Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Har ett fabriksöverklockat 1070. Kommer räcka bra längre att driva spel i 1080p antar jag.

Kommer hålla bra ett tag (1-2år) på max på nyare titlar efter det kommer du behöva dra ned på grafiken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Har ett fabriksöverklockat 1070. Kommer räcka bra längre att driva spel i 1080p antar jag.

Som du märkte är jag inte helt insatt vad gäller hur Freesync fungerar, nog bättre att vänta på svar från någon som faktiskt kört ett nvidia-kort med en freesync-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Som du märkte är jag inte helt insatt vad gäller hur Freesync fungerar, nog bättre att vänta på svar från någon som faktiskt kört ett nvidia-kort med en freesync-skärm.

Freesync-skärm med nVidia grafikkort blir som att ha en skärm utan Freesync och vice versa

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Som du märkte är jag inte helt insatt vad gäller hur Freesync fungerar, nog bättre att vänta på svar från någon som faktiskt kört ett nvidia-kort med en freesync-skärm.

Vad jag har förstått det som så är det olika tekniker men de gör samma sak: Få det att flyta bra även om fps:en är låg. Är det någon som kan rätta mig här?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Vad jag har förstått det som så är det olika tekniker men de gör samma sak: Få det att flyta bra även om fps:en är låg. Är det någon som kan rätta mig här?

De minskar tearing vid låg FPS. Men de är, som @DHW säger, märkesspecifika. Freesync kräver AMD kort, G-sync kräver Nvidia kort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ylledjur:

De minskar tearing vid låg FPS. Men de är, som @DHW säger, märkesspecifika. Freesync kräver AMD kort, G-sync kräver Nvidia kort.

VESA Adaptive Sync är en öppen standard som AMD var med att starta. FreeSync är marknadsföringsnamnet AMD använder. G-Sync är låst till Nvidia.

Inget som hindrar Intel och Nvidia att haka på VESA-standarden. Snackats länge om att Intel ska hoppa på men vi har fortfarande inte sett någon supportad produkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

VESA Adaptive Sync är en öppen standard som AMD var med att starta. FreeSync är marknadsföringsnamnet AMD använder. G-Sync är låst till Nvidia.

Inget som hindrar Intel och Nvidia att haka på VESA-standarden. Snackats länge om att Intel ska hoppa på men vi har fortfarande inte sett någon supportad produkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, men det är ju inte så det funkar i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Fick mail nu angående minnena från datapryl (Crucial balistix 16gb för 500ish spänn) att de inte tänker leverera till det priset, någon som vet vad som gäller för distansköp när man fått orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem

@Gatu: fick samma meddelande. 32gb minne för 700:- hade inte varit fel.
Tror tyvärr att du är chanslös med arn, kan dom visa att det var fel prissättning så kommer dom nog undan.

Bild

Vi har nu diskuterat färdigt med både Crucial och deras distributör Ingram Micro.

Vi kommer tyvärr inte att kunna leverera till det felaktiga priset, det var ett tekniskt fel som var för bra för att vara sant.

Till er som beställt BLS2C8G4D240FSE eller BLS2C8G4D240FSC, vi kan leverera BLS2C8G4D240FSE för 1090:- inklusive moms och frakt, 450:- billigare än t.ex. komplett.

Till er som beställt BLT2C4G4D26AFTA, denna kan vi leverera för 625:- inklusive moms och frakt, 450:- billigare än t.ex. Dustin.

Leveranstid är 2-3 veckor på minnena då det måste göras en speciell beställning för att komma till detta pris.

För er som inte vill gå med på ovan förlikning finns ett kompensationspaket med prylar värde c:a 500:- ni kan få helt kostnadsfritt skickat till er.

Svara på detta mail med ert ordernummer om ni vill ha minnena till ovan pris eller kompensationspaketet istället.

Är det någon som inte är nöjd med denna lösning måste ni tyvärr vända er till ARN så får vi ärendet prövat där.

Ser fram emot att höra ifrån er.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@Gatu: fick samma meddelande. 32gb minne för 700:- hade inte varit fel.

Bild

Vi har nu diskuterat färdigt med både Crucial och deras distributör Ingram Micro.

Vi kommer tyvärr inte att kunna leverera till det felaktiga priset, det var ett tekniskt fel som var för bra för att vara sant.

Till er som beställt BLS2C8G4D240FSE eller BLS2C8G4D240FSC, vi kan leverera BLS2C8G4D240FSE för 1090:- inklusive moms och frakt, 450:- billigare än t.ex. komplett.

Till er som beställt BLT2C4G4D26AFTA, denna kan vi leverera för 625:- inklusive moms och frakt, 450:- billigare än t.ex. Dustin.

Leveranstid är 2-3 veckor på minnena då det måste göras en speciell beställning för att komma till detta pris.

För er som inte vill gå med på ovan förlikning finns ett kompensationspaket med prylar värde c:a 500:- ni kan få helt kostnadsfritt skickat till er.

Svara på detta mail med ert ordernummer om ni vill ha minnena till ovan pris eller kompensationspaketet istället.

Är det någon som inte är nöjd med denna lösning måste ni tyvärr vända er till ARN så får vi ärendet prövat där.

Ser fram emot att höra ifrån er.

Ett generöst erbjudande med tanke på att priset i det här fallet ganska uppenbart var felaktigt. Andra butiker borde se och lära hur man behandlar sina kunder!

Permalänk
Medlem

@ylledjur: jag håller med, jag drog en rövare och beställde och skulle jag få minnen så hade jag byggt ryzen. Nu skiter jag i det, kommer säga att jag hoppar allt känner inte att en musmatta och lite stickers eller vad det kan vara är av intresse men helt klart jäkligt bra service.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

https://i.imgur.com/wwRskgx.png
Gäller för er som är kund hos Telia och inte har Spotify Primium sen tidigare, logga in på "Mitt Telia" för att aktivera.
(Går även aktivera via SMS), enl. supporten går det säga upp efter dom första sex månaderna, ingen bindningstid.
(Dock har Telia inte uppdaterat texten under "Vilkor", där står det bl.a. bara tre månader gratis.)

https://www.telia.se/privat/mitt-telia/logga-in

Jag fick samma erbjudande i telefon härom dagen och enligt killen jag pratade med skulle det inte vara några problem att säga upp ett Premium-abb, vänta en dag, och sedan aktivera gratis-månaderna på sitt gamla konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Hedersmedlem

***Utbruten tråd***

Gav Netonnet/Tele2-diskussionen en egen tråd som ni hittar här: Netonnet/Tele2-erbjudande — Frågor om ångerrätt/uppsägning av abb. [Från Dagens fynd — Diskussionstråden]
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag är ganska imponerad av Proshops satsningar det här året, speciellt på fynd.
Dom leder min beställningsliga med rätt mycket både i "antal varor" och i "kr spenderat i butik" för säsong 2017.

Komplett vann över webhallen förra året (säsong 2016)
Med cdon & dustin som avlägsna 7&9 men (5&6 i elektronik)

Med tanke på onödig info. Komplett & webhallen - Jag tror på er! Det kan ni säkert ta igen
Hur ser era ligor ut?

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Komplett speldator från Elgiganten med 1080 för 12995:- Länk till datorn

Går i tankarna på en ny dator och såg denna. Om jag köper delar så köper jag ändå med montering för helhetsgarantin på burken. Man får ett snyggare chassi och förmodligen en tystare dator med självvalda komponenter men om jag går på samma prisklass så får jag bara ett 1060. Värt att köpa denna istället?

Har datorn i tre år nånting och skickar sen den vidare till yngre släktingar så uppgraderar aldrig själv, uppgraderingsmöjligheter är därför inte så viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Går i tankarna på en ny dator och såg denna. Om jag köper delar så köper jag ändå med montering för helhetsgarantin på burken. Man får ett snyggare chassi och förmodligen en tystare dator med självvalda komponenter men om jag går på samma prisklass så får jag bara ett 1060. Värt att köpa denna istället?

Har datorn i tre år nånting och skickar sen den vidare till yngre släktingar så uppgraderar aldrig själv, uppgraderingsmöjligheter är därför inte så viktigt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10452239/ Du kan ju få ett 1080 för det priset.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10452239/ Du kan ju få ett 1080 för det priset.

Du missade totalt det där med montering. Dessutom glömde du operativsystem så nej jag kan inte klämma in ett 1080 för det priset.

Permalänk

De billiga Nvidia MSI 1070t som fanns på elgiganten verkar ha varit eftertraktat.
Har nu fått leveransdatum flyttat igen, nu från den 26 Juni, tills den 21 JULI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Du missade totalt det där med montering. Dessutom glömde du operativsystem så nej jag kan inte klämma in ett 1080 för det priset.

Dessutom glömde han moderkort (tusenlapp) samt en 1TB hårddisk (femhundring) om det ska vara jämförbart

Jag tycker den där Lenovoburken är prisvärd!
... så länge man är ok med utseendet, formfaktorn, och - som du är inne på redan - mer begränsade möjligheter till uppgradering.

En sak till med Lenovon: ljudnivån är troligen högre än ett vettigt ATX-bygge med annat grafikkort.
(Lenovon lär köra ett Founders edition kort, som kanske varvar på lite vid hög belastning)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Tar det i den här tråden eftersom man inte ska diskutera i den andra

Skrivet av Scriabin:

BenQ ZOWIE XL2411 144Hz, Webhallen rear ut 100 exemplar á 2290 kr (närmast 2948 kr)
(Obs dåliga omdömen på prisjakt, kan inte bedöma om det är representativt eller folk med måndagsexemplar)

Dessa omdömen är precis samma som min erfarenhet av BenQ. Kommer aldrig mer köpa en sådan

(Fast tycker mod att det inte ska finnas alls så är det ju förstås bara att ta bort...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dessutom glömde han moderkort (tusenlapp) samt en 1TB hårddisk (femhundring) om det ska vara jämförbart

Jag tycker den där Lenovoburken är prisvärd!
... så länge man är ok med utseendet, formfaktorn, och - som du är inne på redan - mer begränsade möjligheter till uppgradering.

En sak till med Lenovon: ljudnivån är troligen högre än ett vettigt ATX-bygge med annat grafikkort.
(Lenovon lär köra ett Founders edition kort, som kanske varvar på lite vid hög belastning)

Haha. Ja, moderkortet missade jag faktiskt. Men, montering kan man faktiskt utföra själv, det är enkelt och sedan kostar en licensnyckel ett par hundra.

https://www.inet.se/produkt/1900145/gigabyte-z270p-d3?utm_med...
Edit. Där kan du subtrahera 350kr från ursprungspriset, i och med att kylare ingår. Visst, det blir en ökning på 950kr. Men samtliga komponenter är av mycket högre kvalitet än hans alternativ från Elgiganten.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha. Ja, moderkortet missade jag faktiskt. Men, montering kan man faktiskt utföra själv, det är enkelt och sedan kostar en licensnyckel ett par hundra.

https://www.inet.se/produkt/1900145/gigabyte-z270p-d3?utm_med...
Edit. Där kan du subtrahera 350kr från ursprungspriset, i och med att kylare ingår. Visst, det blir en ökning på 950kr. Men samtliga komponenter är av mycket högre kvalitet än hans alternativ från Elgiganten.

Men om man utför monteringen själv får man inte garantin på burken som helhet utan på induviduella delar och då krävs det betydligt mer felsökning själv än att bara skicka iväg den om något går sönder inom garantitiden och det är just det jag vill ha.
Licensnycklarna för några hundralappar lär knappast vara legit.

Sen ligger smärtgränsen redan på 12/13k så att gå högre än 13 är inget alternativ.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt 1060 ännu? Mitt ska skickas idag. Fick leveransbekräftelse i fredags

Permalänk
Medlem

Fick mitt i förra veckan men väntar än på den Intel Core i5 7600K jag beställd i samband med ASUS ROG Strix Z270H och €80 i cashback. Rätt nöjd med vad Elgiganten erbjudit på slutet.

Samsung 960 EVO 250GB NVMe - 800kr
ASUS GTX1060 DUAL 6GB - 1790kr
Intel Core i5 7600K - 2490kr
ASUS ROG Strix Z270H - 987kr (Cashback €80 i samband med köp av moderkort och CPU samtidigt) samt Dawn of War III från både grafikorts- och moderkortsköpet.

Svårslaget!

Kommer nog göra en rätt bra slant när jag säljer den här datorn. Brukar köpa komponenter när det är reor för att sedan montera och installera dom för att sälja vidare.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av duckstar:

Någon som fått sitt 1060 ännu? Mitt ska skickas idag. Fick leveransbekräftelse i fredags

Fick mitt förra veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Den klickar vi hem!
Ska bli kul att testa trådlöst för första gången ever. Får se hur denna står sig mot min nuvarande SteelSeries Sensei!

Skrivet av sebbeh:

Använder den själv! Du kommer bli nöjd. Fungerar till och med utmärkt till CS:GO

Skrivet av Holmgren3n:

Kul o höra! Får ev. köpa den trådlösa musmattan sen med för laddning då. Nu ligger CS karriären på hyllan för PUBG

Det här är diskussionstråden, det andra är enbart tips!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Det här är diskussionstråden, det andra är enbart tips!

Oj, sorry! Tack för den headsupen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeh:

Oj, sorry! Tack för den headsupen!

Haha trodde vi va i andra.

Woops, blev så tagen av ebjudandet

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Kul o höra! Får ev. köpa den trådlösa musmattan sen med för laddning då. Nu ligger CS karriären på hyllan för PUBG

Om jag förstått det rätt så kommer G900 inte fungera med Logitech Powerplay (som jag antar att du menade) utan du är tvungen att skaffa G903 som har den s.k. POWERCORE som tillåter musen att laddas trådlöst (fast POWERCORE kanske medföljer musmattan?)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blade@LCD:

Fick mitt i förra veckan men väntar än på den Intel Core i5 7600K jag beställd i samband med ASUS ROG Strix Z270H och €80 i cashback. Rätt nöjd med vad Elgiganten erbjudit på slutet.

Samsung 960 EVO 250GB NVMe - 800kr
ASUS GTX1060 DUAL 6GB - 1790kr
Intel Core i5 7600K - 2490kr
ASUS ROG Strix Z270H - 987kr (Cashback €80 i samband med köp av moderkort och CPU samtidigt) samt Dawn of War III från både grafikorts- och moderkortsköpet.

Svårslaget!

Kommer nog göra en rätt bra slant när jag säljer den här datorn. Brukar köpa komponenter när det är reor för att sedan montera och installera dom för att sälja vidare.

Har gjort samma sak men tror jag har sparat mer faktiskt, fick min 4790K för 2490kr.

Skickades från m.sweclockers.com