Permalänk
Hedersmedlem

Racing spel med story

Några av mina favoritspel från förr är spelen i TOCA Race Driver serien. Det jag gillar med dem är att det är som en stort där man som förare genom att visa sin skicklighet får fler och fler möjligheter att delta i olika cuper osv. Jag har nu gett upp på att försöka lura igång dem under Windows 10. Det verkar fullständigt kört. Därmed skulle jag gärna vilja ha tips på fler spel med liknande upplägg. Någon som vet något bra?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet
Project Cars har väl lite liknande karriärupplägg har jag för mig.
NFS Shift II likaså, dock betydligt mer "arkadigt".

Permalänk
Medlem

Var inte Grid serien så?
I något hade man ett stall och kunde ställa in färger. Man anställde även en andreförare och fick olika uppdrag beroende på vilka sponsorer man valde.
Det var ganska bra har jag för mig. Kan det ha varit ett Grid?

Edit: Jo det var Race driver Grid jag tänkte på.
Edit 2: Race Driver Grid 2 tycker jag var mycket sämre än ettan.

Permalänk
Medlem

Inte mycket story i Grid vad jag minns. Grid Autosport körde jag inte särdeles mycket dock.

F1 2016 är rätt kul om man vill rollspela F1. Annars är det ju mer actionbilspelen som driver: San Francisco, midnight club: LA som kommer i bakhuvudet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

horizon 3, forza motorsport 6?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Adda Toca nyckeln till ett Steam bibliotek.
blev nyfiken ifall det fungerar i windows10, efter att jag läst denna post, så jag installerade mitt Toca3, å allt fungerar hur bra som helst.
Har aldrig sett det spelet i så bra grafik, tyvärr finns det bara upp till 120Hz, å det stödjer max 1920x1080.
Lycka till

Visa signatur

MSI ProZ690 A/ Intel12700KF/16GBDDR4/ EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA / Samsung Odyssey G9 49"/ SimuCUBE/ Granity / Polsimer wheel/ INVICTA pedals

Permalänk
Medlem

Dirt 4? Ganska linjär karriär som är roligare än vanliga race spel enl mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för alla tips!

Skrivet av Rick Nor:

Adda Toca nyckeln till ett Steam bibliotek.
blev nyfiken ifall det fungerar i windows10, efter att jag läst denna post, så jag installerade mitt Toca3, å allt fungerar hur bra som helst.
Har aldrig sett det spelet i så bra grafik, tyvärr finns det bara upp till 120Hz, å det stödjer max 1920x1080.
Lycka till

Toca 3 har jag inte provat så mycket med om jag ska vara ärlig. Men grattis, nu har du förmodligen fått in Star Force på din dator. Det är denna skit som är huvudanledningen till att det är svårt att installera spelen. Star Force är ett kopieringsskydd som installerar sig djup in i Windows och som inte har något stöd för Windows 10 utan bara ställer till elände.

Men jag lyckades med installationen av 1'an och 2'an igår, bara för att finna att min ratt inte funkar. Spelen känner av ratten och känner av alla knappar och pedaler, men inte ratten. GAH!

Är nu i valet och kvalet på om jag ska fortsätta brottas med detta eller bara ge upp och prova några av era tips ovan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Är nu i valet och kvalet på om jag ska fortsätta brottas med detta eller bara ge upp och prova några av era tips ovan.

Tycker du ska testa Grid