Nya youtube fylld med reklam

Permalänk
Medlem

Nya youtube fylld med reklam

Om du har testat det nya youtube så kanske du har märkt att det har blivit mer reklam och att det placeras på väldigt irriterande ställen som över videotiteln i fullskärm som syns där nere.

Tycker ni detta är ett bra drag av youtube?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

Om du har testat det nya youtube så kanske du har märkt att det har blivit mer reklam och att det placeras på väldigt irriterande ställen som över videotiteln i fullskärm som syns där nere.
https://i.gyazo.com/09694e51f506a1a09b774a01cf3e7eb3.png

Tycker ni detta är ett bra drag av youtube?

De kanske vill få folk att betala för youtube red.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De kanske vill få folk att betala för youtube red.

*Redtube

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Oj den var ny.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Oj den var ny.

Haha din kommentar fick mig faktiskt att fnissa... fredagstrött antar jag

OnT: hur kan man testa nya layouten?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Haha din kommentar fick mig faktiskt att fnissa... fredagstrött antar jag

OnT: hur kan man testa nya layouten?

man besöker https://www.youtube.com/new och väljer testa nu.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem

@patrikf1: Jag har inte nån reklam med nya Youtube. Kör med ublock i chrome

Permalänk
Medlem

Så dom drar in med inkomster för de som skapar videos nyligen så folk behöver skaffa normala jobb. Samtidigt utökar dom reklamen på sidan?

The profit man

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Så dom drar in med inkomster för de som skapar videos nyligen så folk behöver skaffa normala jobb. Samtidigt utökar dom reklamen på sidan?

The profit man

Det där är en sanning med grov modifikation. De blir mindre annonsvisningar för kanaler som ägnar sig åt videos där företag kanske inte är jättesugna att annonsera/förknippas med. Rätt logiskt. Sen är väl YouTube ett företag som vilket annat som helst, att de försöker optimera sin plattform är väl knappast något konstigt. YouTube existerar knappast som en samhällstjänst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av patrikf1:

Om du har testat det nya youtube så kanske du har märkt att det har blivit mer reklam och att det placeras på väldigt irriterande ställen som över videotiteln i fullskärm som syns där nere.
https://i.gyazo.com/09694e51f506a1a09b774a01cf3e7eb3.png

Tycker ni detta är ett bra drag av youtube?

Ser ingen reklam alls med UblockOrigin installerat

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@patrikf1:

Att besöka youtube aftonbladet utan adblock är lite som att försöka plugga på en buss fylld med folk som har damp (skriker och kastar saker).

APB fungerar precis lika bra som innan och den dagen det inte gör det så är det RIP youtube för min del (vilket aldrig kommer hända).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det där är en sanning med grov modifikation. De blir mindre annonsvisningar för kanaler som ägnar sig åt videos där företag kanske inte är jättesugna att annonsera/förknippas med. Rätt logiskt. Sen är väl YouTube ett företag som vilket annat som helst, att de försöker optimera sin plattform är väl knappast något konstigt. YouTube existerar knappast som en samhällstjänst.

Hört från min flickvän att flera av vloggarna hon följer har fått mer än halverade inkomster från youtube.
Och klart dom försöker maximera profit, tycker bara det är konstigt att dom gör det svårare för folk att göra kvalitetsmaterial. Om dom vill göra siten större kanske dom inte ska dra in pengarna till dom som har tid att lägga på kvalitetsvideos istället för att p12or släpper en halvediterad minecraft letsplay

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Adblock verkar fungera för mig också fortfarande.
(Verkar fungera på redtube också... Fast det vet jag ju förstås ingenting om... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Hört från min flickvän att flera av vloggarna hon följer har fått mer än halverade inkomster från youtube.
Och klart dom försöker maximera profit, tycker bara det är konstigt att dom gör det svårare för folk att göra kvalitetsmaterial. Om dom vill göra siten större kanske dom inte ska dra in pengarna till dom som har tid att lägga på kvalitetsvideos istället för att p12or släpper en halvediterad minecraft letsplay

Är inte det "sjuka" här att man överhuvudtaget kan få betalt för att producera vloggar och annat bös som folk inte är beredda att betala för med reda pengar?

Kvalité och reklamfinansiering skapar intressekonflikter. Alltjämt vi kollektivt väljer att konsumera media utan att betala så urholkar vi på sikt just kvalitén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Hört från min flickvän att flera av vloggarna hon följer har fått mer än halverade inkomster från youtube.
Och klart dom försöker maximera profit, tycker bara det är konstigt att dom gör det svårare för folk att göra kvalitetsmaterial. Om dom vill göra siten större kanske dom inte ska dra in pengarna till dom som har tid att lägga på kvalitetsvideos istället för att p12or släpper en halvediterad minecraft letsplay

Vad för typ av innehåll producerar dessa vloggare då? Generellt sett verkar det vara folk som hamnar inom dramasfären som är påverkade mest. Inte så konstigt om man ägnar sig åt kontroversiella saker där man kanske bashar företag eller människor att företag inte är så sugna på att associeras till dessa kanaler.

Hur kan YouTube på något sätt begränsa kreatörer att skapa bra material? Det är väl ändå kreatörerna själva som ansvarar för kvalitén i sitt innehåll? Det är ju inte så att annonsörerna är skyldiga att visa reklam på videos och bara för att video eller kreatör har många följare och visningar så vill man kanske inte annonsera där. Sen kan de vloggar din tjej följer kanske ha en begränsad målgrupp, osv osv.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Är inte det "sjuka" här att man överhuvudtaget kan få betalt för att producera vloggar och annat bös som folk inte är beredda att betala för med reda pengar?

Kvalité och reklamfinansiering skapar intressekonflikter. Alltjämt vi kollektivt väljer att konsumera media utan att betala så urholkar vi på sikt just kvalitén.

Det sjuka är inte att man kan tjäna pengar på vloggar, utan att folk tittar på dom såpass mycket. Vissa vloggar kan vara intressanta men dessa "daily vlogs", suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Nu klickade jag ju på länken testa nya youtube. Men jag gillade det inte, hur tusan går man tillbaks till den gamla layouten??

Undrar detsamma :^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Undrar detsamma :^)

Tror det är lika bra att vänja sig. Det kommer rullas ut till alla snart oavsett.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Undrar detsamma :^)

hittade under profilen, till höger i den menyn längre ner finns den "restore classic youtube"

Fast hittade även Dark mode i den menyn, och måste erkänna att den gjorde en super skön öskillnad..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Undrar detsamma :^)

du klickar på ditt konto och sedan återställ klassiska youtube

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

hittade under profilen, till höger i den menyn längre ner finns den "restore classic youtube"

Fast hittade även Dark mode i den menyn, och måste erkänna att den gjorde en super skön öskillnad..

Tack.
And true!

Någon som vet hur man kan göra så Youtube automatiskt spelas upp i högsta tillgängliga upplösning? Har använt YoutubeCenter i flera år nu, men det fuckar upp allt bigtime på nya Youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusHuddinge:

Tack.
And true!

Någon som vet hur man kan göra så Youtube automatiskt spelas upp i högsta tillgängliga upplösning? Har använt YoutubeCenter i flera år nu, men det fuckar upp allt bigtime på nya Youtube

Jag har också en liknande fråga, jag tittar ofta på videos som handlar om grafikskapande, därför är det prio ett för mig att jag kan se dessa med alla detaljer och full skärpa för att kunna se det jag är intresserad av (ur teknisk synvinkel alltså) om jag skall ha någon riktig nytta av dessa videos.

Men, jag får ofta problem med att videos körs ofullständigt dekomprimerat, eller ser väldigt suddiga ut av annan orsak, det hjälper inte om jag stoppar videon för att det skall hinna laddas, det enda som händer är att laddningen av videon stannar upp(!!) när jag pausar... Fruktansvärt, extremt irriterande med att laddning stannar när jag pausar, hur kan jag motverka det så att jag slipper dessa riktigt äckliga stopp mitt i filmerna?

Vidare, hur får jag bilderna i den upplösning de skall vara så att de blir skarpa och klara, utan (mer) brus, oskärpa, mm (än de hade av packningsformat, mm) genom hela filmen?

Jag verkar ha problem i samband med dekomprimeringen hos Youtube, oavsett hur länge jag pausar, osv, vissa videos ser ut som stryk rakt igenom ändå, trots att jag vet att de har skarp upplösning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Testa Youtube-dl med valfri mediaspelare (t.ex. VLC eller MPV). Finns tillägg till Firefox för de som använder den webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Fast hittade även Dark mode i den menyn, och måste erkänna att den gjorde en super skön öskillnad..

Vet inte om du fortsatte använda nya youtube med dark mode. Jag gjorde det, men det försvann precis för 5 minuter sen, gjorde de det för dig med? Och nu anpassar den inte storleken på videon till storleken på webbläsaren längre heller, så nu får jag pillarboxing:
http://i.imgur.com/fLWX0bX.jpg

Permalänk
Medlem

Verkar nu som att andra också börjat undra över vart "nya" youtube tagit vägen:
https://www.reddit.com/r/youtube/

Permalänk

@MarcusHuddinge:

Måste erkänna att jag tyvär slutade använda darkmode efter ett par veckor, den vanliga var faktiskt i längden bättre..även om darkmode var skön på ögonen, så var det massa annat som inte var lika bra för min användning, efter en tids provande

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Winterfell:

Testa Youtube-dl med valfri mediaspelare (t.ex. VLC eller MPV). Finns tillägg till Firefox för de som använder den webbläsaren.

Nice! Perfekt om man ska dra ner direkt till servern (Debian). Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@MarcusHuddinge:

Måste erkänna att jag tyvär slutade använda darkmode efter ett par veckor, den vanliga var faktiskt i längden bättre..även om darkmode var skön på ögonen, så var det massa annat som inte var lika bra för min användning, efter en tids provande

Verkar som att den slutade fungera för alla helt plötsligt, och sen började fungera igen efter ett par timmar, och sen för typ nån timme sen så slutade det funka igen o.o Får väl bara hoppas på att dom slutar hålla på med skiten och låter den va så snart som möjligt

Edit: nu en minut efter jag skrev detta inlägg så funkar det åter igen

Permalänk
Medlem

Det hela kommer, som de flesta fattat i åratal, sluta med att vi som gör videos helt enkelt lägger reklamen inbäddad i själva videon.
So much for blockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det hela kommer, som de flesta fattat i åratal, sluta med att vi som gör videos helt enkelt lägger reklamen inbäddad i själva videon.
So much for blockers...

Inte för att vara sådan, men kollar man på mobilen så är det bara att dubbelklicka så hoppar den fram 10 sek, väldigt bekvämt om det är segment man inte är intresserad av. Kan ju hoppa fram på datorn med, men inte lika smidigt. Men om det räknas som en visning för skaparna, desto bättre. Win win tills Youtube bestämmer att man inte kan spola i videos där det är reklam eller när annonsörerna inte tycker det är värt längre.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.