Permalänk
Medlem

Tänkte bidra med mitt första bygge:
GH60 Satan, Gateron blue's, Cherry pbt blanks från Ali.
Plattorna/Chassiet är 2mm anodiserad alu utskurna på jobbet till kostnaden av en bullpåse
EDIT: Nu med fungerande bild... (tack @SYRE)

Permalänk
Medlem

@easy_j: Tyvärr funkar inte din bild 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Idag kom mina kablar från Pexon PCs och min första artisan från Idea23.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@easy_j: Berätta gärna mer om numpaden. Vad är det för PCB?

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 4 YOTG

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av whinkz:

@byskebon: Berätta gärna mer om numpaden. Vad är det för PCB?

Självklart! Är en billig ali-variant (länk) med en blandning av gateron green/blue's. Har inte undersökt om det är programmeringsbart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Skulle gärna vilja se hur det ser ut å vilka brytare det har, om du inte menar YOTH, bild/länk funkar inte. Då jag själv har vitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Blacks. Fanns bara med Bruna å Röda brytare i ISO/Nordic layout. T - borden fanns bara i vitt, både ISO å ANSI.

Mitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Blacks:

Edit: Såg bilden nu å det är ett Ducky One RGB YOTG. Inte ett Ducky Shine 4 YOTG.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Skulle gärna vilja se hur det ser ut å vilka brytare det har, om du inte menar YOTH, bild/länk funkar inte. Då jag själv har vitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Blacks. Fanns bara med Bruna å Röda brytare i ISO/Nordic layout. T - borden fanns bara i vitt, både ISO å ANSI.

Mitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Blacks:
http://i.imgur.com/rrUAQyw.jpg

Edit: Såg bilden nu å det är ett Ducky One RGB YOTG. Inte ett Ducky Shine 4 YOTG.

Skrivet av anon257891:

För lite (fungerande) bilder (*knotch*knotch @890611 ):

Gammal bräda (Ducky Mini YOT(H?)), Nya caps: Devlins Q-serie (och en DSA-space från SP (OAZ), eftersom Devlin, uppenbarligen, har sämre färgseende än mig)
http://i.imgur.com/oQQNl93.jpg
(fler bilder i imgur-albumet: klicka på kedjan i vänstra, övre hörnet av bilden)

f.ö. Q-serien är en riktigt trevlig profil, även om jag inte hunnit testa den så länge ännu (detta är min första), lite som XDA (men aningens lägre... i.e (nästan) samma höjd som DSA, och (nästan) samma form som XDA...

*äh* Lika bra att ta en bild istället för att försöka förklara (hoppas inte browsern refreshar )
Sido-vy:
http://i.imgur.com/TcBRE8km.jpg
Från vänster till höger: DSA (Vit), XDA(Grå), Q-serie(Svart)
Topp-vy:
http://i.imgur.com/gXhbYOem.jpg

..och ställ gärna följd-frågor eller diskutera, men gör det helst i mekaniska-tangentbord-och-tillbehor-allman-diskussion-och-fragor-tråden
(i.e. varje gång jag ser en uppdatering i denna tråden blir jag lite "halv-hård" och varje gång det inte är tangentsbordsporr så dör en en ängel (!) ...och en liten bit av min själ och livsvilja

(How to: "Citera/Quota" härifrån, "Markera" och "klipp ut", gå till "allmän-diskussionstråden", "svara" i den, "klipp in", skriv din respons... easy pesasy!)

Edit: Ovan "gnäll" är bara min åsikt: den kan med fördel ignoreras om man inte håller med: Det är rent egenintresse för att jag vill ha tillgång till ren och skär tangentbordsporr utan distraktioner

T-bord
Röda switchar.
Ligger just nu ute i swecmarknad!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk
Medlem

@anon257891: Hahah tack!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem

Min klena samling bord, men inte lätt då man är arbetslös och skaffa det man vill ha

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk
Medlem

Gillar underglown! Är inte förtjust i när case-skruvarna syns på ovansidan men i övrigt ett vackert bord!
Är även förtjust i breda kanter, som du har på ditt ducky chassi. Synd att inte fler tillverkare går den vägen.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk

Liten uppgradering

Hejdå siraps-sega Apple och välkommen Topre Realforce 105U Swedish.
Mitt första mekaniska sedan några makalösa AEK och AEKII under 90-talet.
Tack keyboardco för att ni byggde ett svenskt 105 åt mig.

Nu ska vi se vad vi kan göra åt en del av mappningen av funktionstangenter och lite fula windows symboler
Och sedan ska vi handla en lite nyare bildskärm också

Permalänk
Medlem

En ny leksak. Ett bluetooth-tangentbord från Lofree:

Blå brytare från Gateron, så det är tur man har eget kontor.

Permalänk
Medlem

SA Penumbra trillade in igår. Slängde på det på en Whitefox.

Första gången med SA, än så länge känns det faktiskt riktigt trevligt.

Permalänk

@careface: Var köpte du detta ifrån? Hur lång leveranstid var det?

Permalänk
Skrivet av careface:

SA Penumbra trillade in igår.

Jag skrev till Originative och frågade om tangenter med svenska tecken men det verkar vara tvärt nej. De säljer väldigt lite till den europeiska marknaden tydligen. Att döma av svaret jag fick verkar det inte vara något som kommer ändras den närmsta tiden.

Permalänk
Skrivet av dorf_se:

Det finns ju faktiskt de som gillar ISO...

...och speciellt "svensk" layout?

Jag är nyfiken på vart du hittar dina snygga tangenter med svenska tecken på. Verkar inte vara helt enkelt. Tips?

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Förenkling
Permalänk
Medlem

@anon257891: Smarriga caps! Vad gillar du att skriva på det?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiasupnorth:

@careface: Var köpte du detta ifrån? Hur lång leveranstid var det?

Originative heter dom, tror jag beställde i januari eller något sådant och fick dom nu.

Skrivet av Jens-Ragnar:

Jag skrev till Originative och frågade om tangenter med svenska tecken men det verkar vara tvärt nej. De säljer väldigt lite till den europeiska marknaden tydligen. Att döma av svaret jag fick verkar det inte vara något som kommer ändras den närmsta tiden.

Kommer aldrig förstå mig på behovet av att ha specifika tecken på tangentbordet. Är det så att du bara vill ha ISO-Enter eller måste du tvärt ha åäö¨ istället för []'; ? Varför i sådana fall?

Permalänk
Skrivet av careface:

Kommer aldrig förstå mig på behovet av att ha specifika tecken på tangentbordet. Är det så att du bara vill ha ISO-Enter eller måste du tvärt ha åäö¨ istället för []'; ? Varför i sådana fall?

Förmodligen är det mycket för att det just inte går att få som gör det mer attraktivt.

Sen är jag inte riktigt överens med känslan av att vissa knapptryckningar framkallar tecken på skärmen som inte stämmer överens med det på tangenten. Då kan jag lika gärna ha påhittade tecken på alla tangenter eller inga alls.

Permalänk

CM Storm Novatouch med "Varmilo PBT Keycap Light Grey & Milk White ISO Nordisk".

Profilen (Cherry?) är något lägre än Ducky PBT (Grön) och TaiHao PBT DS (Rosa)

Esc kavalkad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Förmodligen är det mycket för att det just inte går att få som gör det mer attraktivt.

Sen är jag inte riktigt överens med känslan av att vissa knapptryckningar framkallar tecken på skärmen som inte stämmer överens med det på tangenten. Då kan jag lika gärna ha påhittade tecken på alla tangenter eller inga alls.

Men du ser ju inte vad som är under fingrarna när du skriver ändå. För mig spelar det ingen roll om det är blankt eller är kinatecken på. Jag byter mellan Ansi-US layout och svensk layout i datorn hela tiden ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Men du ser ju inte vad som är under fingrarna när du skriver ändå. För mig spelar det ingen roll om det är blankt eller är kinatecken på. Jag byter mellan Ansi-US layout och svensk layout i datorn hela tiden ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

För min del är det en principsak, om jag ska betala pengar för hattar ska det vara 'rätt' tecken på busarna också

Med det sagt, jag har blanka tangenter och nu är jag så van med det att det skulle kännas konstigt och eventuellt distraherade med något annat?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

CM Storm Novatouch med "Varmilo PBT Keycap Light Grey & Milk White ISO Nordisk".
http://i.imgur.com/Ru6d2Lz.jpg
http://i.imgur.com/H33SIrM.jpg

Profilen (Cherry?) är något lägre än Ducky PBT (Grön) och TaiHao PBT DS (Rosa)
http://i.imgur.com/BW1VaT4.jpg
http://i.imgur.com/wz6zZp1.jpg

Esc kavalkad
http://i.imgur.com/8b18Dxo.jpg

Varmillo har en egen profil, är dock lik cherry.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB