Logitech presenterar MX Master 2S och Anywhere MX 2S

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar MX Master 2S och Anywhere MX 2S

Logitech lanserar mössen MX Master 2S och Anywhere MX 2S inriktade mot produktivitet med nya sensorer som hanterar besvärliga underlag bättre, samt den nya mjukvaran Flow.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nä men vfanken! Nu gick jag och köpte en MX mster igår...
Stod och vägde i butiken att det var ett bra tag sedan första versionen kom ut - "men en ny version lär inte dyka upp närmsta dagarna ändå".

Aja, ska bli intressant att se om de tagit hand om problemet med scrollhjulet som förra versionen av mx master drogs med... Efter ett tag får det inte att stänga av free scroll vad jag förstått.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Snusfri

Grymt nöjd med min MX Master så det kan bli en 2S när denna börjar bli dålig, eller så kanske det blir en 2S snart nog och päronen får överta min gamla.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Undrar om MX Anywhere 2S fått tillbaka möjligheten att använda scrollhjulet som mittenknapp, som mycket konstigt togs bort från MX Anywhere 2 (eller möjligtvis redan från originalet), och därmed i mitt tycke gjorde den helt oanvändbar...

Jaja. Gamla hundar. Ni kommer också dit en dag

Permalänk
Medlem

Har varit riktigt nöjd med den första iterationen har haft den nu i ett år på kontoret passar min hand perfekt.
Hoppas de löst problemet med Scroll-hjulet som var sjukt irriterande i början innan man vant sig med att köra med free-wheelning.

Problem och lösning
https://toemat.com/logitech-mx-master-fix/

Så kanske dags att "råka" tappa musen på golvet och införskaffa den här

Permalänk
Lego Master

Sitter med en MX Performance, men den börjar bli lite trött "tror jag nog". Hö. Hö.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sitter med en MX Performance, men den börjar bli lite trött "tror jag nog". Hö. Hö.

Även jag sitter med en MX Performance, och har köpt in lite reservdelar till den på eBay. Bytte nyligen scroll-hjul på den eftersom det började bli rätt slitet, och har ett helt nytt skal + ytterligare ett scroll-hjul att byta till om något år när det behövs. Ett hyffsat billigt sätt att hålla musen vid liv, för Logitech har en ovana att sluta tillverka hamstrar jag älskar och istället ersätta dem med nya som har för många hjul överallt.

Permalänk

Lite låg DPI kanske?
6k känns mer rimligt för pris och lanseringsår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Även jag sitter med en MX Performance, och har köpt in lite reservdelar till den på eBay. Bytte nyligen scroll-hjul på den eftersom det började bli rätt slitet, och har ett helt nytt skal + ytterligare ett scroll-hjul att byta till om något år när det behövs. Ett hyffsat billigt sätt att hålla musen vid liv, för Logitech har en ovana att sluta tillverka hamstrar jag älskar och istället ersätta dem med nya som har för många hjul överallt.

Har själv en MX Revolution, en MX Performance och en MX Master Alla mycket trevliga möss när man inte spelar... Enda minuset är att jag tycker lillfingret inte känns som Logitech vet vart det sitter på handen, var speciellt tydligt för mig på Performance... ("Lånat" ut Rev och Perf till föräldrarna dock så kan inte visa upp stallet...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Även jag sitter med en MX Performance, och har köpt in lite reservdelar till den på eBay. Bytte nyligen scroll-hjul på den eftersom det började bli rätt slitet, och har ett helt nytt skal + ytterligare ett scroll-hjul att byta till om något år när det behövs. Ett hyffsat billigt sätt att hålla musen vid liv, för Logitech har en ovana att sluta tillverka hamstrar jag älskar och istället ersätta dem med nya som har för många hjul överallt.

Ha. Har aldrig tänkt på att köpa reservdelar till min logitech mus. Vilken säljare på eBay har du köpt av, antar att du är nöjd och kan rekommendera. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En Master 2S blir det!

Fick hem en Magic Mouse 2 idag, men va tusan inte riktigt nöjd. Så blir att lämna tillbaka den o köpa en MX Master 2s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Ha. Har aldrig tänkt på att köpa reservdelar till min logitech mus. Vilken säljare på eBay har du köpt av, antar att du är nöjd och kan rekommendera. Tack!

Jag köpte från denna säljare. Inte jättebilligt kanske, men billigare än en ny mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Har själv en MX Revolution, en MX Performance och en MX Master Alla mycket trevliga möss när man inte spelar... Enda minuset är att jag tycker lillfingret inte känns som Logitech vet vart det sitter på handen, var speciellt tydligt för mig på Performance... ("Lånat" ut Rev och Perf till föräldrarna dock så kan inte visa upp stallet...)

Fungerar det inte att spela med MX master eller missförstår jag dig? Sorry för bumpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Fungerar det inte att spela med MX master eller missförstår jag dig? Sorry för bumpen

Visst går det att spela med MX utan problem men den saknar en del funktioner, känns långsammare och skulle nog undvika att spela comp. fps med den, men spelar man typ RPG eller singleplayer så spelar det inte så stor roll... Sen sitter det mycket i huvet men finns definitivt bättre möss att spela med, duger vid behov men finns bättre alt. om man huvudsakligen tänkt spela