Har det pratats nåt om Half life 3 på årets E3 mässa?

Permalänk
Medlem

Har det pratats nåt om Half life 3 på årets E3 mässa?

Är det någon som vet om det pratats nåt om HL 3 på årets E3 mässa? Har inte så bra kolla längre och detta är det enda spelet jag väntar på.

Permalänk
Medlem

Då får du vänta länge

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

HL3 lär inte komma. Valve och spelutveckling är inte aktuellt som det ser ut nu.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Är det någon som vet om det pratats nåt om HL 3 på årets E3 mässa? Har inte så bra kolla längre och detta är det enda spelet jag väntar på.

HL3 kommer aldrig komma ut, Valve ligger och myser sig i soffan med Steam tills det inte lönar sig längre.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

@Paontuus:

Hoppet är det sista som överger en man.

Permalänk
Medlem

har spelat HL 1 och HL2 men tyckte inte att dom var så jätte bra spel.

Permalänk
Medlem

Å andra sidan hade det nog synts på varenda spelrelaterad sida ifall de hade gått ut med nått.

Permalänk
Hedersmedlem

@Legacy_wow_jon *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande och saklig (ej clickbait) rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

HL3 kommer aldrig. Valve är ingen spelutvecklare längre, nästan alla sådana personer har lämnat. Vi har fått veta att en HL2 episod 3 var på gång vid ett tillfälle, men det sket sig pga internt strul och sedan har Valve lagt av. Denna meme är inte rolig längre, den är död.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Vi vill inte ha HL3 för det kommer aldrig leva upp till hypen det fått under de senaste åren.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

HL3 kommer aldrig. Valve är ingen spelutvecklare längre, nästan alla sådana personer har lämnat. Vi har fått veta att en HL2 episod 3 var på gång vid ett tillfälle, men det sket sig pga internt strul och sedan har Valve lagt av. Denna meme är inte rolig längre, den är död.

Det som skulle tala för att spelet kommer är att manusförfattarna slutar då något stort spelprojekt skulle ha avslutats. Men känns ändå tveksamt, Valve har inte brytt sig om spel på många år, de vill bara vara en butik och sälja andras spel och hattar och annat trams. Frågan är, om de inte arbetat på något spel, vad dessa manusförfattare sysslat med på sin arbetstid under alla dessa år.

Personligen har jag gått från att gilla Half-Life serien till att börja ogilla och idag anse den vara överskattad och ganska meningslös. Tycker framförallt inte att spelet åldrats så speciellt bra. Men för sin tid var framförallt Half-Life 2 riktigt bra ändå.

Hade varit bra om Valve gjorde spelets IP till Public Domain eller något, låt folk som vill göra något använda IP't när Valve själva inte vill.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är som många säger här. Antingen är Valve så pass klara att manusskrivare tittar åt andra horisonter eller så händer inte ett jäkla skit och de är mer koncept/teknikutvecklare tillsammans med spelbutik idag. Personligen tror jag inte det första alternativet har någon gnutta chans. Jag tror de för några år sedan jobbade mycket med konceptet Half-Life 3. Men det blev aldrig som de ville.

Jag finner inte serien överskattad personligen. Spelade igenom den rätt nyligen och i alla fall 2:an håller. 1:an är nog för gammal ens för mig som fan

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kommer vänta tills jag dör. Det är en mycket trevlig serie spel som skulle vara kul att se en fortsättning på.
1:an är tidlös och enligt mig det bästa spelet i serien. Tätt efter kommer oposing force och blue shift samt black mesa remaken. Ser mycket fram emot att spela xen biten om de blir klara med det innan jag dör.

Permalänk
Medlem

Givetvis inte, då hade det varit på förstasidan på alla teknik/spelrelaterade sidor.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tror nog vi alla kommer sitta på ålderdomshem innan det kommer något Half Life 3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lizzard8:

Jag kommer vänta tills jag dör. Det är en mycket trevlig serie spel som skulle vara kul att se en fortsättning på.
1:an är tidlös och enligt mig det bästa spelet i serien. Tätt efter kommer oposing force och blue shift samt black mesa remaken. Ser mycket fram emot att spela xen biten om de blir klara med det innan jag dör.

Inte ofta man snubblar på någon som gillar Xen-delen av spelet.

Personligen föredrar jag MP-delen av HL1, har en del trevliga minnen av det från LAN innan milleniumskiftet. Sedan så var det ju också grunden för CS, vilket också spelades vid tidpunkten och något år framåt.

Fan... det är ju nästan 20 år sedan HL1 lanserades. Tiden går onekligen fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte ofta man snubblar på någon som gillar Xen-delen av spelet.

Personligen föredrar jag MP-delen av HL1, har en del trevliga minnen av det från LAN innan milleniumskiftet. Sedan så var det ju också grunden för CS, vilket också spelades vid tidpunkten och något år framåt.

Fan... det är ju nästan 20 år sedan HL1 lanserades. Tiden går onekligen fort...

Att den gör den där jäkla tiden. Och Xen-delen designas ju om helt på Black Mesa, varför det tar lite tid för dem Det var en blek del av 1:an. Vad Valve håller på med vetefan, Black Mesa gänget jobbar på!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är en stor fan av Half-Life 1 och ett ännu större fan av Half-Life 2 inklusive episoderna. Skulle nog kunna sträcka mig till att Half-Life 2 är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Vetefan vad det är men det är något med atmosfären och känslan.

Jag har helt lagt ner all förhoppning om Half-Life 3, är helt övertygad om att det aldrig kommer att hända. Surt som fasen men jag kan leva med det, Valve gör inte längre egna spel utan tjänar betydligt bättre på att kränga andras.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

"Man ska aldrig säga aldrig", se bara på t.ex. "Duke Nukem Forever". Dock hade det nog varit bättre om det spelet aldrig släppts.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Första spelet var revolutionerande på sin tid men jag likt många andra förstår inte tjusningen med detta oerhört föråldrade spel idag annat än av rena nostalgiskäl. Samma sak med Half-Life 2, handlingen var väl helt OK men det som främst imponerade var den tekniska biten och jag kan tycka att det fortfarande är väldigt imponerande med tanke på att HL2 och sourcemotorn släpptes för 12-13 år sen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Första spelet var revolutionerande på sin tid men jag likt många andra förstår inte tjusningen med detta oerhört föråldrade spel idag annat än av rena nostalgiskäl. Samma sak med Half-Life 2, handlingen var väl helt OK men det som främst imponerade var den tekniska biten och jag kan tycka att det fortfarande är väldigt imponerande med tanke på att HL2 och sourcemotorn släpptes för 12-13 år sen.

Tillåt mig invända. Det som hypades stort med Half-Life 2 när det kom var kanske fysikmotorn och andra tekniska finesser men det som gjorde det speciellt var definitivt känslan och atmosfären. Jag spelade inte Half-Life 2 förrän 2011/2012 då jag lagt ner PC-spelande under många år till förmån för konsoler (spelade extremt mycket på PC 1994-2003).

Tycker personligen att 2:an var mer revolutionerande än 1:an även om jag älskade den också, jäklar vad mitt ISDN-modem gick varmt i multiplayer HL1.

Jag kan utan tvekan idag boota upp HL2 och spela igenom det utan att få några vibbar av att det är oerhört föråldrat.

Men, visst, detta är bara mina personliga synpunkter...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tillåt mig invända. Det som hypades stort med Half-Life 2 när det kom var kanske fysikmotorn och andra tekniska finesser men det som gjorde det speciellt var definitivt känslan och atmosfären. Jag spelade inte Half-Life 2 förrän 2011/2012 då jag lagt ner PC-spelande under många år till förmån för konsoler (spelade extremt mycket på PC 1994-2003).

Tycker personligen att 2:an var mer revolutionerande än 1:an även om jag älskade den också, jäklar vad mitt ISDN-modem gick varmt i multiplayer HL1.

Poängen var att både teknik (som i grafik, fysikmotor etc.), spelmekanik och berättarteknik har utvecklats något enormt sedan Half-Life släpptes och skulle det ha släppts idag i en modern motor som Unity eller Unreal 4 skulle det nog bara försvinna i mängden.

Vad skulle du själv säga gör spelet så unikt och som skulle få det att sticka ut idag? Den fantastiskt nyskapande handlingen som innehåller 'aliens', hemliga regeringsprojekt och någon slags parallell dimension? Det känns snarare som valfri lågbudgetfilm man hittar i reabacken på ICA Maxi.

Skrivet av Bascule666:

Jag kan utan tvekan idag boota upp HL2 och spela igenom det utan att få några vibbar av att det är oerhört föråldrat.

Det håller jag med om till 100% och det var precis vad jag skrev i mitt förra inlägg, det var dock slarvigt uttryckt och jag förstår att det kan misstolkas. Det första spelet däremot är närmast antikt ur flera aspekter.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Att den gör den där jäkla tiden. Och Xen-delen designas ju om helt på Black Mesa, varför det tar lite tid för dem Det var en blek del av 1:an. Vad Valve håller på med vetefan, Black Mesa gänget jobbar på!

Låter bra det.
Portal Stories: Mel är en av få moddar jag brukar rekommendera. Förvisso inte HL men Portal. Personligen gillade jag den skarpt och ser gärna att dessa utvecklare fick ta över Portal-IP't och arbeta vidare. Och Black Mesa-folket förstås får ta över HL-serien.

Modden räknas som omtyckt men jag har aldrig stött på någon som spelat den. De jag vet som gillade Portal som jag tipsat om den till har heller inte visat något större intresse: http://store.steampowered.com/app/317400/Portal_Stories_Mel/

Skrivet av Guybrush82:

"Man ska aldrig säga aldrig", se bara på t.ex. "Duke Nukem Forever". Dock hade det nog varit bättre om det spelet aldrig släppts.

Hehe, hade spelet lanserats iallafall 10 år tidigare så hade det nog varit ett okej spel. Men ugh vilket spel. Jag testade demot som släpptes strax innan lanseringen och.. gillade det inte. Riktigt trist, det var ju ett spel man såg fram emot sedan det avtäcktes på 90-talet fram till en bit in på 00-talet då iallafall mitt intresse försvann.

Sedan så känns det som att Gearbox klantat sig en hel del med IP't, den mindre snygga lösningen där de stoppat in Duke i Bulletstorm där Duke ersätter en av karaktärerna. Nog borde det gå att göra ett bra spel med Duke idag, 20 år efter att de bra spelen släpptes?

Skrivet av ågren:

Första spelet var revolutionerande på sin tid men jag likt många andra förstår inte tjusningen med detta oerhört föråldrade spel idag annat än av rena nostalgiskäl. Samma sak med Half-Life 2, handlingen var väl helt OK men det som främst imponerade var den tekniska biten och jag kan tycka att det fortfarande är väldigt imponerande med tanke på att HL2 och sourcemotorn släpptes för 12-13 år sen.

Precis. De flesta skaffade inte Half-Life för att spela just Half-Life utan för moddar och mer specifikt CounterStrike när den modden dök upp. Var bara ett fåtal jag visste av på den tiden som faktiskt spelade SP-kampanjen mer än första 2-3 nivåerna. CS var gigantiskt, HL1 var för många bara ett spel i mängden, arena-shooters började bli mer populärt vid tidpunkten då id och Epic slogs mot varandra. Vem minns inte det härliga året 1999 när både Quake III Arena och Unreal Tournament lanserades? Fan, nu blir jag ju nostalgisk igen hehe.

Den där HL1-kartan där man hade en bunker med skydd från de bomber som kunde aktiveras gillades skarpt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Poängen var att både teknik (som i grafik, fysikmotor etc.), spelmekanik och berättarteknik har utvecklats något enormt sedan Half-Life släpptes och skulle det ha släppts idag i en modern motor som Unity eller Unreal 4 skulle det nog bara försvinna i mängden.

Vad skulle du själv säga gör spelet så unikt och som skulle få det att sticka ut idag? Den fantastiskt nyskapande handlingen som innehåller 'aliens', hemliga regeringsprojekt och någon slags parallell dimension? Det känns snarare som valfri lågbudgetfilm man hittar i reabacken på ICA Maxi.
Det håller jag med om till 100% och det var precis vad jag skrev i mitt förra inlägg. Det första spelet däremot är närmast antikt ur flera aspekter.

Då är vi nog ganska överens. HL1 har inte åldrats speciellt jättebra (Black Mesa är dock inte fy skam) och känns ganska urgammalt nu. HL2 däremot funkar fantastiskt även idag 2017.

Spelar just nu nya Prey som jag verkligen tycker är suveränt men det veta fasen om det kommer upp till HL2:s nivå trots att det skiljer 13(!) år mellan releaserna

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

HL3 lär inte komma. Valve och spelutveckling är inte aktuellt som det ser ut nu.

Skrivet av Paontuus:

HL3 kommer aldrig komma ut, Valve ligger och myser sig i soffan med Steam tills det inte lönar sig längre.

Skrivet av anon5930:

Det som skulle tala för att spelet kommer är att manusförfattarna slutar då något stort spelprojekt skulle ha avslutats. Men känns ändå tveksamt, Valve har inte brytt sig om spel på många år, de vill bara vara en butik och sälja andras spel och hattar och annat trams. Frågan är, om de inte arbetat på något spel, vad dessa manusförfattare sysslat med på sin arbetstid under alla dessa år.

Vissa resurser har ju gått åt till cs:go och dota2.
Dota2 får ju några patchar i veckan (även om de såklart säker inte äter upp all personal på företaget).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer komma ett HL3 runt 2030 for real asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

"Man ska aldrig säga aldrig", se bara på t.ex. "Duke Nukem Forever". Dock hade det nog varit bättre om det spelet aldrig släppts.

Den stora skillnaden är att DNF utannonserades redan 1998 och har sagts vara under utveckling ända fram till det slutligen släpptes. Några skärmdumpar har släppts emellanåt, ibland bara en teaser med loggan för att visa att det finns liv i det. HL3 har å andra sidan knappt kommenterats av Valve, det har mest varit en meme och önskedrömmar.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kommer lär de nog göra, de kommer sälja som smör så attee men när vet ingen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Den stora skillnaden är att DNF utannonserades redan 1998 och har sagts vara under utveckling ända fram till det slutligen släpptes. Några skärmdumpar har släppts emellanåt, ibland bara en teaser med loggan för att visa att det finns liv i det. HL3 har å andra sidan knappt kommenterats av Valve, det har mest varit en meme och önskedrömmar.

Ja så sant. Det var mest ett skämt, och jag tror aldrig vi kommer få se ett HL3, och det är lika bra tror jag då de omöjligen kan leva upp till alla förväntningar.

Visa signatur

Citera för svar.