Noctua släpper svarta chassifläktar

Permalänk

Jag tycker detta är ett bra komplement till deras standard färger och ser helst att de fortsätter med båda två

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nämen! Nu ser man hur ful formen är på dom, men dom är bra

Permalänk
Medlem

Färgen spelar ingen roll. Jag ser ju bara fläktarna när jag monterar dit dem.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

den fruktansvärda bruna färgen är ju noctuas identitet, så fort man ser en sån fläkt så vet man aha där har vi en noctua fläkt! nu är dom bara en i mängden :'(

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Ok jag har spanat på Quiet Silent Wings 2, men varenda korvkiosk har haft Noctua hemma i lager och då har det blivit såna. Fläktar är något som jag impulsköper..

Jag har även SW2, dessa är en aning mer högljudda än Noctua under tyst läge (200-800RPM) Enligt egna erfarenheter.

Det är rätt så stor skillnad på SW2 och SW3 enligt mig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gheyrippir:

Stämmer. Noctua industrial ppc. De var svarta. Sen finns även redux som är gråaktiga.

Det är inte samma fläktar som de bruna. Redux tex har fått rätt dålig kritik i jämförelse, de ska tydligen vara baserade på äldre fläktteknik.
Och PPC är ju en helt annan fläkttyp gjord för industrin, de har mycket högre varvtal och låter mer.

Så jo, dessa nya fläktar är absolut välkomna för de som inte gillar brunt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Avstängd

Min dator är fullproppad med Noctuas bruna fläktar.
Jag har fönster på chassit så ser dom dagligen.
Kommer inte byta ut dom.
Men hade valet svart funnits när jag köpte mina.
Hade det varit ett självklart val.
Speciellt min Noctua NH-D15 i svart!!!! hade varit nice.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gheyrippir:

Stämmer. Noctua industrial ppc. De var svarta. Sen finns även redux som är gråaktiga.

De är dock inte identiska, sett till specs.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Det är inte samma fläktar som de bruna. Redux tex har fått rätt dålig kritik i jämförelse, de ska tydligen vara baserade på äldre fläktteknik.
Och PPC är ju en helt annan fläkttyp gjord för industrin, de har mycket högre varvtal och låter mer.

Så jo, dessa nya fläktar är absolut välkomna för de som inte gillar brunt

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag inte påstått. Jag har enbart skrivit om utseende och att svarta fläktar har funnits.

Skrivet av Jink:

De är dock inte identiska, sett till specs.

Har jag inte påstått heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Det är inte samma fläktar som de bruna. Redux tex har fått rätt dålig kritik i jämförelse, de ska tydligen vara baserade på äldre fläktteknik.
Och PPC är ju en helt annan fläkttyp gjord för industrin, de har mycket högre varvtal och låter mer.

Så jo, dessa nya fläktar är absolut välkomna för de som inte gillar brunt

Skickades från m.sweclockers.com

Hela artikeln är dock skriven som att de aldrig, oavsett modell, har haft svarta fläktar förut.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jag har Be Quiet Silent Wings 3, dessa SW3 fläktar låter mindre än Noctua NF-A15 i samma RPM-hastighet.

Har SW3 fläktar på grafikkortets kylfläns, sedan Noctua NF-A15 på min processors NH-D15, faktiskt så funderar jag på att byta ut Noctua fläktarna mot SW3 fläktar.

Frågan är dock om de också flyttar lika mycket luft som NF-A15 gör vid den specifika hastigheten? Gör de inte det är det inte alls säkert att SW3 är en bättre modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Frågan är dock om de också flyttar lika mycket luft som NF-A15 gör vid den specifika hastigheten? Gör de inte det är det inte alls säkert att SW3 är en bättre modell.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade mina SW3 på min Noctua NH-D15, temperaturen ligger nästan samma med både Noctuan och SW3 fläktarna, SW3 kan få ner idle tempen lägre, men det är oviktigt..men vet inte om man kan få fram rättvis bild genom detta.

NF-A15 statiskt tryck 1.51 mmH2O
SW3 statiskt tryck 2.16 mmH2O

Anledningen att jag inte använder SW3 på NH-D15 hela tiden är att passformen är inte ok för min del..det ser fel ut, jag är lite pedant när det kommer till saker ska passa in rätt osv..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Testade mina SW3 på min Noctua NH-D15, temperaturen ligger nästan samma med både Noctuan och SW3 fläktarna, SW3 kan få ner idle tempen lägre, men det är oviktigt..men vet inte om man kan få fram rättvis bild genom detta.

NF-A15 statiskt tryck 1.51 mmH2O
SW3 statiskt tryck 2.16 mmH2O

Ja blir det samma temp vid samma varvtal och med lägre ljud är det helt klart bra. Trycket du hänvisar säger ingenting om detta, utan visar bara att sw3 kan bygga upp ett högre tryck. Lustigt för ju högre tryck ett fläkthjul kan bygga upp brukar det resultera i lägre flöde och högre ljudnivå vid låga tryck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har faktiskt struntat i att köpa deras fläktar p.g.a färgen, tycker detta är ett steg i rätt riktning då dom kan smälta in i byggen nu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 @ 3.7 GHz. GPU: ROG STRIX GTX 1070 OC. MOBO: MSI B350 Tomahawk Arctic. RAM: Corsair Vengeance 16GB 2666MHz. Nätdel: Corsair CX750. Lagring: SSD 240GB. HDD 1TB. Chassi: NZXT S340 Razer edition

Permalänk
Medlem

Ärligt talat Noctua får fixa till det designen, ser ju ut som 10kr fläktar från Kina i svart.
Noctua ska vara i orginal färg och inget annat, har dock inget fönster på min låda. Är kanske inte den snyggaste färgen i öppet chassi, Lol speciellt om du inte kör ett bajsbrunt tema.
Köper bara Noctua fläktar allt annat jag har testat är skräp , köpte dyra Be-quite fläktar sämsta skräpet jag har köpt och fractal designs fläktar överlever ca 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ärligt talat Noctua får fixa till det designen, ser ju ut som 10kr fläktar från Kina i svart.
Noctua ska vara i orginal färg och inget annat, har dock inget fönster på min låda. Är kanske inte den snyggaste färgen i öppet chassi, Lol speciellt om du inte kör ett bajsbrunt tema.
Köper bara Noctua fläktar allt annat jag har testat är skräp , köpte dyra Be-quite fläktar sämsta skräpet jag har köpt och fractal designs fläktar överlever ca 2 år.

Vad gör du med fläktarna. Den ända fläkt någonsin som har pajat för mig är en liten fläkt integrerat på ett mb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX10:

Vad gör du med fläktarna. Den ända fläkt någonsin som har pajat för mig är en liten fläkt integrerat på ett mb.

Skickades från m.sweclockers.com

2av3 fractal design 120mm fläktar började rassla i min Define mini och är nu ubytta till Noctua fläktar.
Be-quite fläktarna dog inte men högljudda och noll luftflöde plus en idiotisk design som inte tätade mot chassi eller radiator.
Antec fläkt också men den var iallafall över 10 år.
Min 450w corsair PSU-fläkt gav upp efter ett par år, har inte haft tur med fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Deras bruna färg har i mina ögon blivit lite av en synonym för kvalitet. Så jag fortsätter nog att köpa deras bruna

kvalitén sitter inte i färgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andre_H:

kvalitén sitter inte i färgen

Skickades från m.sweclockers.com

Synonym. Samma med den sk Ferrari röda

Permalänk

CPU kylarna också?

Detta ska bli intressant och se om det även kommer att påverka fläktarna som följer med cpu kylarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

När alla andra tillverkare går från svarta fläktar > RGB så går Noctua från brun > svart

Respekt!
C