Phanteks visar instegschassit Eclipse P300

Permalänk
Melding Plague

Phanteks visar instegschassit Eclipse P300

Med siktet inställt på prismedvetna datorbyggare expanderar Phanteks instegsserien Eclipse på Computex, där nykomlingen P300 bjuder på både härdat glas och stålpaneler till en billig peng.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

postade i fel tråd.

Jag är mer intresserad av Lian Li's ryktade $100 chassi med härdat glas överallt. Någon som vet mer om det? Lian li verkar satsa på härdat glas i år.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju vara rätt så knöligt att bygga i. Hellre ett lättjobbat chassi i plast än ett svårjobbat i härdat glas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Skaffa inte P400/300. Sämst luftflöde.

80 grader/50% fanspeed på mitt Strix 1080TI som är undervoltat.

Har tre ML120 fläktar och inte ens det hjälper.

Snyggt som fan, men seriöst en ugn där inne.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Phanteks Eclipse P400S Glass (Svart/Röd/Transparent)

Personligen är jag exteremt nöjd med mitt P400S chassi i rött och svart med härdat glas. Det är roligt att man får med RGB slinga också. Det ljuser som bare den i lägenheten och man får roliga reaktioner av kompisar som är avensjuka. När jag letade chassi struntade jag i prislappen men till slut landade det på P400S för att den var så snygg.

Visa signatur

i7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3000mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | 700W | Asus | x | x | x |

Permalänk

"Ytterligare en vagga för lagringsenheter återfinns på baksidan av moderkortsplåten, där denna kan husera en ensam 2,5-tumsenhet"

Ser ut att vara plats för två 2.5 tumsenheter på baksidan? Eller måste man skaffa en vagga för att fästa på två platser?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Bra kvalitet från Phanteks. Köpte själv ett P400s white tempered glass (tonat) vilket ser jäkla bra ut och var väldigt enkelt att arbeta med.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Swedish Berserk:

"Ytterligare en vagga för lagringsenheter återfinns på baksidan av moderkortsplåten, där denna kan husera en ensam 2,5-tumsenhet"

Ser ut att vara plats för två 2.5 tumsenheter på baksidan? Eller måste man skaffa en vagga för att fästa på två platser?

Det medföljer endast en vagga med chassit, men möjlighet finns att köpa till ytterligare sådana.

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Skaffa inte P400/300. Sämst luftflöde.

80 grader/50% fanspeed på mitt Strix 1080TI som är undervoltat.

Har tre ML120 fläktar och inte ens det hjälper.

Snyggt som fan, men seriöst en ugn där inne.

Jag håller med om att det blir varmt. Jag kan nästan bränna mig på mitt chassi. Min Strix 1080Ti ligger på max 74 C och CPU snittar 85 C med Noctua NH-D15 som blåser varmluften uppåt.

Visa signatur

i7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3000mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | 700W | Asus | x | x | x |

Permalänk
Medlem

Tyckte 120 mm lät lite, speciellt eftersom det ser ut att vara 120/140 mm fäste i toppen. Hittade en annan kort presentation av detta chassie på yt och där sas det att det (även?) i fronten går att ha 2 st 140 mm.

Edit: Youtubevideo https://youtu.be/zffhffcJsC0

Skickades från m.sweclockers.com