Öppna stängda flikar i Chrome!

Permalänk

Öppna stängda flikar i Chrome!

Hejsan! Jag hade nyss ca 50 flikar öppna i Chrome, många viktiga som är svåra att hitta igen. Var tvungen att starta om datorn, tänkte att det bara går att öppna flikarna via historiken i Chrome igen när datorn startat om, ni vet "Nyligen stängda: 50 flikar". Men eftersom jag inte stängde Chromefönstret innan jag startade om datorn så kommer inte flikarna upp under nyligen stängda, utan det enda sättet att öppna dem igen är att skrolla tillbaka genom hela historiken och öppna dem en i taget, och då kan jag hålla på till dödagar.

Finns det något annat sätt att öppna fönstret med flikarna jag hade öppna precis innan jag startade om datorn? Hade varit evigt tacksam i så fall!

Visa signatur
Permalänk

Ctrl + shift + T eller Ctrl-klicka på dem i historik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Hejsan! Jag hade nyss ca 50 flikar öppna i Chrome, många viktiga som är svåra att hitta igen. Var tvungen att starta om datorn, tänkte att det bara går att öppna flikarna via historiken i Chrome igen när datorn startat om, ni vet "Nyligen stängda: 50 flikar". Men eftersom jag inte stängde Chromefönstret innan jag startade om datorn så kommer inte flikarna upp under nyligen stängda, utan det enda sättet att öppna dem igen är att skrolla tillbaka genom hela historiken och öppna dem en i taget, och då kan jag hålla på till dödagar.

Finns det något annat sätt att öppna fönstret med flikarna jag hade öppna precis innan jag startade om datorn? Hade varit evigt tacksam i så fall!

Skrivet av FatSpacePanda:

Ctrl + shift + T

Som ovan skrivit.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av FatSpacePanda:

Ctrl + shift + T eller Ctrl-klicka på dem i historik

Skrivet av Purrfected:

Som ovan skrivit.

Som jag skrev, så är det just det som inte funkar, eftersom flikarna inte kommer upp som senast stängda i historiken. Ctrl + Skift + T öppnar bara chrome://history, inget mer. Läs gärna mitt inlägg igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Som jag skrev, så är det just det som inte funkar, eftersom flikarna inte kommer upp som senast stängda i historiken. Ctrl + Skift + T öppnar bara chrome://history, inget mer. Läs gärna mitt inlägg igen.

Kan du inte trycka Ctrl + shift + t upprepade gånger?
Om det inte fungerar så är det nog kört.

Spara dina länkar som bokmärken (CTRL + D) eller som reminders i Google Inbox.
Min sambo har nog samma vana som du, att ha flera flikar öppna i månader. Sen när det sker nån Windows update eller om datorn startar om så blir hon tokig!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Som jag skrev, så är det just det som inte funkar, eftersom flikarna inte kommer upp som senast stängda i historiken. Ctrl + Skift + T öppnar bara chrome://history, inget mer. Läs gärna mitt inlägg igen.

Det är detta alternativ som finns, är det såpass viktiga sidor som du har svårt att hitta så kan det ju vara en idé att bokmärka de i framtiden.
Vet själv hur irriterande det är när man måste öppna alla flikar på nytt för att något oväntat händer men de sidor jag vet att jag har svårt att hitta till ligger sparade.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Kan du inte trycka Ctrl + shift + t upprepade gånger?
Om det inte fungerar så är det nog kört.

Spara dina länkar som bokmärken (CTRL + D) eller som reminders i Google Inbox.
Min sambo har nog samma vana som du, att ha flera flikar öppna i månader. Sen när det sker nån Windows update eller om datorn startar om så blir hon tokig!

Skrivet av TiasE:

Det är detta alternativ som finns, är det såpass viktiga sidor som du har svårt att hitta så kan det ju vara en idé att bokmärka de i framtiden.
Vet själv hur irriterande det är när man måste öppna alla flikar på nytt för att något oväntat händer men de sidor jag vet att jag har svårt att hitta till ligger sparade.

Mjo, men vanligtvis så syns ju senast stängda flikar i historiken som "50 flikar" t ex, och klickar man där så öppnar den allihopa igen. Så det brukar ju inte vara några problem med att stänga hela fönstret med flikar, eftersom man lätt kan öppna dem igen i ett svep, alternativt använda Ctrl + Skift + T. Och om strömmen går så brukar man ju få ett meddelande när man startar datorn igen om att Chrome inte avslutades korrekt, och en förfrågan om man vill återställa flikarna.

Det som kom som en överraskning för mig nu var att flikarna INTE kommer upp under Senast stängda om man INTE stänger Chromefönstret innan man stänger av datorn. Tydligen måste man avsluta Chrome själv för att flikpaketet ska komma upp under Senast stängda, det räcker inte att Chrome avslutas automatiskt när man stänger av datorn.

Ni ska ha tack för svar i alla fall! Får ta en kaffe på det här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För framtiden rekommenderar jag att du aktiverar "Fortsätt där du slutade" när Chrome startar. Då öppnar den de flikar du hade när du stängde webbläsaren, jättebra när webbläsaren krashar eller man plötsligt måste starta om. (Alternativet finns i alla moderna webbläsare.)

Du hittar det under:
Inställningar -> Vid start -> Fortsätt där du slutade

Permalänk

@Larre77: Jo jag har funderat på det, men tycker det är så jobbigt när man faktiskt vill stänga alla flikar, man blir liksom inte av med dem. Men det är sant, det är i situationer som den här som man börjar överväga det trots allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Mjo, men vanligtvis så syns ju senast stängda flikar i historiken som "50 flikar" t ex, och klickar man där så öppnar den allihopa igen. Så det brukar ju inte vara några problem med att stänga hela fönstret med flikar, eftersom man lätt kan öppna dem igen i ett svep, alternativt använda Ctrl + Skift + T. Och om strömmen går så brukar man ju få ett meddelande när man startar datorn igen om att Chrome inte avslutades korrekt, och en förfrågan om man vill återställa flikarna.

Det som kom som en överraskning för mig nu var att flikarna INTE kommer upp under Senast stängda om man INTE stänger Chromefönstret innan man stänger av datorn. Tydligen måste man avsluta Chrome själv för att flikpaketet ska komma upp under Senast stängda, det räcker inte att Chrome avslutas automatiskt när man stänger av datorn.

Ni ska ha tack för svar i alla fall! Får ta en kaffe på det här.

Du har inte kört CCleaner eller Disk Cleanup och tagit bort cache:ar och tempfiler?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Du har inte kört CCleaner eller Disk Cleanup och tagit bort cache:ar och tempfiler?

Nej?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör med "Session Buddy" installerat i Chrome. Den sparar automatiskt dina flikar som du har öppen.
Jag är också en sån som alltid har massvis med flikar öppna, och ibland startar jag om datorn utan att tänka på att stänga av chrome först, eller om det skulle bli strömavbrott etc.
Oftast kör jag bara på Chromes egna historik och öppnar därifrån, men session buddy hjälper jäkligt mycket de gånger jag glömmer att stänga av chrome först.
Den kommer ihåg flikar, om du har flera fönster öppna med olika flikar etc, den öppnar allt.

Session Buddy kan inte hjälpa dig just för stunden, men kan vara värt att ha i framtiden för att undvika samma situation igen!

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2