Microsoft "Project Scorpio" heter Xbox One X – får pris och lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Microsoft "Project Scorpio" heter Xbox One X – får pris och lanseringsdatum

Ett år senare återvänder Microsoft till E3 med Project Scorpio, som får det officiella namnet Xbox One X samt ett rekommenderat pris och lansering lagom till julhandeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så cirka 6000kr i svenska butiker? $499 = 5448kr (inkl moms) sen cirka 400kr kemikalieskatt på det.

Rätt dyrt...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Så cirka 6000kr i svenska butiker? $499 = 5448kr (inkl moms) sen cirka 400kr kemikalieskatt på det.

Rätt dyrt...

Brukar väl komma lite annan skatt på den också. Så ja, den blir rätt dyr här minst sagt. Sen vart jag inte så imponerad av något mer än Anthem för att det verkar bara en bra Bioware-titel och det kommer till PC så vad de gör med krysslåda nummer whatever gör inte så mycket.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 5-6000 kronor inte är jättemycket för vad man får. Det blir ett lätt köp, lite jobbigt är det att köpa en ny tv för 15000.

Permalänk

Imponerad över Microsofts presentation igår. De tog bevisligen en hint från förra årets Sonykonferens och öste på med spel efter spel.

One X är intressant helt klart, tror det är en konsol där jag kan acceptera den sämre prestandan gentemot PC för att få lite mer smidighet i vardagsrummet. Dock är fortfarande spel en stor fråga, Microsoft visade många spel men Playstation ligger långt före när det kommer till eftertraktade titlar..

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Priset i europa skall visst vara 499 euro förutom 449£ i england .

Permalänk
Medlem

Det gäller att motstå dom onda krafterna med exklusivitet och subventionerad hårdvara för att istället fortsätta stödja PC-plattformen.

Permalänk
Medlem

Detta är precis vad jag vill se. Lite dyrare konsoler med bättre prestanda, som det var på PS3-tiden. Jag hatar verkligen billiga konsoler med skitprestanda eftersom det spiller över på PC i form av usla porteringar och skitgrafik. Men nu med Pro och one X så hoppas jag på det bästa

Tycker heller inte 6000Kr är så dyrt.

Hur kan folk lägga 12-16K på en ny TV och sedan tycka att 6K är dyrt?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Har en PS3 sen tidigare och funderar på att gå över till X-box. Mycket skönare handkontroller.
Fast tyckte nog denna var i dyraste laget så jag väntar nog lite då det inte är någon panik direkt. Skulle gärna se en SSD disk i denna maskin också. OM man nu gör en "värsting" maskin 2017 och snålar in på disken så har man tänkt fel.
Ingen köper en systemdisk HDD längre (hoppas jag inte iallafall) så varför vill man göra det i spelkonsollen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta är precis vad jag vill se. Lite dyrare konsoler med bättre prestanda, som det var på PS3-tiden. Jag hatar verkligen billiga konsoler med skitprestanda eftersom det spiller över på PC i form av usla porteringar och skitgrafik. Men nu med Pro och one X så hoppas jag på det bästa

Tycker heller inte 6000Kr är så dyrt.

Hur kan folk lägga 12-16K på en ny TV och sedan tycka att 6K är dyrt?

Rekommenderat pris i Europa är visst 499 Euro enligt microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Rekommenderat pris i Europa är visst 499 Euro enligt microsoft.

Med Svensk skatt och så så borde det ju bli runt 6K. Men 4875Kr hade ju varit ännu bättre

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Håller med om att för mig är priset i dyraste laget. 4999kr hade varit trevligare som lanseringspris även om den säkerligen kommer att droppa ner dithän så småningom.
Är ingen konsollspelare utan det är mer hur kompetent den är som mediacenter som skulle kunna ersätta min gamla HTPC.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimjans:

Priset i europa skall visst vara 499 euro förutom 449£ i england .

Du får räkna in att vi har den nya elektronikskatten här i Sverige också som sossarna och MP ska rädda världen med. Så här i Sverige kommer samma maskin att kosta 6500 kr och hälften av spelarna kommer köpa maskinen från annat land.
Undrar hur våra kära sossar och MP tänker egentligen. Att frakta saker kommer kosta mer på miljön och butiker i detta land kommer gå ännu sämre.
Undrar hur de tror att elektroniktillverkarna ska bry sig för att en minimal marknad som Sverige med 10 milj invånare läger en extra kostnad på flamskyddsmedel och andra kemikalier. När ska Sverige förstå att marknaden är global.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Med Svensk skatt och så så borde det ju bli runt 6K. Men 4875Kr hade ju varit ännu bättre

Lanseringspriset är ju 449£ i England och antagligen inklusive skatt och det är under 5000kr så det är nog inte omöjligt att den hamnar under 5000kr även i Sverige.

Permalänk
Medlem

Att PlayerUnknown'ns Battlegrounds släpps till Xbox One X är ju en riktig kioskvältare. Men jag ser inte så många artiklar om det. Inser folk hur stort det är? Riktigt bra jobbat av MS att koppla en så stark titel till sin nya konsol. Kan bara säga grattis till konsolspelare.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Den stora fördelen är helt klart 4K UHD spelaren - Sony...hallå?
Dock tyckte jag personligen inte att spelen var något att hänga i granen, iaf inte om man redan har en bra dator och Win10.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Administrativ avgift

Import från England/Tyskland incoming :3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Stora fördelen är att typ 95% av alla spel kommer på PC också lol.
Ännu mindre anledning att köpa en xbox än det någonsin varit

Fortfarande PS som har exklusiva titlar som aldrig kommer till PC, inte för jag har köpt en sådan heller, dyrt för spela ett par spel som också är snordyra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Den stora fördelen är helt klart 4K UHD spelaren - Sony...hallå?
Dock tyckte jag personligen inte att spelen var något att hänga i granen, iaf inte om man redan har en bra dator och Win10.

Sony fokuserar mest på att ge spelutvecklare pengar på att göra de äldre PS3 spel nya..sen de nyare spelen ''remastered'' till Ps4 pro..

4K mediaspelare är mindre intressant för Sony verkar det som..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Trevlig konsol, men varför ska jag köpa den? Vart är spelen? Kan lika gärna köpa Xbox One S för att köra de fåtal bra exklusiva spel som finns på Xbox..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Sony fokuserar mest på att ge spelutvecklare pengar på att göra gamla spel nya..sen de nyare spelen ''remastered'' till Ps4 pro..

4K mediaspelare är mindre intressant för Sony verkar det som..

Får väl hoppas att de får till bildkvaliten när det gäller uhd uppspelningen för den var väl sådär på Xbox one s om man jämför med en dedikerad spelare.

Permalänk
Medlem

Folk blir aldrig nöjda... När PS4 och Xbox ONE släpptes var det för dålig prestanda, och priset fick gärna vara högre bara prestandan följde med.

Nu när prestandan är betydligt högre och priset likaså, så gnälls det på priset.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Folk blir aldrig nöjda... När PS4 och Xbox ONE släpptes var det för dålig prestanda, och priset fick gärna vara högre bara prestandan följde med.

Nu när prestandan är betydligt högre och priset likaså, så gnälls det på priset.

Folk är nöjda med Switch 😊. Det blir så att man tröttnar på samma gamla vanliga, framförallt när det nya knappt är märkbart bättre än föregående trots ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Import från England/Tyskland incoming :3

Brexit sätter stop för England import så det blir Tysk burk.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Brexit sätter stop för England import så det blir Tysk burk.

Det är ju dock några år kvar tills dom har gått ur, förhandlingarna har ju inte ens börjat.

Permalänk
Administrativ avgift

@StegeSWE: Långt kvar innan det försvinner

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Folk är nöjda med Switch 😊. Det blir så att man tröttnar på samma gamla vanliga, framförallt när det nya knappt är märkbart bättre än föregående trots ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska extremt stor prestandaskillnad på nya Xbox jämfört med "gamla" Xbox ONE, så där skulle jag inte vilja påstå att den nya är knappt märkbart bättre.

Switchen är trevlig ja, men förstår inte riktigt vad den har med den här diskussionen att göra?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Så cirka 6000kr i svenska butiker? $499 = 5448kr (inkl moms) sen cirka 400kr kemikalieskatt på det.

Rätt dyrt...

Glöm inte att vi i Sverige behöver man lägga till minst 80:- till Copyswede också.

Det känns som att de vill få oss att handla utomlands

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Hoppar över denna och väntar in nästa generation som kommer om ca 3-4 år.
Anledning: Den saknar SSD !!

Sanslöst dåligt att inte inkludera en SSD !!
Vill man ha högsta möjliga spelglädje är det fortfarande PC som gäller (med självklart en SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Brukar väl komma lite annan skatt på den också. Så ja, den blir rätt dyr här minst sagt. Sen vart jag inte så imponerad av något mer än Anthem för att det verkar bara en bra Bioware-titel och det kommer till PC så vad de gör med krysslåda nummer whatever gör inte så mycket.

Minns jag rätt (rätta mig om jag har fel) så är du alldeles oavsett inte intresserad av konsol/Xbox (oavsett pris).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/