Acer visar Predator X35 – 35-tumsskärm med Nvidia G-Sync, HDR och 200 Hz

Permalänk
Melding Plague

Acer visar Predator X35 – 35-tumsskärm med Nvidia G-Sync, HDR och 200 Hz

Under Computex 2017 visar Acer Predator X35, företagets senaste gamingskärm med extra allt. Det handlar om en välvd 35-tumsskärm med bland annat stöd för HDR och Nvidia G-Sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mumma, men de där kommer nog att kosta.. Sen för att dra runt i bra frames så måste man ju ha nytt grafikkort också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv

"The Acer Predator X35 (left) and ASUS ROG Swift PG35VQ (right) are targeted for a Q4 2017 release."

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-g-sync-hdr-3...

Med de sedvanliga förseningarna så borde det innebära att de släpps någon gång tidigt 2018.

Permalänk
Medlem

Perfekt extraskärm att ta med till lanfester!

Permalänk
Medlem

Riktigt fin skärm detta. Trevligt att det rör på sig på skärmfronten!

Permalänk
Medlem

Mine!

Dock så har jag läst på flertalet siter att panelen till denna inte ens är färdigutvecklad och inte lär släppas förrän nästa år. Men man får väl gott vänta för att sedan få en mindre stroke över priset också. Men vill verkligen ha denna, var redo att köpa nuvarande topp-skärmen men visste de skulle komma med nåt nytt...

Permalänk
Inaktiv

Äntligen, så jag har väntat. Hoppas den är bra i 200Hz utan allt för mycket eftersläpningar.

Känns som ASUS inte skulle sätta ROG märket på den om panelen inte var tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Vet vi om det är IPS än? Förmodar det då den ändå har kvantprickar och HDR, men ser ej paneltypen bestämmas någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Detta är exakt vad jag är ute efter och väntar på. Dock lite kritik: Hur kan ni ha både en video och en artikel om en skärm utan att nämna en enda gång vilken paneltyp skärmen har? Skärpning! Om ni inte vet så borde det åtminstone nämnas.

Nu förutsätter jag dock att det är en VA-panel (skulle det vara TN så vore det skräp), och då blir jag ändå osäker på ett köp eftersom jag helst vill ha IPS.

Vid lite närmare efterforskning så använder panelen HDMI 1.4, vilket jag då säger "äntligen!" till. Att fortsätta med gammal HDMI-standard i skärmar år ut och år in har jag stört mig så oerhört på.

Spännande skärm. Vi får se när den blir tillgänglig (förväntar mig förseningar) och till vilket pris (misstänker att det tyvärr landar kring 15k kronor vilket i så fall är för dyrt imo).

UPPDATERING: Enligt TFT Central så är det en IPS-panel: http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/38.htm#asus_rog_swif...

Permalänk
Inaktiv

@mrpijey: Panelen börjar tillverkas Q3 men det kan ändå dröja till nästa år innan den kommer.

Asus anställd har sagt att första skulle dyka upp sent Q4 men förmodligen då i mycket små mängder.

Permalänk
Medlem

Finns det liknande fast med Freesync?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrpijey:

Mine!

Dock så har jag läst på flertalet siter att panelen till denna inte ens är färdigutvecklad och inte lär släppas förrän nästa år. Men man får väl gott vänta för att sedan få en mindre stroke över priset också. Men vill verkligen ha denna, var redo att köpa nuvarande topp-skärmen men visste de skulle komma med nåt nytt...

Som Nordichardware nämnde i sin video om ASUS skärmen så är den än så länge endast handbyggd och förmodligen långt ifrån den slutgiltiga produkten.

Skrivet av Wizbro:

Vet vi om det är IPS än? Förmodar det då den ändå har kvantprickar och HDR, men ser ej paneltypen bestämmas någonstans.
Skickades från m.sweclockers.com

Med största sannolikhet så är det samma panel som sitter i ASUS ROG Swift PG35VQ vilket är en VA. Har hittills aldrig hört talas om IPS'er som fixar 200Hz.

Permalänk

Hoppas de släpper en liknande i 27" 2560x1440p

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

UPPDATERING: Enligt TFT-Central så är det en IPS-panel: http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/38.htm#asus_rog_swif...

"IPS-type" är inte samma som faktisk IPS. Det är med stor sannolikhet en VA panel, tyvärr.

Dock håller jag med att vilken paneltyp en skärm som nämns av Sweclockers är bland den viktigaste informationen och bör iaktas och informeras om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzunamii:

"IPS-type" är inte samma som faktisk IPS. Det är med stor sannolikhet en VA panel, tyvärr.

Dock håller jag med att vilken paneltyp en skärm som nämns av Sweclockers är bland den viktigaste informationen och bör iaktas och informeras om.

Jasså, det var ju tråkigt att höra nu när jag fick upp mina förhoppningar i några minuter. Trodde att min drömskärm äntligen hade ett releasedatum.

Om det nu är VA trots allt så blir jag mer tveksam till ett köp.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mortac:

Detta är exakt vad jag är ute efter och väntar på. Dock lite kritik: Hur kan ni ha både en video och en artikel om en skärm utan att nämna en enda gång vilken paneltyp skärmen har? Skärpning! Om ni inte vet så borde det åtminstone nämnas.

Nu förutsätter jag dock att det är en VA-panel (skulle det vara TN så vore det skräp), och då blir jag ändå osäker på ett köp eftersom jag helst vill ha IPS.

Vid lite närmare efterforskning så använder panelen HDMI 1.4, vilket jag då säger "äntligen!" till. Att fortsätta med gammal HDMI-standard i skärmar år ut och år in har jag stört mig så oerhört på.

Spännande skärm. Vi får se när den blir tillgänglig (förväntar mig förseningar) och till vilket pris (misstänker att det tyvärr landar kring 15k kronor vilket i så fall är för dyrt imo).

UPPDATERING: Enligt TFT Central så är det en IPS-panel: http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/38.htm#asus_rog_swif...

Skrivet av anon12433:

Som Nordichardware nämnde i sin video om ASUS skärmen så är den än så länge endast handbyggd och förmodligen långt ifrån den slutgiltiga produkten.

Med största sannolikhet så är det samma panel som sitter i ASUS ROG Swift PG35VQ vilket är en VA. Har hittills aldrig hört talas om IPS'er som fixar 200Hz.

Skrivet av Tzunamii:

"IPS-type" är inte samma som faktisk IPS. Det är med stor sannolikhet en VA panel, tyvärr.

Dock håller jag med att vilken paneltyp en skärm som nämns av Sweclockers är bland den viktigaste informationen och bör iaktas och informeras om.

Skrivet av Mortac:

Jasså, det var ju tråkigt att höra nu när jag fick upp mina förhoppningar i några minuter. Trodde att min drömskärm äntligen hade ett releasedatum.

Om det nu är VA trots allt så blir jag mer tveksam till ett köp.

Vi hittade tyvärr ingen information om paneltypen när vi var hos Acer. I morse hade vi dock ett möte med Nvidia, där vi fick spendera lite mer tid med den här skärmen och fick det samtidigt bekräftat att det rör sig om samma VA-panel för både Acers och Asus varianter.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Tack för informationen! Det uppskattas.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Sjoooberg:

Finns det liknande fast med Freesync?

Nu finns ju inte dessa skärmar ännu de heller. Inte mer än som handbyggda prototyper avsedda för att förhandsvisas på mässor.

Men generellt gäller det att tillverkarna(*) ger sig på att ta fram nya kretsuppsättningar som orkar med de bandbredder som de här skärmarna kräver. Där verkar det lite skraltigt eftersom den stora volymmarknaden är samma gamla vanliga kontorsskärmar som klarar sig med teknik från 00-talet. Eftersom det ännu är ont om LCD-paneler som i sin tur kan svara på högre frekvenser är detta lite hönan eller ägget för just Freesync/VESA Display Adaptive Sync. Säga vad man vill om Nvidia och G-Sync, men de tar i alla fram kretsuppsättningar som ligger i fas med teknikutvecklingen.

(*) Och med tillverkare menar jag då alltså tillverkare av kretsuppsättningar. De mer kända varumärkena som sedan sätter samman färdiga produkter, dvs skärmar du köper i butik, är beroende av dessa tillverkare för att få fram avancerade, moderna spelskärmar. Och tydligen är det Nvidia som drar i den utvecklingen.

Permalänk
Sjusovarn

Varför är ni så tveksamma gentemot VA? Personligen anser jag att deras färger och svärta är bättre, det enda som kanske spelar mot är responstiden men det har VA-skärmar blivit betydligt bättre på. Varför IPS över VA?

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Vad är det för upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

3440x1440.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se nya OLED skärmar som inte har galen prislapp.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Spel grafiken ser riktigt dålig ut, och skulle gissa på att det inte renderas i 10 bitar per kanal eller ens stödjer hdr men det kan ju också bero på kameran använd i repotaget.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Elias79: En videokamera i den blandade ljusmiljön vilken indirekt filmar en skärm med en teknik baserad på filtrering av polariserat ljus anpassat för ett dynamisk omfång högre än kamerasensorns, distribuerad via Youtube och till sist återgiven på din godtyckliga skärm? Det är lite som att käka en hamburgare gjord på känguru och utifrån denna dra slutsatser om hur det kommer att gå för Australien i fotbolls-VM 2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Spel grafiken ser riktigt dålig ut, och skulle gissa på att det inte renderas i 10 bitar per kanal eller ens stödjer hdr men det kan ju också bero på kameran använd i reportaget.

Men kom igen.....

Det fetstilta
Du svarade på din egen fråga!

Hodor Hodor

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Äntligen, så jag har väntat. Hoppas den är bra i 200Hz utan allt för mycket eftersläpningar.

Känns som ASUS inte skulle sätta ROG märket på den om panelen inte var tillräckligt bra.

Skrivet av anon162230:

@mrpijey: Panelen börjar tillverkas Q3 men det kan ändå dröja till nästa år innan den kommer.

Asus anställd har sagt att första skulle dyka upp sent Q4 men förmodligen då i mycket små mängder.

Förlåt, men kände att det kanske var läge att spräcka din bubbla och berätta för dig att det är Acer som tillverkar Predator-skärmarna. Kände mig så illa tvungen när jag läste det hela med ROG-märkningen. #förlåt

I övrigt så låter detta sjukt gött! Har inväntat den så kallade X34P, så när jag nu såg detta blev man lite varm i själen. Hoppas dock inte på att det blir några större förseningar då det redan har varit såna med tidigare nämnde modellen.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Värt att vänta på denna skärm eller ska man ta x34 .. har suktat efter info om denna monitor sen i höstas. Känns lite onödigt att köpa föregångaren om den släpps till sommaren.. vad tror ni?