Supermicro 1U - 24-pin placering bekymmer

Permalänk
Avstängd

Supermicro 1U - 24-pin placering bekymmer

Hej,

Har lite bekymmer med mitt Supermicro 1U + Atom moderkort. Som ni ser på bilden är 24-pin kontakten väldigt dumt placerad samt att de enda minnesslottarna är de som syns på bilden. Problemet är alltså att jag inte kan få på locket hur jag än gör. Har funderat på om en 24-pin förlängning skulle hjälpa men hittar ingen tunn/flat så troligen inte.. ingen aning hur man annars ska lösa det.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruggs:

Hej,

Har lite bekymmer med mitt Supermicro 1U + Atom moderkort. Som ni ser på bilden är 24-pin kontakten väldigt dumt placerad samt att de enda minnesslottarna är de som syns på bilden. Problemet är alltså att jag inte kan få på locket hur jag än gör. Har funderat på om en 24-pin förlängning skulle hjälpa men hittar ingen tunn/flat så troligen inte.. ingen aning hur man annars ska lösa det.

Tacksam för hjälp!

http://i.imgur.com/op74VO8.jpg

Köp en sån här och dra runt moderkortet? Man ser inte riktigt hur det ser ut i resten av chassit på bilden.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pengen:

Köp en sån här och dra runt moderkortet? Man ser inte riktigt hur det ser ut i resten av chassit på bilden.

Köpte en förlängning på ebay hoppas de går att böja den tillräckligt