Permalänk
Medlem

Kan jag lämna tillbaka?

Jag har fått lite hjälp i en annan tråd här i forumet med ett problem som pågått ett tag nu. Många vill tro att det är pumpen som tragglar. Och jag är beredd att hålla med då jag inte har kunnat se sladd eller dylikt som tar emot fläktarna. Klippet nedan demonstrerar ljudet som jag för närvarande får lov att leva med.

https://www.youtube.com/watch?v=uBcByygj-Vw

Kylaren är en corsair hydro h55 och köpet av hela paketet med delarna gjordes 2014-11-20.

Vad tror ni själva felet kan vara och har jag rätten att lämna tillbaka komponenten?

Permalänk
Avstängd

Du kan alltid lämna tillbaka, men om det blir ett godkänt RMA är en annan fråga..

Jag hade en H55 och den lät inte så där, den rasslade lite i början, men sen lät den som vilken annan pump som helst, men inget rasslande, så lämna tillbaka den och hoppas på att få den utbytt mot en ny H55.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinkie:

Vad tror ni själva felet kan vara och har jag rätten att lämna tillbaka komponenten?

Jag misstänker att impellern är skadad/skaver. Du har alltid rätten att reklamera en vara inom tre år från inköpsdatum och missljud är normalt sett en fullgod anledning.

Skrivet av VadSaDu:

Du kan alltid lämna tillbaka, men om det blir ett godkänt RMA är en annan fråga..

För en produkt köpt 2014 kan vi nog ganska lätt avfärda RMA som ett alternativ. Det är garanti eller reklamation som gäller.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@swinkie: Hör av dig till företaget du köpte den av...?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag misstänker att impellern är skadad/skaver. Du har alltid rätten att reklamera en vara inom tre år från inköpsdatum och missljud är normalt sett en fullgod anledning.

För en produkt köpt 2014 kan vi nog ganska lätt avfärda RMA som ett alternativ. Det är garanti eller reklamation som gäller.

Sant, jag hittade inte rätta ordet så ''RMA'' fick jag fram i skallen..men du rättade till.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

@swinkie: Hör av dig till företaget du köpte den av...?

Självklart är ju tanken att ta det vidare om jag nu kan få ett svar här i Inets egna forumavdelning. Det kanske du missade?

Permalänk
Medlem

Hydro serien har 5 års garanti, om den strular så kontakta din återförsäljare så bör de kunna hjälpa dig få en ersättningsprodukt eller fixad produkt om det är fel på den.
Jag fick en helt ny kylare när jag hade strul med en två år+ gammal Hydro H100i GTX.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inet

@swinkie:

Hej,

Du får gärna göra en anmälan om problemet genom "min sida" - "service" - "ordern->felanmälan" på vår hemsida eller kontakta oss via vår kundservice på valfritt sätt -> https://www.inet.se/info/175/kundservice

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram