Permalänk

Black bars csgo AMD

Tjabba,

Byggde nyligen ihop en ny dator med en radeon rx570. Den vägrar ge mig black bars på csgo när jag sätter på 4:3 1280x1024 in game. Den stretchar automatiskt ut bilden på hela skärmen. Jag har testat att ha på och av GPU scalling med alla olika scalling alternativ.

Även när jag sätter skrivbordet till 1280x1024 så får jag black bars på skrivbordet men i cs så stretchar den ut det på hela skärmen. Har också ändrat i skärmens egen kontroll panel från full till aspect men det hjälper inte. Någon som har en lösning?

Permalänk

Hej jag installerade in ett 290 och jag har samma problem? Har du löst det?

Permalänk
Medlem

Är det inte en skärminställning då? Alltså att det är skärmen i sig som stretchar?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

@Tony32: Nej, hade inga problem med ett 960, men så fort man byter till amd och kör deras så vägrar den.
även om man googlar problemet så får många upp det, och det hävdar att man ska byta till tidgare versioner, men windows updaterar så den buggar där med, så man ska stänga av windows updates och det är inte det bästa

Permalänk
Inaktiv

Har du ändrat så det alltid är på full screen scaling?
https://gyazo.com/0bcd51c6168eff97b4b01c377871ef6f

Scaling mode ska stå på always full screen eller liknande

Permalänk
Inaktiv

Ställ in det i Radeon-kontrollpanelen. Det är en inställning, lika som med Nvidia, där man ställer in hur andra upplösningar och bildförhållanden ska hanteras.

Permalänk

Ja har ändrat allt det där, men jag tror att ni har den gamla versionen, har jag 17.5.2 så vilken har ni?

Permalänk
Inaktiv

@karl-greger: Har ej längre AMD men när jag hade var det så man gjorde Har ett sista tips, prova använda HRC. Binda den resolution du vill ha och tryck på knappen när du är ingame på cs

https://funk.eu/hrc/

Permalänk
Medlem

Installera 17.4.1 istället för senaste drivrutinen. Är en bug som dök upp med 17.4.2 som gör att du inte kan skala annat än till fullscreen.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Qrush:

Installera 17.4.1 istället för senaste drivrutinen. Är en bug som dök upp med 17.4.2 som gör att du inte kan skala annat än till fullscreen.

500 serien stödjer inte 17.4.1 aja hoppas de löser det i framtida uppdateringar. Vet du om de är medvetna om problemet?

Permalänk
Medlem

@Fladderläppen: Tråkigt. :/ De är medvetna om det enligt en anställd så lär vara fixat i nästa version. Dock är ju 570 en rebrand så bör ju fungera med tidigare versioner. Om inte annat kanske det går att göra en fuling och lägga in ett bios från 470 istället.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Qrush:

@Fladderläppen: Tråkigt. :/ De är medvetna om det enligt en anställd så lär vara fixat i nästa version. Dock är ju 570 en rebrand så bör ju fungera med tidigare versioner. Om inte annat kanske det går att göra en fuling och lägga in ett bios från 470 istället.

Testade att installera 17.4.1 efter att ha tagit bort alla amd drivers. Stod att allting vart klart men fick aldrig till någon Radeon kontrollpanel och cs startade inte heller. Är inte hela världen kan spela stretched tills nästa update vart bara orolig att det var något annat som var fel, tack för hjälpen:)