Noctua släpper svarta chassifläktar

Permalänk
Melding Plague

Noctua släpper svarta chassifläktar

Givetvis är österrikiska Noctua på plats på Computex 2017 och visar upp sina populära fläktar, vilka för ovanlighetens skull släpps i färgen svart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Kan man inte sina datorfläktmärken kan jag tänka mig att rubriken uppfattas ungefär som ett tillkännagivande av fyrkantiga chassin eller platta skärmar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN

Hejdå mina bruna fläktar! Ni har gjort ett bra jobb, men ert utseende är inte så vackert.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som älskar Noctuas färgtema?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

När alla andra tillverkare går från svarta fläktar > RGB så går Noctua från brun > svart

Permalänk
Medlem

Äntligen, skönt med lite variation från deras bajsbruna fläktar

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Konstigt nog känns det som både "YaY" och "NeY" samtidigt. De var ju inte snygga, men det gav dem ju en identitet. Om jag säger Noctua till någon som kan datorer ser man ju omedelbart färgerna framför sig. Fanns inget behov av någon logotyp eller något man visste att det var Noctua, och det förknippas fortfarande med kvalité. Hur ska dom särskilja sig nu? En fläskig lysande logo i mitten?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Discokungen

Det är ju massa ful färg på dem... Hade de varit svarta så hade de varit ett alternativ!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nyhetsvärde 0?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Haha, ja, man får ju ändå ge dem någon slags credd som stod på sig med sina asfula fläktar i så många år som de gjorde. Trycket på dem lär varit ganska stort, kan knappast vara ensam om att fått någon slags känsla av att tvingas svälja ett hyfsat beskt piller på kuppen när man köpte Noctuafläktar för prestandans skull.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv

Deras bruna färg har i mina ögon blivit lite av en synonym för kvalitet. Så jag fortsätter nog att köpa deras bruna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Är det bara jag som älskar Noctuas färgtema?

Nepp! Jag tycker om den också
Kul med udda färger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Istället med fisher price tema på sidorna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Är det bara jag som älskar Noctuas färgtema?

Du är inte ensam, det är ju trist att noctua ger med sig och tillverkar svarta fläktar som alla andra.

Jag hoppas verkligen att de inte skrotar det gamla färgtemat helt, då tappar de sin identitet. Ps. De har nån slags uggla som logotyp som är fulare än alla tycker färgerna är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Konstigt nog känns det som både "YaY" och "NeY" samtidigt. De var ju inte snygga, men det gav dem ju en identitet. Om jag säger Noctua till någon som kan datorer ser man ju omedelbart färgerna framför sig. Fanns inget behov av någon logotyp eller något man visste att det var Noctua, och det förknippas fortfarande med kvalité. Hur ska dom särskilja sig nu? En fläskig lysande logo i mitten?

Precis, det var tydligt sätt att visa sitt kvalitets-varumärke utan massa annat krimkrams som blinkande LED eller amerikanskjulgrans belysninga ala RGB.

Nu är iofs jag lite partisk då jag bytt ut alla fläktar i mitt ena CM Stacker chassie till Noctua och färgen stör mig inte alls har tom en extra fläkt på datorbordet som får jobba på sommaren och kyla mig, tänker inte ens på den i dess fina bajsbruna prakt då den är helt tyst och effektiv.

Permalänk
Avstängd

Vafan..jag pratade med deras support och de sa att Chromax-sköldarna skulle hamna i butiker redan slutet i maj månad..eller början på juni.

''Dear p******@hotmail.com,

thanks for contacting Noctua!

Those covers will be released in Q2/2017.

Kind regards, Mit freundlichen Grüßen,
Emanuel Fankhauser
Noctua support team''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Jag köper i princip Noctua till allt, det finns säkert bättre men Noctua har aldrig svikit mig och jag har ej sett någon har så mycket bättre luftflöde och låg volym som säljs i varenda korvkiosk i hela staden.

Just deras färg har fått en status, men jag ser inget negativt med att de tillverkar andra färger, visst finns det risk att den gamla färger försvinner, men det är marknaden som bestämmer.

Jag tycker det är konstigt att det ej finns fler bra fläktar på marknaden än vad det gör. Jag själv skulle lugnt kunna betala det dubbla för en fläkt om den var markant bättre än Noctua men såna ser jag ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Jag köper i princip Noctua till allt, det finns säkert bättre men Noctua har aldrig svikit mig och jag har ej sett någon har så mycket bättre luftflöde och låg volym som säljs i varenda korvkiosk i hela staden.

Just deras färg har fått en status, men jag ser inget negativt med att de tillverkar andra färger, visst finns det risk att den gamla färger försvinner, men det är marknaden som bestämmer.

Jag tycker det är konstigt att det ej finns fler bra fläktar på marknaden än vad det gör. Jag själv skulle lugnt kunna betala det dubbla för en fläkt om den var markant bättre än Noctua men såna ser jag ej.

Jag har Be Quiet Silent Wings 3, dessa SW3 fläktar låter mindre än Noctua NF-A15 i samma RPM-hastighet.

Har SW3 fläktar på grafikkortets kylfläns, sedan Noctua NF-A15 på min processors NH-D15, faktiskt så funderar jag på att byta ut Noctua fläktarna mot SW3 fläktar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Usch, alla har ju svart
Bajsbrunt är ett tecken på kvalitet

Permalänk
Medlem

Tycker de borde valt en mörkbrun färg istället. Man ser ju nu på 0.000001 sekunder att det är Noctua.. nu måste man ju stanna fläkten och se klistermärket..

Permalänk

Det var verkligen på tiden😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som det kan kvitta, sitter i chassit och det står ändå icke synligt bakom skärmarna så /care

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Men de har ju haft en svart modellserie sen ett antal år tillbaka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Jag har Be Quiet Silent Wings 3, dessa SW3 fläktar låter mindre än Noctua NF-A15 i samma RPM-hastighet.

Har SW3 fläktar på grafikkortets kylfläns, sedan Noctua NF-A15 på min processors NH-D15, faktiskt så funderar jag på att byta ut Noctua fläktarna mot SW3 fläktar.

Ok jag har spanat på Quiet Silent Wings 2, men varenda korvkiosk har haft Noctua hemma i lager och då har det blivit såna. Fläktar är något som jag impulsköper..

Permalänk
Medlem

Va tvungen att titta ut genom fönstret och se om jag kunde se några grisar flyga omkring.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Men de har ju haft en svart modellserie sen ett antal år tillbaka?

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer. Noctua industrial ppc. De var svarta. Sen finns även redux som är gråaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Nyhetsvärde 0?

404 visningar (av denna diskussion) på ~20 minuter. Antar att någon är intresserad

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gheyrippir:

Stämmer. Noctua industrial ppc. De var svarta. Sen finns även redux som är gråaktiga.

De har bruna hörn ju. Tvärfult.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

De har bruna hörn ju. Tvärfult.

Jag har inte sagt något om dem utseendemässigt.

Nyheten är att Noctua ger ut svarta fläktar. Det har de redan gjort. Rent estetiskt har man gått från bruna hörn till någon av färgerna röd, grön, blå och gul.

Permalänk
Medlem

fast nu ser dom inte ut som noctua längre ? så fula..