Ett riktigt rejält MMORPG, finns det några nya?

Permalänk
Avstängd

Ett riktigt rejält MMORPG, finns det några nya?

Vad jag hade tänkt mig

Inga quests, eller väldigt lite av det
Promotar grouping
Vanliga klasser som jobbar ihop, inte att alla är DPS
Finns ett PvE och PvP element
Är tillräckligt poppis för att inte läggas ner
Bra servers
Inga eller extremt få microtransactions.
Stora skilltrees
Bra crafting
Bra community

Finns det över huvudtaget några sådana spel?

Permalänk
Inaktiv

Lineage 2 hade väl prickat in allt det där men du är dessvärre 14 år sen till den releasen. Har förgäves försökt hitta ett MMO som kan nå upp i samma klass sedan dess. Black Desert Online är den spirituella uppföljaren och ett av de få med en äkta open-world. Men det faller på flera andra punkter, speciellt avsaknaden av party-innehåll.

Permalänk
Medlem

Pokemon Go

Dock rätt mkt microtransactions :/

Annars är alla andra punkter point on.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

EVE Online matchar allt.

Inga quests, eller väldigt lite av det
- Finns quests (kallas missions). Jag har aldrig gjort några men spelat i många år.

Promotar grouping
- Solo funkar, men alltid bäst att lira i grupp.

Vanliga klasser som jobbar ihop, inte att alla är DPS
- DPS, Logi(healers), electronic warfare, boosters, tackle, etc etc

Finns ett PvE och PvP element
- yupp.

Är tillräckligt poppis för att inte läggas ner
- funnits sedan 2003 och still going strong

Bra servers
- One server to rule them all. Dvs alla kör i samma universum.

Inga eller extremt få microtransactions.
- finns lite, men ej pay to win.

Stora skilltrees
- Enormt! Du kommer aldrig kunna träna och bli bra på allt.

Bra crafting
- nästan allt craftas. Väldigt avanccerad crafting där många endast bygger saker. Och den mest avancerade spel ekonomin.

Bra community
- om du hittar ett bra corp. Kan annars vara toxic och världskänt för att det är okej att scamma folk, så trust är sällsynt och något man får jobba hårt för.

Finns det över huvudtaget några sådana spel?
- jajamen. Inget spel som ger spdana adrenalin kickar som eve när man kör pvp.
Dock svårt och passar inte alla.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Finns inte än och tyvärr väldigt långt kvar men checka gärna in Ashes of Creation vilket även har en tråd här.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1474050-ashes-of-creati...

Kickstarter har 6 dagar kvar just nu.

https://www.kickstarter.com/projects/1791529601/ashes-of-crea...

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spawnstah:

EVE Online matchar allt.

Inga quests, eller väldigt lite av det
- Finns quests (kallas missions). Jag har aldrig gjort några men spelat i många år.

Promotar grouping
- Solo funkar, men alltid bäst att lira i grupp.

Vanliga klasser som jobbar ihop, inte att alla är DPS
- DPS, Logi(healers), electronic warfare, boosters, tackle, etc etc

Finns ett PvE och PvP element
- yupp.

Är tillräckligt poppis för att inte läggas ner
- funnits sedan 2003 och still going strong

Bra servers
- One server to rule them all. Dvs alla kör i samma universum.

Inga eller extremt få microtransactions.
- finns lite, men ej pay to win.

Stora skilltrees
- Enormt! Du kommer aldrig kunna träna och bli bra på allt.

Bra crafting
- nästan allt craftas. Väldigt avanccerad crafting där många endast bygger saker. Och den mest avancerade spel ekonomin.

Bra community
- om du hittar ett bra corp. Kan annars vara toxic och världskänt för att det är okej att scamma folk, så trust är sällsynt och något man får jobba hårt för.

Finns det över huvudtaget några sådana spel?
- jajamen. Inget spel som ger spdana adrenalin kickar som eve när man kör pvp.
Dock svårt och passar inte alla.

Har redan nån eller några år gammal pilot i Eve, älskar spelet men tycker inte om att vara underlägsen andra spelare för att de har spelat längre. Jag vet att man kan bli useful rätt snabbt, men inte på samma sätt som en 4årig pilot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenta42:

Finns inte än och tyvärr väldigt långt kvar men checka gärna in Ashes of Creation vilket även har en tråd här.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1474050-ashes-of-creati...

Kickstarter har 6 dagar kvar just nu.

https://www.kickstarter.com/projects/1791529601/ashes-of-crea...

18 månader är riktigt långt bort, och finns ju ingen garanti att det är klart att ens testas vid den tidpunkten.

Permalänk
Avstängd

För att ge exempel på spel som jag absolut älskade, så är det DAoC och Ultima Online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

För att ge exempel på spel som jag absolut älskade, så är det DAoC och Ultima Online.

Finns inget idag som kommer i närheten av DAoC. Känner du dig nostalgisk föreslår jag att du kollar in uthgard.net, en klassisk daoc freeshard. Har en hyfsad population sen den startades igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Lineage 2 hade väl prickat in allt det där men du är dessvärre 14 år sen till den releasen. Har förgäves försökt hitta ett MMO som kan nå upp i samma klass sedan dess. Black Desert Online är den spirituella uppföljaren och ett av de få med en äkta open-world. Men det faller på flera andra punkter, speciellt avsaknaden av party-innehåll.

Mjo prickar in allt utom microtransactions vilket har gått helt åt helvete och blir bara värre dagligen.
Kollade lite på att återvända till L2 men insåg snabbt att jag behöver lägga närmare 50000:- för att vara ens nära där jag slutade (fullt stackad gubbe 5/5 +30 skill osv).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

Har redan nån eller några år gammal pilot i Eve, älskar spelet men tycker inte om att vara underlägsen andra spelare för att de har spelat längre. Jag vet att man kan bli useful rätt snabbt, men inte på samma sätt som en 4årig pilot.

Idag finns skill injectors som gör att du med micro transactioner kan komma till en okej nivå. Eller köp en 4år gubbe. Samt att nya chars får mer SP från starten idag. Och utan subscription kan du också träna vissa skills till en basic nivå.

Alla gör tyvärr misstaget och tro att de inte har en chans. Det tar ett par dagar att t.ex träna ewar som absolut gör skillnad i en fight. Fokar du alla skills på de små skeppen så kommer du snabbt bli bra på dem och kan slå ut mycket större skepp. Större är inte bättre... tänk dig en Haubitz som ska försöka träffa en racerbåt, den har inte en chans att svänga kanontornet medans racerbåten åker i cirklar och sänker bjässen med sin ärtbössa.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

Everquest.

Permalänk

@Lemasive:

När jag läste ditt första inlägg så tänkte jag att Daoc hade varit något för dig för allt stämde in på det hehe.

Men det var det du utgick ifrån.
Men som Jompa säger så finns det ju tyvärr inget i närheten =/
Själv ser man ju fram emot CamelotUnchained men det kommer la få bli sista mmo försöket.

Visa signatur

Önskar DAOC still var DAOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

Inte p2w, snarare p2lose!
Finns ingen som köpt skills och blivit bra, störst skepp/vapen är i princip aldrig bäst.
Eve kräver riktig skicklighet...
Dock suger eve livet ur en, det är bokstavligen ett andra jobb

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: inte ett nytt spel, men mmorpg och pvp, mu online!
Edit2: wow på någon stor pvp inriktad privat server fungerar också

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Camelot Unchained, Mark Jacobs som ligger bakom så att det blir/är en andlig uppföljare till Daoc är nog inte att förvränga sanningen helt 😀

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Camelot Unchained, Mark Jacobs som ligger bakom så att det blir/är en andlig uppföljare till Daoc är nog inte att förvränga sanningen helt 😀

Jag har faktiskt tittat in på det spelet, frågan är ju om de kommer försöka att ta samma publik som spelar WoW och liknande spel som är det största skälet varför DAoC dog ut. Förutom att spelet är mycket mer elitistiskt och oförlåtande för den normale spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

Vad jag hade tänkt mig

Inga quests, eller väldigt lite av det
Promotar grouping
Vanliga klasser som jobbar ihop, inte att alla är DPS
Finns ett PvE och PvP element
Är tillräckligt poppis för att inte läggas ner
Bra servers
Inga eller extremt få microtransactions.
Stora skilltrees
Bra crafting
Bra community

Finns det över huvudtaget några sådana spel?

elder scrolls online marchar nog allt. det är gjort av en av huvudutvecklarna från daoc dessutom.
Det var ganska buggigt i början men det är ett sådant ovanligt spel som har bättrat på sig och vuxit i efterhand.

pvpzonen är en enorm 3faction open world. som om du slagit ihop alla frontiers i daoc till en, och det finns dessutom en motsvarighet till darkness falls som heter imperial city med imperial sewers under.

skills fungerar så att det finns hudratals skills, så väljer du 12st du spelar aktivt med (6 per vapen och du switchar mellan 2 vapen). spelet har även aktiv block och dodge och interrupt och cc break som alla kostar stamina.

Det har precis släppts en morrowind-expansion i förra veckan så det är lite som en nystart.

Det är dock mycket quests, välgjorda.
osäker på om du alls måste questa eller inte.. grinda mobs är ca 4-5x snabbare än att questa.

I framtiden är väl camelot unchained och crowfall de spel som är mest att se fram emot för oss som älskade daoc

(diablo3 matchar faktiskt allt du skriver med, fast 0 pvp).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The Secret World Tyvärr nästan stendött nu för tiden.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

The Secret World Tyvärr nästan stendött nu för tiden.

Kan i så fall vara värt att invänta TSW Legends som går live 26 juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

The Secret World Tyvärr nästan stendött nu för tiden.

Även om TSW är ett mycket bra spel så missar det många av kraven som ställdes:

Det finns massor av quests i TSW - de är rätt centrala för spelet.
Grouping är inte så viktigt - merparten av spelet kan spelas solo
Crafting är tämligen ointressant
Inte tilläckligt poppis - vilket är anledningen till att det görs en relaunch av det som Secret World Legends

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Har raderat några inlägg som tyvärr spårade ur tråden något. Tänk även på §5:

Citat:

Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord