elgiganten ska börja sälja datordelar, då behöver jag inte gå till flera olika affärer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

Yes, jag är helt enig. Jag tror också att OEM-produkterna hade sålt mycket bättre om vi hade kunnat redovisa varje enskild komponent.
Men precis som du skriver, så byter tillverkarna komponent-leverantörer titt som tätt. I en batch kan det vara MSI-kort, i en annan Gigabyte och så vidare. Hade jag fått infon, så hade jag gärna lagt upp det.

Angående personal, så delar jag helt din mening. Man kan absolut utbilda om komponenter generellt. Men det krävs att man har ett brinnande intresse för att ha ordentlig kompetens inom området. Det är något som våra varuhuschefer och HR-avdelning fått i uppgift att lösa för framtiden. Nämligen att söka och anställa rätt människor.

/Alex

Ni kan alltid ringa mig så kan jag lära ut komponenter åt era anställda som verkar vara helt lost på allt från datorer till tv apparater. jag har oavsett butik i allt från luleå till sthlm kunnat säga att alla butiker lider av detta problem med inkompetens.. Jag kan gå in och efterfråga en 4k tv och dem visar upp HD..

Sen ett tips är sluta med era överdrivet perfekta demodelar på tv apparaterna och visa den korrekta bilden från dvd filmer eller så.

Jag hade ideer till er en gång men inget gehör så gav upp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

i3-530 @4Ghz, MSI 1050. Lirar allt från FarCry 4 till Witcher 3 utan lagg.

ja, om man sätter grafik inställning på low, low, low, low.
Troligtvis tog han upp den för dom reklamerar den bättre än vad den är för dom som inte är så insatt i datorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Inläggen i denna tråd gör mig smått förbryllad.

Å ena sidan tycks alla på SweClockers vara eniga om att fysiska butiker rent generellt har låg kompetens bland sin säljpersonal när det kommer till datorhårdvara och kringutrustning, men samtidigt baseras mycket av kritiken på att man mot bättre vetande har besökt en butik för att ställa frågor.

Jag får inte ihop det, helt enkelt.

Personligen kan jag nämligen inte minnas senast jag ödslade tid på att fysiskt transportera mig till en Elgiganten-butik för att ställa frågor till någon av deras säljare. Om jag hade behövt få svar på köprelaterade spörsmål i butiken skulle det sannolikt ha rört sig om var i butiken jag kan hitta en specifik produkt, men även då brukar jag föredra att försöka hitta själv. Det är ju inte biblioteksarkivet precis. Å andra sidan är min inställning till konsumtion av hårdvara kanske något rigid, men jag tror knappast att jag är ensam om att vilja veta vad jag vill ha på förhand och ställa högre tillit till "oberoende" tester (som är svåra att finna i dessa tider då allt från okända bloggare till respekterade hårdvarusidor blir sponstrade till höger och vänster... host host) innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha. Tillvägagångssättet är inte helt olikt hur man tvingas resonera som förälder i en flerbarnsfamilj när man skall veckohandla, eftersom alla fysiska butiker streamlinas för att få besökarna att sätta sitt förnuft åt sidan och låta magen eller hjärtat spontanköpa saker som egentligen inte behövs, istället för att följa hjärnan (eller handlingslistan. RTFHandlingslista.)

Om Elgiganten vill försöka sno marknadsandelar från Netonnet, CDON, Inet, Webbhallen m.fl. så gör man det främst genom att hålla bäst snittpriser över tid och inte falla i fällan av att bara locka kunder i samband med "reor", samt att man bör baka in bra support och service i varans pris från första början. Ingen vill teckna en tilläggsförsäkring i kassan - oavsett om frågan ställs på webben eller i butik. De som ändå gör det är oftast en svagsint person eller senior som känner sig osäker när frågan ställs, men som retroaktivt kommer knyta Den Svenska Näven i fickan över att ha gått bet om några extra hundralappar. Så länge som den där extra försäkringen i princip bara är luft (eller något man redan har skydd för via konsumentköpslag, distansköpslag eller sin hemförsäkring) är det bättre att avveckla hela konceptet, alternativt arbeta fram riktigt bra mervärdesförsäkringar. Tilliten till försäkringar och försäkringsbolag är om möjligt lägre än tilliten till politiker och telekombolag. Den där senioren man lurade härom veckan kan lika gärna ha barn eller barnbarn som hänger på SweClockers eller någon annan site med självutnämnda hårdvaruspecialister och då kan ni ge er fan på att alla dåliga upplevelser, vare sig de är självupplevda eller ej, kommer att komma tillbaka och bita företaget i arslet.

Om jag skall tillåta mig att hoppas på något i förbättringsväg är det i så fall att Elgiganten slutar upp med exotiska artikelnummer för varor där kedjan har köpt upp en hel batch. Det är samma sak med Netonnet/Siba och MediaMarkt. 2017 får man nästan utgå från att de flesta kollar av t.ex. Prisjakt innan de slår till och om det inte dyker upp några seriösa konkurrenter i prisjämförelsen är deninte värd någonting. I mitt fall gör det mer skada än nytta, eftersom jag helt sonika utgår från att alla artikelnummer är ojämförbara och specifikationerna svåra att förstå. Det som skiljer mellan AXNSIFDH10LEUFISNDH och AYNSIFDH10LEUFIXNDH är sannolikt sådant som inte framgår av specen på hemsidan (och definitivt aldrig i butik). Så ja. Sluta upp med den skiten är ni goa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Låter som att det skett ett klassiskt copy/paste-fel här. Ser även att det ligger samma text på https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar.... Det blir bakläxa på den. tack

Vi vet också att det skrivits alldeles för mycket mumbo-jumbo eller "skitnödig" text (som min kollega brukar uttrycka det), på vissa produkter. (Som i ditt exempel) Vi har därför drillat en helt ny kollega på content-teamet som ska se till att det förändras över tid. Vi vill ha hård fakta. Inget annat.

// Alex

Trevligt att ni går med i gemenskapen.

Nu kanske de kan bli lite mera ordning i era butiker (även om jag tvivlar på det.)

Bristande kompetens har era säljare haft i alla år. Speciellt i Kållered innan den butiken stängde för något år sedan.
Sisjön har varit hyfsade med sin kunskap innan de från Kållered hamnade där.
Ni vill nog börja utbilda eran personal MYCKET bättre än ni gjort idag.

Är som i en butik som jag var i, nämner inte vilken då säljaren kanske vill vara anonym.
Jag skulle köpa en ps3 och frågade om ni hade några inne samt vem som va ansvarig.
En kille kommer fram till mig tar mig till placeringen och sedan ställer sig och ifrågasätter varför jag ska köpa en istället för en ny dator.
Vi kan säga såhär.. Efter en lång diskussion går vi båda till kassan med varsin ps3, han betalar först sin egen och sedan tar han betalt för mig..
Bästa minnet någonsin i en butik när man övertalar säljaren att köpa produkten han tycker va konstigt att jag ville köpa ^^

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"