Beyond Good & Evil 2 visas på E3 2017

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vilket liv det blev bara för att det var med någon/några snygga tjejer i trailern. Är det FI's partiledning som diskuterar?
Jag tycker i alla fall att grafiska designen i trailern är top notch. Däremot så fattar jag inte vad som är grejen med detta spel? Föregångaren fick medelmåttiga betyg och lämnade knappast något varande intryck, vad är det för kult som har vuxit upp kring detta relativt okända spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gluon:

Ja, är less på att vi "duktiga svenskar" måste ha på de trista, kritiska feministglasögonen och analysera sexuellt innehåll i spel. Hjernevask! Kvinnor är vackra och tuttar är alltid trevligt.

Skrivet av eXpander_:

@Grönahunden: Tillräckligt gammal. Vad har det att göra med att jag gillar kvinnliga bröst?

@GilbertG: Jag har en underbar flickvän, mycket bättre än internätet vet du.

Visst är det var mans rättighet att objektifiera kvinnor i tid och otid. Vad kvinnor tycker om det eller vad det får för konsekvenser för det sociala samspelet och samhället i stort är ju ovidkommande. Suck.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det var ju fan vad det hakas upp sig på att det skulle vara silikonbröst. Stora bröst + pushup måste automatiskt vara silikon?

Sedan, var ligger problemet med urringat och push-up? Eller ens silikonbröst?
Om ni inte tänder på det - ok, men det finns andra som gör det. Är er preferens viktigare än andras?

Sedan klagas det inte på manliga karaktärer som "uppenbart måste ha använt anabola steroider" eller "inte är realistiskt lönnfeta" - varför?

Tillägg: Gilbert - sluta gläffsa ut nyfeministisk propaganda. Båda könen objektifieras. Stackars tjejer, de är helt förtryckta... eller vänta, så är det ju inte.

// "kåt 35-åring på Internet"

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GilbertG:

Visst är det var mans rättighet att objektifiera kvinnor i tid och otid. Vad kvinnor tycker om det eller vad det får för konsekvenser för det sociala samspelet och samhället i stort är ju ovidkommande. Suck.

Objektifierar... både kvinnor som män objektifierar. Eller tror du på utsagan att det bara är män som objektifierar? Är du också en av de som tycker att män är roten till all ondska?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Oavsett hur mycket arv eller ej det har från ursprunget, är trailern sjukt välgjord och får mig verkligen att både spela spelet och vilja se Femte Elementet ett par hundra gånger om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Visst är det var mans rättighet att objektifiera kvinnor i tid och otid. Vad kvinnor tycker om det eller vad det får för konsekvenser för det sociala samspelet och samhället i stort är ju ovidkommande. Suck.

Ja, vi män objektifierar kvinnor Det är en naturlig del av att vara människa av manligt kön att bli attraherad av kvinnliga attribut (och vice versa). Om BG&E2 karaktären har "för mycket former" så kanske du kan hitta hur dåligt det "sociala samspelet" blir, inom den feministiska diskursen. Men förutom en och annan snöflinga lär inte vanliga kvinnor och män bry sig.

Permalänk
Medlem

Fet hype för detta spelet, likaså väntan på Final Fantasy 7 Remake.
Det kommer bli de två hetaste spelsläppen innan 2020.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hur återbesöks föregångaren på bästa vis inför denna release?

Permalänk
Sötast

Från att ha sett skitvideon till Farcry 5 till denna...
omg, önskar att det var en långfilm!

Man kan hoppas på att spelet blir värt något också, men kortfilmen var iaf ball

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Det som gjorde BG&E unikt var framför allt en realistisk kvinnlig karaktär som inte var ännu en bisarr runkfantasi.

Är uppfriskande med karaktärer inom spel, speciellt kvinnliga, som är mer realistiska. Runkfantasier i all ära men låt oss komma bort från det så att det inte förblir normen.

Skrivet av Grönahunden:

hur gammal är du ?
är man feminist för att man inte är en kåt 13åring ?

@gluon: jag eftersöker spel med mer realistisk kvinnlig karaktärer, är jag för det feminist?
förresten är jag ingen duktig svensk utan identifierar mig som en apache attack helikopter

Tänkte jag också, eftersöker karaktärer som inte är konstant stereotypiska pågrund vad som sitter mellan dess ben och bara för att jag inte är feminist så betyder det inte att jag vill ha konstant sterotypiska kvinnliga karaktärer. Är nog som det är i filmer/serier samt anime.

Skrivet av GilbertG:

Visst är det var mans rättighet att objektifiera kvinnor i tid och otid. Vad kvinnor tycker om det eller vad det får för konsekvenser för det sociala samspelet och samhället i stort är ju ovidkommande. Suck.

Komplex situation och lär inte försvinna under våran livstid.

Skrivet av eXpander_:

Objektifierar... både kvinnor som män objektifierar. Eller tror du på utsagan att det bara är män som objektifierar? Är du också en av de som tycker att män är roten till all ondska?

Absolut så objektifieras båda könen, hoppas ingen tror något annat. Däremot, objektifieras det i samma grad där det medförs samma konsekvenser?
Män är definitivt inte roten till all ondska, finns nog en hel del variabler varför det är som det är på denna planet. Men om man tittar över på denna planet där den mänskliga rasen står i centurm när det kommer till förstörelse, våld, övergrepp, brott, maktmissbruk, utnyttjande etc, vilka av de två könen tror du leder på den planen? Sen om det är på grund könet, mänskliga naturen eller någon "social konstruktion" kan diskuteras men att säga att det inte är något problem känns lite meh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed