Permalänk
Medlem

Köpråd: Bärbar projektor!

Hej!
Jag tycker det är konstigt att TV-apparater är det folk föredrar. Jag har en gammal portabel sony-projektor som verkligen har använts flitigt men jag är nu sugen på att uppgradera då den saknar en massa funktioner jag vill ha, den kostade typ 200€ för 6 år sen.

Tänkte fråga om någon har sökt runt på portable projektorer i klassen under 5000 sek och hittat något gött? Tycker nämligen det är en djungel, det är ju väldigt typiskt att de annonserar "FULL HD-projektor" och sen så är det så att spelaren stödjer full-hdformat men att den skickar ut det i 320x240-format vilket ju är helt stört. Finns ju en del på alibaba men det är ju lite mer risky ibland.

Trevliga funktioner som gärna eftersöks;
*Trådlös smidig uppspelning. Helst vill man ju streama via wifi då man ju laddar ner via torrents på datorn. Usb-uppläsning funkar ju med men då ska den stödja alla format, min gamla stödjer inte mkv osv så ofta kopierar jag över för att sen ej kunna spela upp vilket är frustrerande. MicroSD är väl sådärbekvämt även om det ju funkar.
*1h+ batteritid. Är ju supefräckt att slippa leta elsladdar osv om man vill kolla på serier vilket är mest det jag gör, ett avsnitt. Grymt att kunna spela i vilket rum som helst
*Fjärrkontroll. Det är ju extra synd att ha alla kontroller på en liten projektor för det kan ju hända att man förflyttar bilden.

Någon som har bra tips?

Visa signatur