Bitdefender och Malwarebytes Premium

Permalänk

Bitdefender och Malwarebytes Premium

Hej alla!

Jo det är så att sambon är jävligt trött på att datorn går "trögt" Och hon menar att det är pga alla skrivborsikoner som jag har på datorn.

Jag förklarar då att det har egentligen inte någon större betydning då det enbart är genvägar som är placerat på skrivbordet.

Det som gör datorn lite saktare må vara Malwarebytes premium 3 som jag kör tillsammans med ett annat antivirus program, just nu Bitdefender.

Så jag har avinstallerat Malwarebytes och datorn går nu mycket bättre. Men är det nödvändingt att egentligen använda sig av Malwarebytes när man kör Bitdefender Total security? Det sägs ju att det skyddar mot Malware.

Sen så upplever jag att Malware krockar med många antivirus program, Malwarebytes har ju sen i början av året eller slutet av förra året jgjort en stor uppdatering som skall verka som en all in one antivirus och är längre inte nödvändigt att använda andra antivirus program.

Jag vet dock inte hur bra deras antivirus är så känner att Bitdefender kanske är lite tryggare?

Permalänk
Medlem

Du kanske kan uppgradera sambon till en nyare version?

BitDefender får alltid bra recenssioner men varje gång jag testat det har det alltid slutat i katastrof.

Permalänk
Medlem

Jag kör själv bitdefender och funkar bra för min del. Men man ska inte köra två av samma skydd då det blir krockar.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Helt rätt att avinstallera, antivirus är ett otyg.

Här är lite statistik på hur de kan påverka webbläsare, presenterat av Google Chromes säkerhetschef Justin Schuh. Visa gärna för sambon. Se även mitt tidigare inlägg #16810619.

  • Crash rates up to 40% higher

  • Memory usage up to 35% worse

  • Load times up to 20% slower

  • TLS errors up to 15% higher

Här är några kompletterande uttalanden från Firefoxutvecklare:

Klotz: Injected AV code is Firefox's single biggest stability problem on Windows at the moment.
Klotz: Stability issues too. Q1 2017 I'm going to be kicking injected AV out of Firefox
King: Not speaking for my employer (@mozilla) but AV causes piles of security issues for Firefox.
King: AV isn't a problem? Huge numbers of crashes/slowdowns inside Firefox are caused by them.

Utvecklare: "Antivirus-mjukvara är ett gissel"
Disable Your Antivirus Software (Except Microsoft's)

... antivirus software vendors are terrible; don't buy antivirus software, and uininstall it if you already have it (except, on Windows, for Microsoft's). ... these products open many attack vectors ... their developers do not follow standard security practices. (Microsoft, on the other hand, is generally competent.)
Users have been fooled into associating AV vendors with security ...