Rykte: AMD Ryzen Threadripper 1950X med 16 kärnor i prestandatest

Permalänk
Melding Plague

Rykte: AMD Ryzen Threadripper 1950X med 16 kärnor i prestandatest

Vad som mycket väl kan vara toppmodellen i AMD:s Ryzen Threadripper-familj hittar ut i ett tidigt prestandatest, tillsammans med klockfrekvenserna för alla 16 kärnor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta är redan visat att det nästan garanterat är ett fejkat resultat från en 1800x eller liknande, har inte helt hundra koll på modell eller så.
multicore prestandan stämmer inte överens med en 16core cpu, och en lite klockad 1800x får högre poäng än så.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem

Varifrån kommer texten: "Nämnvärt är att testet tydligt inte skalar bra med många kärnor, varför det är svårt att dra några slutsatser kring de flertrådade resultaten."

Är det en personlig reflektion av den som skrev om det till svenska eller är det jag som är så kass på att läsa engelska?

Permalänk
Avstängd

R.I.P Intel. X299 2017-2017

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Varifrån kommer texten: "Nämnvärt är att testet tydligt inte skalar bra med många kärnor, varför det är svårt att dra några slutsatser kring de flertrådade resultaten."

Är det en personlig reflektion av den som skrev om det till svenska eller är det jag som är så kass på att läsa engelska?

Resultatet för Intel-CPUn, som jag antar att vi kan lita på, skalar ~8x med 16x kärnor. Vem som skrev texten är väl då inte så intressant, eftersom det är uppenbart att testet faktiskt inte skalar särskilt bra med många kärnor.

Permalänk
Medlem

Det blir ju AMD som är först ut, så det är väl snarare intels X299 som är "motsvarande" i så fall. X299 är ju ett direkt svar på X399 och inte tvärt om.

Det är faktiskt viktigt hur pressen benämner saker då det annars kan uppfattas som det är AMD som svarar på något från intel men här är det ju bevisligen tvärt om, det är intel som scramblat ihiop x299 som ett svar på Threadripper.

Edit: Bortse från ovanstående. Jag rörde ihop saker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Riktigt resultat från min maskin som har två 2697A v4.

https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/576614

Nämnvärt är att Windows os ger mycket sämre resultat i Geekbench på plattformar med många processorer gentemot Linux.

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

Riktigt resultat från min maskin som har två 2697A v4.

https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/576614

Nämnvärt är att Windows os ger mycket sämre resultat i Geekbench på plattformar med många processorer gentemot Linux.

Fin MC prestanda dock med 32C 34k / processor i linux altså. !!

Övrigt så tror jag att detta test är jävligt missvisande.. Tror inte Ryzen skalar sådär dåligt i MC i detta test utan snarare nått är fel i testet eller så är det någon som redan nu vill smutsa ner AMD innan release.

Dock tror jag både Intel och AMD kommer visa riktigt bra siffror i 16/18 cores. Sen hur många i vanliga svenssons som vill betala 8000kr ++++++++++ för 16-18 cores är en annan Men blir intressant år detta!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

Det blir ju AMD som är först ut, så det är väl snarare intels X299 som är "motsvarande" i så fall. X299 är ju ett direkt svar på X399 och inte tvärt om.

Det är faktiskt viktigt hur pressen benämner saker då det annars kan uppfattas som det är AMD som svarar på något från intel men här är det ju bevisligen tvärt om, det är intel som scramblat ihiop x299 som ett svar på Threadripper.

Nu förstår jag inte? "Motsvarande" betyder just motsvarande och inte att den ena eller den andra är först. Intel X299 har inte "scramblats ihop" utan funnits i planeringen som efterträdare till X99 länge. Det är inte direkt svårt att hitta uppgifter om både X299 och LGA 2066 från långt innan någon ens kände till Threadripper.

Ändringen som däremot skett från Intels sida som svar på Threadripper är att de plockat in sin HCC-krets, som från början endast var tänkt för Xeon-modeller, för att göra processorer med fler än 10 kärnor. Det är väl inte heller en slump att Skylake-X har så mycket lägre priser än motsvarande Broadwell-E-processorer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det blir ju AMD som är först ut, så det är väl snarare intels X299 som är "motsvarande" i så fall. X299 är ju ett direkt svar på X399 och inte tvärt om.

Det är faktiskt viktigt hur pressen benämner saker då det annars kan uppfattas som det är AMD som svarar på något från intel men här är det ju bevisligen tvärt om, det är intel som scramblat ihiop x299 som ett svar på Threadripper.

Jag tror inte alls att Intel har "scramblat" ihop x299 som ett svar på Threadripper. Däremot tror jag att de 14, 16 och 18-kärniga modellerna är ett svar på Threadripper. De kommer nog att bli allt för dyra med Intels prissättning, så här hoppas jag AMD har en rejäl möjlighet att konkurrera ut Intel.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Intressant, om inte annat. Mycket bättre singeltrådsprestanda men mycket sämre multitrådsprestanda. Man undrar hur mycket av det har med mjukvaran att göra, och hur mycket är arkitektoniska problem som Infinity Fabric. (Minnesfrekvens bör ju vara väldigt viktigt även med Threadripper.)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nu förstår jag inte? "Motsvarande" betyder just motsvarande och inte att den ena eller den andra är först. Intel X299 har inte "scramblats ihop" utan funnits i planeringen som efterträdare till X99 länge. Det är inte direkt svårt att hitta uppgifter om både X299 och LGA 2066 från långt innan någon ens kände till Threadripper.

Ändringen som däremot skett från Intels sida som svar på Threadripper är att de plockat in sin HCC-krets, som från början endast var tänkt för Xeon-modeller, för att göra processorer med fler än 10 kärnor. Det är väl inte heller en slump att Skylake-X har så mycket lägre priser än motsvarande Broadwell-E-processorer.

Jag var för snabb märker jag. Läser jag texten igen så är där inget konstigt. Fick det till att motsvarande blev mer som "som svar på" vilket ju inte stämmer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tror inte alls att Intel har "scramblat" ihop x299 som ett svar på Threadripper. Däremot tror jag att de 14, 16 och 18-kärniga modellerna är ett svar på Threadripper. De kommer nog att bli allt för dyra med Intels prissättning, så här hoppas jag AMD har en rejäl möjlighet att konkurrera ut Intel.

Japp. Var lite snabb, och trött. Det jag tänkte på som var som svar på Threadripper är just 14 kärnor och uppåt som de inte hade släppt annars.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag vill nästan att sommaren redan ska vara över, så att vi har X299-plattformen släppt (till hälften) och Threadripper ute. Let the dickswinging begin!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tror inte alls att Intel har "scramblat" ihop x299 som ett svar på Threadripper. Däremot tror jag att de 14, 16 och 18-kärniga modellerna är ett svar på Threadripper. De kommer nog att bli allt för dyra med Intels prissättning, så här hoppas jag AMD har en rejäl möjlighet att konkurrera ut Intel.

Intels 14-16-18 C kommer vara rådyra ja.

18C ska kosta 1999 dollar. Så det är inget man önskar lägga på enbart prolle hej helt ny dator ink GPU i typ 1080ti klass fast med 8core istället som bör räcka mer än förträffligt till allt gamers / hemmabrukare kommer behöva *och sjukt mycket mer därutanpå*.

8C X299 vs AMD 1800x är ingen större prisskillnad på. Det spårar ur hårt med 10-18C från intels sida.. Från 8 till 10C ökar priset med 400 dollar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ekorrism:

Intels 14-16-18 C kommer vara rådyra ja.

18C ska kosta 1999 dollar. Så det är inget man önskar lägga på enbart prolle hej helt ny dator ink GPU i typ 1080ti klass fast med 8core istället som bör räcka mer än förträffligt till allt gamers / hemmabrukare kommer behöva *och sjukt mycket mer därutanpå*.

8C X299 vs AMD 1800x är ingen större prisskillnad på. Det spårar ur hårt med 10-18C från intels sida.. Från 8 till 10C ökar priset med 400 dollar

Misstänker en prissänkning av av 1800x innan 8C X299 släpps, nu får du pynta upp 10 laxar om du vill ha en i7 6900k, en 1800x kostar hälften så mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Resultatet för Intel-CPUn, som jag antar att vi kan lita på, skalar ~8x med 16x kärnor. Vem som skrev texten är väl då inte så intressant, eftersom det är uppenbart att testet faktiskt inte skalar särskilt bra med många kärnor.

Men AMD CPUn hade väl också 16 kärnor med 32 trådar precis som Intel processorn? Och AMD processorn fick ett sämre resultat flertrådat men ett bättre resultat för en kärna? Testet är väl detsamma för de båda processorerna?

Jag tycker att resultatet är tydligt; AMD har, i detta test, ett bättre resultat för en kärna, men ett sämre resultat för flera kärnor i jämförelse mot Intel-processorn. Det kan ju vara så att testet så som det är konstruerat inte mäter på ett optimalt sätt. Men testet är vad det är.

Min poäng är att det känns konstigt att man vill lyfta fram resultatet för en kärna, men väljer att tillskriva resultatet för flera kärnor lägre relevans.

Permalänk
Hjälpsam

Enligt detta test presterar en Threadripper som en R7 1700x.

CPU Name

AMD Ryzen Threadripper 1950X 16 Core, 32 Thread @ 3.4 GHz FAKE?

Intel Xeon E5-2697A V4 16 Core, 32 Thread @ 2.6 GHz

Ryzen 1700x @ 3,4 GHz

Single Core Performance

4167

3651

4477

Multi Core Performance

24539

30450

24397

Single Core: Integer

4081

3765

4197

Single Core: Floating Point

4025

3439

4107

Single Core: Memory

4236

3763

5350

Multi Core: Integer

28409

33277

29675

Multi Core: Floating Point

33993

42495

30370

Multi Core: Memory

5007

5715

6364

1700x från @Happens länk.
#16861388

Ni avgör själva om ni anser det vara troligt att en Threadripper kommer att prestera som en R7 1700x.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Men AMD CPUn hade väl också 16 kärnor med 32 trådar precis som Intel processorn? Och AMD processorn fick ett sämre resultat flertrådat men ett bättre resultat för en kärna? Testet är väl detsamma för de båda processorerna?

Som det påpekades tidigare så finns det tvivel om huruvida resultatet faktiskt kommer från en Threadripper eller inte.

Skrivet av MickeBoy:

Jag tycker att resultatet är tydligt; AMD har, i detta test, ett bättre resultat för en kärna, men ett sämre resultat för flera kärnor i jämförelse mot Intel-processorn. Det kan ju vara så att testet så som det är konstruerat inte mäter på ett optimalt sätt. Men testet är vad det är.

Min poäng är att det känns konstigt att man vill lyfta fram resultatet för en kärna, men väljer att tillskriva resultatet för flera kärnor lägre relevans.

Eftersom vi inte vet orsaken till att AMD skalar sämre i testet så är det svårt att säga så mycket om det resultatet. Om resultatet faktiskt är legitimt så ser det lite illa ut for AMD, eftersom den troligaste orsaken då är att testet har mycket kommunikation mellan trådarna och att AMD CPUn hanterar det dåligt. Men vi vet som sagt inte om resultatet faktiskt är giltigt eller inte, så det är för tidigt att säga något om prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Min poäng är att det känns konstigt att man vill lyfta fram resultatet för en kärna, men väljer att tillskriva resultatet för flera kärnor lägre relevans.

Tja, är väl på grund av två saker:
Å ena sidan vore det korrekt att säga "i vissa program som har dålig skalning över flera trådar så har intels processor bättre multitråd prestanda".
Å andra sidan är det mycket enklare att skriva ett vettigt singeltråds test än ett vettigt multitråds test, därav är "risken" att singeltrådsresultatet är icke-representativt av singeltrådsprestanda signifikant mindre. Mer specifikt: även om de kanske inte gjort ett bra multitrådstest så är bra singeltrådstest så mycket simplare att deras misslyckande att göra ett bra multitrådstest inte är en speciellt stor anledning att tvivla på singeltrådstestets resultat.

Så om du vill veta vad prestandan kommer bli i dåligt programmerade program eller dåligt optimerade spel, ja, då kanske resultatet är intressant. Men då kanske the bigger picture ändå är att du borde pressa utvecklarna av sådan mjukvara till att optimera lite bättre, eller helt enkelt köpa mjukvara som är skriven av utvecklare som är skickligare eller lagt mer tid på sin produkt.

Så tror jag resonemanget går - så även om jag till viss del håller med dig i teorin, så är multitrådsresultatet från ett dåligt skrivet test kanske inte så intressant i praktiken, för det är svårt att dra vettiga slutsatser.

Ett bra skrivet test visar *potential* - men ur ett dåligt skrivet test går det inte att utläsa om det är dålig potential eller svårare att utnyttja potentialen som finns eller något annat som är problemet.

(EDIT: och som nämnts finns det ju starka indikationer på att resultatet är fejk också)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Sweclockers får mer och mer clickbait och icke korrekt fakta, inte kul..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Tja, är väl på grund av två saker:
Å ena sidan vore det korrekt att säga "i vissa program som har dålig skalning över flera trådar så har intels processor bättre multitråd prestanda".
Å andra sidan är det mycket enklare att skriva ett vettigt singeltråds test än ett vettigt multitråds test, därav är "risken" att singeltrådsresultatet är icke-representativt av singeltrådsprestanda signifikant mindre. Mer specifikt: även om de kanske inte gjort ett bra multitrådstest så är bra singeltrådstest så mycket simplare att deras misslyckande att göra ett bra multitrådstest inte är en speciellt stor anledning att tvivla på singeltrådstestets resultat.

Så om du vill veta vad prestandan kommer bli i dåligt programmerade program eller dåligt optimerade spel, ja, då kanske resultatet är intressant. Men då kanske the bigger picture ändå är att du borde pressa utvecklarna av sådan mjukvara till att optimera lite bättre, eller helt enkelt köpa mjukvara som är skriven av utvecklare som är skickligare eller lagt mer tid på sin produkt.

Så tror jag resonemanget går - så även om jag till viss del håller med dig i teorin, så är multitrådsresultatet från ett dåligt skrivet test kanske inte så intressant i praktiken, för det är svårt att dra vettiga slutsatser.

Ett bra skrivet test visar *potential* - men ur ett dåligt skrivet test går det inte att utläsa om det är dålig potential eller svårare att utnyttja potentialen som finns eller något annat som är problemet.

(EDIT: och som nämnts finns det ju starka indikationer på att resultatet är fejk också)

Jag förstår att det förmodligen finns falska nyheter i omlopp och att det finns att tjäna på att publicera falska nyheter, åtminstone fram tills dess att produkten är lanserad. Det måste vara ett jobbigt läge att vara den första som publicerar resultatet från ett test.

Följdfrågan blir ju då vad som är acceptabelt för att det ska gå att lita på resultatet. Och vem är det som bestämmer det? Hur vet man hur bra test som går att skriva och om det finns ett annat testprogram som är bättre, varför användes inte det istället? Den som utför testet borde rimligtvis ha lite koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Sweclockers får mer och mer clickbait och icke korrekt fakta, inte kul..

Skickades från m.sweclockers.com

Det var lite så jag kände också. Är detta verkligen något som ska hamna i nyhetsflödet?
Vi lägger tid på att diskutera någonting som kanske ändå bara är påhittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Det var lite så jag kände också. Är detta verkligen något som ska hamna i nyhetsflödet?
Vi lägger tid på att diskutera någonting som kanske ändå bara är påhittat.

Läckor och sådant har jag inget emot om det rapporteras, men det krävs ju grundläggande källkritik som inte verkar ha gjorts. Kan vara en tankeställare för redax.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Följdfrågan blir ju då vad som är acceptabelt för att det ska gå att lita på resultatet. Och vem är det som bestämmer det?

Det enkla svaret är att det är community consensus.

(Lite som "vad är en bra fråga" på stackoverflow. Det står beskrivet i FAQ att vad som är en bra fråga bestäms organiskt genom att användare får rösta och moderera själva, lite som en wiki - och desto mer reputation du har på sidan desto mer moderationsverktyg och voting får du access till och därmed mer möjlighet att påverka - men vi graviterar lite off-topic...)

Så även om det låter lite taskigt betyder det ju i praktiken att om du är ensam om din åsikt så har du "fel".
...men givetvis ska du stå upp för vad du tycker, och sprida ditt perspektiv.
Det är viktigt att komma ihåg att communityt kan ha fel - det händer ju inte allt för sällan tyvärr.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadleus:

Riktigt resultat från min maskin som har två 2697A v4.

https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/576614

Nämnvärt är att Windows os ger mycket sämre resultat i Geekbench på plattformar med många processorer gentemot Linux.

Roligt med ännu en gammal veteran som hittar ut ur lurkerskuggorna tack vare Ryzen

Säg, är det en runa från Quake du har som avatar?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Misstänker en prissänkning av av 1800x innan 8C X299 släpps, nu får du pynta upp 10 laxar om du vill ha en i7 6900k, en 1800x kostar hälften så mycket.

AMD gick ut själva och sa att ingen prissänkning är aktuell mer än återsäljarnas egna kampanjer osv. så priset kommer nog stå kvar där.
Sen 6900k kan du inte jämföra i pris med 7820x som kommer vara den 8C som konkurerar mot 1800x i detta fall 7820X sägs ha en prislapp på 599 dollar så det är rätt ok

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ekorrism:

AMD gick ut själva och sa att ingen prissänkning är aktuell mer än återsäljarnas egna kampanjer osv. så priset kommer nog stå kvar där.
Sen 6900k kan du inte jämföra i pris med 7820x som kommer vara den 8C som konkurerar mot 1800x i detta fall 7820X sägs ha en prislapp på 599 dollar så det är rätt ok

Jag kan bara relatera till något som finns, inte till något som kommer att finnas, när denna CPU kommer att finnas, är verkligheten en annan.

Visst är prissänkningen bra, 599 dollar är ca 6600kr ca två tredjedelar av en 6900k, dock är det 30% högre än vad 1800x och dubbelt så mycket som en 1700, kostar i dag.
Vad än AMD har sagt, tror jag att priserna kommer att sjunkit till dess att 7820 ser dagens ljus.
Deras höga yield talar för det, i dag tvingas de handikappa en massa kretsar för att kunna fylla behovet av R5, bättre att sälja dessa som R7 till ett högre pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Off:
Var bara tvungen att ta ner Geekbench. 4680/15718
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/3121958
(Och jag gjorde bara en omstart stängde inte av mina vanliga autostart program, men startade inte heller webbläsare och dylikt)

On:
Tyckte Multi-Core testen var låg. Men hur optimerad Geekbench är på Ryzen kan man ju alltid undra över. (har inte läst changeloggen till senaste versionen)
Inte för att jag har råd men vill se tester på Threadripper, sådana som vi kan verifiera. Ska bli intressant att se hur bra Infinity Fabric fungerar med två kärnor i praktiken och med Vega så klart. Ser fint ut i alla fall.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.