Permalänk

Någon som har tips på någon bra server där folk samarbetar och använder mic? Jag såg att Skyttegrav hade en server upp men det var dessvärre inget folk där inne.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Tja!
Hur tusan ser man vem som pratar när man är i en Squad?
Brukar ju vara så att när nån pratar så ser man oftast ett namn och en ikon,men jag har missat nått?
Tycker det är väldigt förvirrande när jag inte vet vem som pratar och vart dom är i min egna Squad.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Någon som vill spela så kan ni gärna lägga till mig på steam. Har mic och är 25.

jontanset (Ja bara ett A i namnet stavade inte så bra förr tydligen...)

Dold text

Edit verkar inte funka följ länken jag la upp i inlägget nedan istället

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som vill spela så kan ni gärna lägga till mig på steam. Har mic och är 25.

jontanset (Ja bara ett A i namnet stavade inte så bra förr tydligen...)

Dold text

Hittar inte dig på ''jontanset''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hittar inte dig på ''jontanset''

Okej vad heter man på steam då? Går jag in på inställningar och sedan konto står det "kontonamn jontanset"

Men se om du kan lägga till mig genom denna länken
http://steamcommunity.com/profiles/76561197980223132/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej vad heter man på steam då? Går jag in på inställningar och sedan konto står det "kontonamn jontanset"

Men se om du kan lägga till mig genom denna länken
http://steamcommunity.com/profiles/76561197980223132/

Sådär tror jag hittade dig nu!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Gillar Rising Storm spelen. De har en känsla och spelmekanik som höll sig ganska bra bland realistiska shooters.
Däremot tyckte jag banorna var något begränsade i storlek. Det fanns lite för få antalet attackytor ibland. Hur är detta i Vietnam?

Permalänk
Medlem

Ett bra spel,kommer inte upp i Ro2 klass dock.För få/enformiga banor och jag saknar kill kamera.Sen är det för dåligt optimerat men det har alla Rising storm/Ro spel varit.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Har spelat 7tim av RS2 och måste säga jag gillar det,känns lite konstigt med ''modern'' stil då menar jag med Automatvapen och större fokus på fordon.
Det känns inte lika polerat som RO2 men litar på Tripwire var ju samma vissa med RO2 dom gjorde en 360 och ''overhauled'' hela spelet efter communityn gav sina åsikter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Har spelat 7tim av RS2 och måste säga jag gillar det,känns lite konstigt med ''modern'' stil då menar jag med Automatvapen och större fokus på fordon.
Det känns inte lika polerat som RO2 men litar på Tripwire var ju samma vissa med RO2 dom gjorde en 360 och ''overhauled'' hela spelet efter communityn gav sina åsikter.

Nä.precis som du säger så känns det väldigt annorlunda med alla automatvapen,Själv föredrar jag gammal hederlig bolt action.Är det någon som vet om det är serverside eller clientside hitdetection i spelet?

Edit:Ju mer jag spelar ju sämre gillar jag spelet.Hit detection är bland det sämsta jag träffat på,verkar ju ibland som om man skjuter in i någon osynlig vägg vilket ger alldeles för många WTF stunder. Det går ju knappt att krypa utan att fastna i någonting + ovanligt tråkiga banor gör det till ett "avinstallera kanske prova igen om ett år" spel.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag gillar bara Combined Arms-banorna. De andra känns för trånga och linjära för min del :). Som bäst är detta lir extremt kul, med intensiva eldstrider och bombastiska effekter. Framförallt An Lao Valley är en underhållande karta med distinkta baser och ett härligt flow. Som sämst blir jag dock som tEan extremt irriterad på den fasansfulla hitboxen på fönster och liknande. Till exempel blir det nästintill omöjligt att slänga in granater genom fönster och liknande, men det är också svårt att skjuta ut genom dem utan att träffa någon osynlig kant.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Har utvecklarna pratat något om flera banor? Jag tycker att det är lite snålt på den fronten. Om någon vill lira så skicka gärna ett PM. Det hade varit kul att spela tillsammans med några svenskar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Jag gillade verkligen RO2 men tyckte det halkade efter en hel del på teamplay och hur man höll ihop en squad.

Stora framsteg på den fronten i RS2 mycket bättre squad hantering och man ser snabbt vilka som är i din squad och inte. å andra sidan är jag ett större fan av WW2 men detta var riktigt skoj synd bara att det känns som det ligger efter några år med grafiken eller egentligen bara när det är mycket vegetation inomhus och i bebyggelse är det riktigt snyggt, kanske skulle tagit klivet till UE4?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också köpt detta. Sjukt kul med sniper

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jag diggar RO2/RS2:V väldigt realistiska spel, har prövat spelat några matcher och tycker det var kul!

Permalänk
Medlem

Är gammal DoD spelare och beslutade mig för att köpa RS2 Vietnam. Skulle vara skoj om man antingen kunde skapa en liten grupp eller gå med i en grupp med RS2 Vietnam spelare. Har tyvärr inte jättemycket tid att spela men när jag väl kör kan jag dedikera 2-3 timmar.

//tJev

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få bra AA i spelet? Spelar i 1920x1080 och tycker inte jag får det att blir bra massa hack överallt i miljöerna. Testat både Max AA i spelet och 8x via drivtutinerna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@ghostfenix: Prova amerikanska servrarna om du tål att stå ut med ping:en. Det är garanterat att någon pratar, men kan inte garantera att det något intelligent Finska servrarna är också ganska bra.