Varför blev du inte världens bästa spelare?

Permalänk
Avstängd

Varför blev du inte världens bästa spelare?

Här är tråden om era ursäkter varför ni inte är bland världens bästa spelare eller proffs, ni vet det som stod i vägen för att ni skulle bli så bra som ni vet att ni kan vara eller kunde vara.

Vi kan börja med mig själv som exempel.

Jag har alltid spelat väldigt mycket, och även gjort det rätt bra om jag får säga det själv. Trots detta har jag aldrig varit bland världens bästa förutom i WoW och det betyder inte speciellt mycket. Jag ligger alltid på alla spel runt 5-10% i topp men oftast handlar det bara om hur mycket man spelar och vet om spelet i sig.

Varför jag inte blev en av världens bästa spelare är för att jag är lat, och eftersom nästan allt kommer väldigt lätt för mig är jag aldrig heller villig att jobba hårt för att få upp muskelminne och div andra attribut som man kan förbättra. Jag har alltid kommit undan med att ha ett väldigt bra förståelse för hur andra spelar och därför kan jag ofta utnyttja situationen, något som inte räcker till på en toppnivå har jag märkt förutom i kanske WoT/WoW då.

Varför är du inte världens bästa spelare?

Permalänk
Avstängd

Enkelt:

Jag är tjej. Krossa patriarkatet!

Skämt åsido: jag är lat precis som du beskriver själv och jag föredrar söta singleplayerspel som ingen tävlar i, typ Ori and the blind forest. Det spelar visserligen ändå ingen roll eftersom jag är såpass hormonellt handikappad att jag inte ens kan klara såna spel på egen hand.

Permalänk
Medlem

för att jag inte vill blanda jobb och fritid.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

För att jag blir less på alla (nästan) spel inom 2 månader. Och jag har så kasst lokalsinne att jag går vilse på kartorna i de flesta FPS.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Aldrig haft chansen att spela med lika bra/bättre spelare och tagit klivet till "Nästa nivå". Alltid legat på gränsen i t.ex. WoW och CSGO, men aldrig tagit klivet över.

Sen skulle det troligtvis ta för mycket tid för att vara i elit-nivån så det spelar nog inte så stor roll ändå. Men det hade vart kul att prova på

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Varför jag inte blev världens bästa spelare eller kommer/vill bli är att jag vill kunna spela med mina kompisar utan att ha ett lag som jag måste vara på, med pracctider etc. Visst, om man får skryta lite får man en K/D på minst 4 nästan varje game nu i Battlefield 4 och Battlefield 1 men scenen i Battlefield är så pass liten så det inte ens är värt att försöka. Jag föredrar även singleplayerspel såsom @kattmara gör för att man inte får en press på sig att man ska vara bäst i laget eller något. Jag vill helt enkelt inte spendera för mycket tid på något som inte kommer att komma någonvart, utan spelar hellre lite mera casual och skaffar en bra mängd med bra vänner

Vet inte om det ska skrivas här men men, en liten historia på hur jag träffade min bästa vän.

Jag satt och spelade BF4 som vanligt en kväll, 64 man locker. Det kommer en snubbe in i matchen vars namn var Iqoniq på Origin. Han gick med i Servern och fiendelaget, efter ett par minuter tittade jag på scoreboarden och då var han på 10-1 eller något. Han dödade mig flera gånger och det såg ut som han fuskade vartenda gång... Hursomhelst. Vid slutet av matchen så hade en extrem K/D på runt 100/5. Sedan postade han en länk till sin livestream, nyfiken som jag var skrev jag in den i webbläsaren och fick reda på att han var en 22-årig holländare. Jag slutade spela och tittade på hans stream ett par timmar och skrev i chatten och sedan kom den person som jag inte visste skulle bli min bästa vän i. Han heter Yishai och är från Israel (Bor numera i Danmark med sin pojkvän).
Vi skrev lite med varandra och sen så frågade han om jag hade Steam, självklart svarade jag ja och skickade min profillänk. Och ja... Efter det gick det bara uppåt mellan oss två
Vi spelade varje dag, dag ut och dag in. Men runt sommaren så blev han av med sin före detta pojkvän och blev ganska så deprimerad... Hjälpte honom så gott jag kunde och nu så är han bättre än någonsin
Han bor som sagt numera i Danmark med sin pojkvän och har gjort i ett par månader, hur glad som helst för hans skull. Var mest han som gjorde att jag blev en liten maskin på Battlefield

Om du läst så hära långt så ger jag dig hela 50 internetpoäng!

Dold text
Permalänk
Medlem

För att jag tröttnar på alla spel alldeles för fort för att jag ska kunna bli proffs i något av dom.

Spelar ingen roll om det är World of Warcraft, CS:GO, Dota 2, Starcraft 2, etc. Klarar bara av att spela ett spel i några månder i följd som mest innan jag tröttnar och behöver en paus från spelet eller omväxling i form av ett annat spel.

Tanken att sitta och nöta samma spel år ut och år för att ständigt bli bättre (eller för att inte bli sämre och glömma bort metat) gör mig lätt illamående.

Spel är min hobby, inte mitt jobb.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Because asian people...

Permalänk
Medlem

Ville ge andra en chans

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §1.5/§10.1 (trollande/missbruk av flera konton)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...