In Win 806 är chassi med stilfull implementation av trä

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Duckface21:

lite slippapper och olja/lack så kan man slipa bort loggan = trä

Men tänk om den är laserskuren hela vägen igenom då?

Nä, visst är det förstås praktiskt med trä med tanke på det. Och man kan ju färga det också om man vill (och ids).

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2011

Hade täckt sidorna med just läder!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Maj 2004

Vibbar från 60-talet när TV och radioapparater var klädda i trä.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Segeltorp
Registrerad
Okt 2007

Usch. Det där var inget vidare snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Med material som trä och glas så kan man ju undra om man har skippat alla EMC krav. Lär ju läcka ut störningar som bara den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2013

Helvete vad snyggt!!!! den vill jag ha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Själv har jag ett par sådana här Model 1 i huset (modern variant av tidigare radio, men med BT för att kunna stream från telefon):

https://www.hembiobutiken.se/produkter/portabla-ljudsystem/ra...

Riktigt snygg (tycker jag) och grymt fint ljud. Rekommenderas varmt!

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Finns även en nyare digital version på Model 1:

https://tivoliaudio.se/art-by-tivoli-audio-model-one-digital

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av CrazyDriver:

Med material som trä och glas så kan man ju undra om man har skippat alla EMC krav. Lär ju läcka ut störningar som bara den.

Trät är ju bara en utanpåliggande skena i detta fall åtminstone verkar det som?
Om glaset: nu gissar jag bara, men toningsfilmen kanske i sig innehåller något ämne som skyddar tillräckligt bra?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2005

@Igelkott:
"Denna består av en serie sammanlimmade träskivor som sedan hettats upp och böjts till för att passa chassit"

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Pijt:

@Igelkott:
"Denna består av en serie sammanlimmade träskivor som sedan hettats upp och böjts till för att passa chassit"

Ja det är björkplywood med ytfanér av valfritt träslag.

De strukturella skikten är av svarvad björk vilket inte är särskilt vackert. Ytfanéren är knivskurna och är 0,6 mm tjocka. Sannolikt används samma träslag på bägge sidor.

Kan en del om trä

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015

Kan lugnt tänka mig att ha ett sådant, men tål ju att gå över hårdvarustödet. Lär ju bli en hel del moddande med sleevningar, kabelkammar etc för att göra chassit rättvisa.