WoW- Många frågor och funderingar från en nybörjare

Permalänk

WoW- Många frågor och funderingar från en nybörjare

Hej! Jag tänkte kanske börja spela WoW, jag köpte Overwatch Origins Edition retail och fick med ett Guest Pass (upp till lvl 20). Jag laddade ned spelet (det tog många timmar) och började spela.

Frågor:

Eftersom jag köpte Origins E så fick jag baby Winston pet, jag har öppnat paket på en av karaktärerna, går det att ha baby Winston på alla karaktärer? Även när jag köper den riktiga verisionen?

Köper jag fullverisionen, får jag inte med ett enda expansion pack? Måste jag köpa dem i ordning eller kan jag köpa och spela Legion direkt?

Vad händer när jag nått lvl 20? Går det att fortsätta spela fast karaktären nått nivån?

Hur hittar man bossar och annan ondska? Går man bara runt i den enorma världen och hittar dem?

Hur tar man sig till andra världar?

Hur går man med i en leveling guild?

Hur fungerar månadsbetalningarna?

Måste jag ladda ned fullverisionen eller kan jag köpa den och spela direkt när jag har den oäkta verisionen?

Vilken art samt class är bäst i början? Vad är det första jag ska göra när jag klarat av "måste uppdragen"?

Några tips? Råd?

Tacksam för svar på så mycket som möjligt av dessa frågor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Hej! Jag tänkte kanske börja spela WoW, jag köpte Overwatch Origins Edition retail och fick med ett Guest Pass (upp till lvl 20). Jag laddade ned spelet (det tog många timmar) och började spela.

Frågor:

Eftersom jag köpte Origins E så fick jag baby Winston pet, jag har öppnat paket på en av karaktärerna, går det att ha baby Winston på alla karaktärer? Även när jag köper den riktiga verisionen?

Köper jag fullverisionen, får jag inte med ett enda expansion pack? Måste jag köpa dem i ordning eller kan jag köpa och spela Legion direkt?

Vad händer när jag nått lvl 20? Går det att fortsätta spela fast karaktären nått nivån?

Hur hittar man bossar och annan ondska? Går man bara runt i den enorma världen och hittar dem?

Hur tar man sig till andra världar?

Hur går man med i en leveling guild?

Hur fungerar månadsbetalningarna?

Måste jag ladda ned fullverisionen eller kan jag köpa den och spela direkt när jag har den oäkta verisionen?

Vilken art samt class är bäst i början? Vad är det första jag ska göra när jag klarat av "måste uppdragen"?

Några tips? Råd?

Tacksam för svar på så mycket som möjligt av dessa frågor!

1: Du får en pet i varje gubbe du skapar. Dem har till och med gjort att alla gubbar på iaf samma server/faction delar pets, mounts och sånt.

2: Du måste köpa varje expansion för sig själv. Det finns ju paket ute nu som ger dig allt fram till det senaste, sen behöver du bara köpa det senaste. Kallas Battlechests. Där i kan du se vilka du får med. Blizzard själva brukar ha något erbjudande då och då. Kommer säkert en under sommaren där du får alla spel fram till Legion för under 200.

3: När du väl köpt spelet och skaffar dig en "subscription", alltså en typ av abonnemang så kan du fortsätta spela på gubben som är level 20.

4: Det är relativt enkelt och hitta bossar och annat idag. Enklaste du kan göra är att följa zonerna du börjar i, sedan följa alla "quests" till nästa zon. Så fort du tar level 15-20 kan du börja använda ett system som kallas "Dungeon Finder" vilket hittar en grupp till dig och teleporterar dig till en "instance" där du slåss mot eliter tillsammans med gruppen och får grejer. Detta system utvecklas med tiden du levlar och när du når dem högre nivåerna kan du gå med i grupper med över 10 personer och svårare bossar.

5: Andra världar tar du dig till genom båt eller portaler. Frågar magiker eller dylikt. Du kan även också bara fortsätta questa och låser då upp det mesta med tiden.

6: Är du guildlös blir du säkert inbjuden snart. Tror du kanske t.o.m. måste köpa spelet först, inte säker. Men du går inte guildlös en längre tid i de spelet. Ifall du nu inte blockerat "Guild Invites" vilket du kan göra i menyn.

7: Du registrerar ett betalkort som sedan betalar sista dagen innan din speltid tar slut. Betalar du varje månad kostar det ungefär 120-130kr men kör du 3,6 och kanske 1 års betalningar får du det billigare. Betalar du t.ex. 1 gång om året får du varje månad för 90-100 kommer inte riktigt ihåg. Du kan även köpa tid sen med guld in-game. Kostar tokens och dessa köper du på AH.

8: Du har full versionen, det är bara ditt konto som är låst. Köper du expansions kommer det laddas ner lite till då spelet märker att du kan ha tillgång till dessa zoner.

9: Har inte spelet på ett tag men kommer ihåg att "mele" classer var rätt starka i Legion. Druider kanske är något då du kan köra alla roller.

10: Ha kul

Permalänk
Skrivet av WaldenKing:

Hej! Jag tänkte kanske börja spela WoW, jag köpte Overwatch Origins Edition retail och fick med ett Guest Pass (upp till lvl 20). Jag laddade ned spelet (det tog många timmar) och började spela.

Frågor:

Eftersom jag köpte Origins E så fick jag baby Winston pet, jag har öppnat paket på en av karaktärerna, går det att ha baby Winston på alla karaktärer? Även när jag köper den riktiga verisionen?

Köper jag fullverisionen, får jag inte med ett enda expansion pack? Måste jag köpa dem i ordning eller kan jag köpa och spela Legion direkt?

Vad händer när jag nått lvl 20? Går det att fortsätta spela fast karaktären nått nivån?

Hur hittar man bossar och annan ondska? Går man bara runt i den enorma världen och hittar dem?

Hur tar man sig till andra världar?

Hur går man med i en leveling guild?

Hur fungerar månadsbetalningarna?

Måste jag ladda ned fullverisionen eller kan jag köpa den och spela direkt när jag har den oäkta verisionen?

Vilken art samt class är bäst i början? Vad är det första jag ska göra när jag klarat av "måste uppdragen"?

Några tips? Råd?

Tacksam för svar på så mycket som möjligt av dessa frågor!

Trevligt att du hade tänkt att följa med andra äventyrare runt azeroths värld

Baby Winston kommer finnas på alla gubbar du använder och kommer inte försvinna,

Du kan köpa en battle chest där du får alla expansioner förutom legion som du får köpa separat.

När du nått LV 20 så stoppas din XP och du kan inte levla vidare men kan självklart köra på gubben.

Bossar och annan ondska kommer med levlingen, när du når LV 15 kan du gå med random grupp Finder som gör att du kör en random instance för din LV.

Världarna består av azeroth och outland, outland kommer du till ör du blir LV 58,
Sedan har du olika delar av världen som du kan åka till via båtar, zeppelinare eller portaler.

Hur man går med i leveling guilder brukar man få en random invite av folk, alla är inte så aktiva dock i sådana guilder.

Månads betalningar gör man via att registrera sitt bankkort på battle.net.

Nej, du har redan laddat ner spelet och det är den ända versionen du behöver

Classer och måste uppdrag är personligt, du kan välja vilken Klass du vill, men ett tips är att läsa lite vad de olika klasserna och deras olika sätt att spela, som en paladin som båda kan heala sina kamrater, göra skada och göra så att alla Nova och bossar fokuserar på dig.

Försökte förklara så bra jag kunde, har du några frågor är det bara fråga på.

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

1: Du får en pet i varje gubbe du skapar. Dem har till och med gjort att alla gubbar på iaf samma server/faction delar pets, mounts och sånt.

2: Du måste köpa varje expansion för sig själv. Det finns ju paket ute nu som ger dig allt fram till det senaste, sen behöver du bara köpa det senaste. Kallas Battlechests. Där i kan du se vilka du får med. Blizzard själva brukar ha något erbjudande då och då. Kommer säkert en under sommaren där du får alla spel fram till Legion för under 200.

3: När du väl köpt spelet och skaffar dig en "subscription", alltså en typ av abonnemang så kan du fortsätta spela på gubben som är level 20.

4: Det är relativt enkelt och hitta bossar och annat idag. Enklaste du kan göra är att följa zonerna du börjar i, sedan följa alla "quests" till nästa zon. Så fort du tar level 15-20 kan du börja använda ett system som kallas "Dungeon Finder" vilket hittar en grupp till dig och teleporterar dig till en "instance" där du slåss mot eliter tillsammans med gruppen och får grejer. Detta system utvecklas med tiden du levlar och när du når dem högre nivåerna kan du gå med i grupper med över 10 personer och svårare bossar.

5: Andra världar tar du dig till genom båt eller portaler. Frågar magiker eller dylikt. Du kan även också bara fortsätta questa och låser då upp det mesta med tiden.

6: Är du guildlös blir du säkert inbjuden snart. Tror du kanske t.o.m. måste köpa spelet först, inte säker. Men du går inte guildlös en längre tid i de spelet. Ifall du nu inte blockerat "Guild Invites" vilket du kan göra i menyn.

7: Du registrerar ett betalkort som sedan betalar sista dagen innan din speltid tar slut. Betalar du varje månad kostar det ungefär 120-130kr men kör du 3,6 och kanske 1 års betalningar får du det billigare. Betalar du t.ex. 1 gång om året får du varje månad för 90-100 kommer inte riktigt ihåg. Du kan även köpa tid sen med guld in-game. Kostar tokens och dessa köper du på AH.

8: Du har full versionen, det är bara ditt konto som är låst. Köper du expansions kommer det laddas ner lite till då spelet märker att du kan ha tillgång till dessa zoner.

9: Har inte spelet på ett tag men kommer ihåg att "mele" classer var rätt starka i Legion. Druider kanske är något då du kan köra alla roller.

10: Ha kul

Du slog mig med 2 minuter

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuffmeister:

Du slog mig med 2 minuter

Haha, lika bra att fler skriver, kanske missat något

Permalänk
Medlem

Du behöver inte köpa alla expansioner. Alla expansioner utom den senaste är inbakade i basprodukten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

1: Du får en pet i varje gubbe du skapar. Dem har till och med gjort att alla gubbar på iaf samma server/faction delar pets, mounts och sånt.

2: Du måste köpa varje expansion för sig själv. Det finns ju paket ute nu som ger dig allt fram till det senaste, sen behöver du bara köpa det senaste. Kallas Battlechests. Där i kan du se vilka du får med. Blizzard själva brukar ha något erbjudande då och då. Kommer säkert en under sommaren där du får alla spel fram till Legion för under 200.

3: När du väl köpt spelet och skaffar dig en "subscription", alltså en typ av abonnemang så kan du fortsätta spela på gubben som är level 20.

4: Det är relativt enkelt och hitta bossar och annat idag. Enklaste du kan göra är att följa zonerna du börjar i, sedan följa alla "quests" till nästa zon. Så fort du tar level 15-20 kan du börja använda ett system som kallas "Dungeon Finder" vilket hittar en grupp till dig och teleporterar dig till en "instance" där du slåss mot eliter tillsammans med gruppen och får grejer. Detta system utvecklas med tiden du levlar och när du når dem högre nivåerna kan du gå med i grupper med över 10 personer och svårare bossar.

5: Andra världar tar du dig till genom båt eller portaler. Frågar magiker eller dylikt. Du kan även också bara fortsätta questa och låser då upp det mesta med tiden.

6: Är du guildlös blir du säkert inbjuden snart. Tror du kanske t.o.m. måste köpa spelet först, inte säker. Men du går inte guildlös en längre tid i de spelet. Ifall du nu inte blockerat "Guild Invites" vilket du kan göra i menyn.

7: Du registrerar ett betalkort som sedan betalar sista dagen innan din speltid tar slut. Betalar du varje månad kostar det ungefär 120-130kr men kör du 3,6 och kanske 1 års betalningar får du det billigare. Betalar du t.ex. 1 gång om året får du varje månad för 90-100 kommer inte riktigt ihåg. Du kan även köpa tid sen med guld in-game. Kostar tokens och dessa köper du på AH.

8: Du har full versionen, det är bara ditt konto som är låst. Köper du expansions kommer det laddas ner lite till då spelet märker att du kan ha tillgång till dessa zoner.

9: Har inte spelet på ett tag men kommer ihåg att "mele" classer var rätt starka i Legion. Druider kanske är något då du kan köra alla roller.

10: Ha kul

Tänkte rätta lite här, man behöver bara köpa basversionen och legion, basversionen innehåller allt fram till legion. Alla pets, mounts, heirlooms och toys är account-wide, får du dem på en gubbe har du tillgång till dem på alla såvida man inte behöver rep med viss faction.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag betalar inte per månad, utan köper tokens i AH för ca 200.000 G varje månad. Det farmar man ihop på några dagar samt köper grejer billigt i AH och säljer dyrare.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Jag betalar inte per månad, utan köper tokens i AH för ca 200.000 G varje månad. Det farmar man ihop på några dagar samt köper grejer billigt i AH och säljer dyrare.

Brukar själv sälja hc raid boosting bara för att få ihop mitt guld.
men om man behöver guld så kan man alltid köpa en token bara

Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk

När vi ändå är inne i WoW-topicen, vilka servrar är aktuella just nu? Har massa tid över, så kanske dags att aktivera det igen, dock är mina mains på Shattered Hand (antar att den servern har dött ut helt och hållet) så är det värt att börja på en ny server?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

>>Eftersom jag köpte Origins E så fick jag baby Winston pet, jag har öppnat paket på en av karaktärerna, går det att ha baby Winston >>på alla karaktärer? Även när jag köper den riktiga verisionen?

Din "battlepet" följer med om du bestämmer dig för att skapa ett riktigt konto (99% säker p ådet iaf!)

>>Köper jag fullverisionen, får jag inte med ett enda expansion pack? Måste jag köpa dem i ordning eller kan jag köpa och spela Legion >>direkt?

Köper du Legion så följer alla andra expansions med, vore konstigt annars då man förväntas att "levla" genom alla i ordning

>>Vad händer när jag nått lvl 20? Går det att fortsätta spela fast karaktären nått nivån?

Du kan fortsätta att spela, eller testa en ny klass/ras.

>>Hur hittar man bossar och annan ondska? Går man bara runt i den enorma världen och hittar dem?

Trial acc's (eller "starter edition" som det kallas numera) är ganska låsta, det är en hel massa saker du inte tillåts att göra tillsammans med "vanliga" spelare.
Så att hitta "bossar" (som vanligtvis gömmer sig i instanser) blir svårt, dock inte omöjligt !

>>Hur tar man sig till andra världar?

Det kommer i takt med levlandet.
1-60 gör man vanligvis på de ursprungliga kontinenterna "Azeroth" (mest Horde) och "Eastern Kingdoms" (Mest Alliance).
60-70 gör man i "Outland", som även var första Expansionen (The Burning Crusade").
70-80 är på kontinenten "Northrend", och andra expansionen (Wrath of the Lich King").
80-85 är man tillbaka till de 2 första kontinenterna men man spelar i andra zoner (tredje expansionen, "Cataclysm").
85-90 spenderas i landet "Pandaria" som är den fjärde expansionen och kallas "Mists Of Pandaria".
90-100 gör man i "Draenor" som var den förra och femte expansionen "Warlords of Draenor".
100-110 är Legion som vi ju spelar just nu, Zonen heter "The Broken Isles"

>>Hur går man med i en leveling guild?

Det kan du inte med "trial" accs.
När du däremot köpt spelet så blir du hett villebråd för spelare som vill starta nya guilds.
Guild invites kommer att hagla över dig rätt snart.
Man måste nämligen ha ett knippe signaturer (10 st?) från o-guildade spelare för att kunna skapa ett nytt guild.
Och det är inte ovanligt att folk betalar tusentals guld för just detta =), så gör det inte gratis !

>>Hur fungerar månadsbetalningarna?

Du kan betala med:
"In game gold", d.v.s. spelpengar, dyrt (200000+ per månad numera) och omöjligt för en nybörjare men trevligt senare i spelet.
Månadsvis vanlig prenumeration via kreditkort.
Eller "gamecard", en kod du köper i vanlig affär som ger 60 (?) dagars speltid.

>>Måste jag ladda ned fullverisionen eller kan jag köpa den och spela direkt när jag har den oäkta verisionen?

Allt sköts via Blizzards Launcher eller "app" som du numera kallar det (...).
Hela spelet ligger på runt 40GB numera och allt laddas via "appen" om man nu vill det.

>>Vilken art samt class är bäst i början? Vad är det första jag ska göra när jag klarat av "måste uppdragen"?

Otroligt svårt fråga
Rasen påverkar mest var du börjar att spela, alla har sin egen startzon (med vissa undantag där zonen delas, t.ex. gnom och dvärg).
De olika raserna har även en del unika förmågor, men numera är ingen av dom egentligen överlägsen nån annans.
De ursprungliga raserna (human, dwarf, night elf, gnome, orc, undead, tauren, troll) har kanske lite tråkigare startzoner.
Medans nyare raser (draenei, worgen, pandaren, blood elf, goblin) har modernare questar m.m
Men när du väl lämnat startzonen (lvl 10-12 typ) så är det ingen större skillnad.

Klasser däremot kan vara väldigt olika vid låg level.
Vissa klasser är väldigt komplexa och flexibla vid hög level, och därmed lätta att välja olika spelsätt med.
T.ex. druid som klarar alla olika roller: melee dps, ranged dps, tank och helare).
Och Paladin som fixar melee dps, tank och helare.
Även munken klarar melee dps, tank och helare.

Medans andra klasser är "rena" DPS klasser, t.ex. mage, rogue, warlock, hunter.
D.v.s. dom klarar inga andra roller, men är väldigt bra på det dom kan.

Utöver det så har du den första "hero" klassen, "Death knight" som startar vid lvl 55.
Och nu med legion även "demon hunter" och startar som lvl 100.

Enklast att komma igång med är nog en "pet klass", d.v.s. en klass som har en permanent vapendragare
Hunter är bra och du kan välja vilken sorts pet du vill ha (även om alla får liknande stats i slutändan).
Och även warlock är väldigt kraftfull i början tack vare sin demon (man får ett gäng olika att välja mellan beroende på vad man skall göra).

Det är även väldigt ont om "måste questar", du kan i princip levla lite hur du vill med lite fantasi.
M.h.a. "petbattles" är inte helt ovanligt och inte heller speciellt långsamt.
Det finns även de som levlat utan att döda en enda mob, enbart via blomplockning och mining
Men det traditionella sättet är såklart lämpligast för en novis.

>>Några tips? Råd?

Jag skulle kört på en "mage", och köra med "frost" spec.
Dom är kanske lite trixiga vid väldigt låg level men efter ett tag så får du möjlighet att teleportera runt mellan huvudstäderna vilket är -extremt- användbart om man är lite förvirrad var man skall nånstans
Dessutom så har mages i princip alltid varit bra vid max level, och har alltid haft plats i guilds.

Och stressa inte genom levlarna och zonerna, ta din tid och njut av loren.
IMO så skall man göra det "ordentligt" åtminstone en gång

Och fundera inte över guld, köp ingenting på "auction house, aka "AH" hur frestande det än kan vara.
För varje level och zon så blir guld enklare att skaffa, du kanske är lvl 60 innan du fått ihop 100 guld, medans du vid lvl 110 kan få flera hundra guld för en enda quest.
Inte heller de olika försäljarna som är spridda över världen har nånting du egentligen behöver medans du levlar (med vissa undantag för en del questar).
Utan skaffa dig 2 st. "gathering" yrken, herbalism och mining är trevligt då dom både ger saker du kan sälja (på AH) och en del experience när du plockar eller minar nåt =).
Yrken kan bytas när som helst, så ångrar du dig är ingen skada skedd.

>>Tacksam för svar på så mycket som möjligt av dessa frågor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Tänkte rätta lite här, man behöver bara köpa basversionen och legion, basversionen innehåller allt fram till legion. Alla pets, mounts, heirlooms och toys är account-wide, får du dem på en gubbe har du tillgång till dem på alla såvida man inte behöver rep med viss faction.

Där ser man

Permalänk
Medlem

Glömde det kanske viktigaste tipset.
Alla siter som handlar om WoW !
Främst i min bok är ju idag wowhead, där finns i princip allt du kan tänka dig.
Kan spara mycket tid när man vill leta reda på en speciell quest gubbe

Permalänk
Medlem

Oj vad avundsjuk jag blev nu, jag vill också uppleva Azeroth för första gången igen!

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Oj vad avundsjuk jag blev nu, jag vill också uppleva Azeroth för första gången igen!

Samma här !
Att få snurra runt i en startzon utan att veta vad som väntade bakom nästa hörn

Permalänk

Tack för era tips och råd ni får gärna komma med fler! Tack för tipset med WoWHead, det verkar användbart!

en sak undrar jag över, jag har filmen "Warcraft The Beginning", med den fick jag tre olika koder, en av dem är till WoW, koden ser ut på ett annat sätt en den jag använde som guest pass men det står bara WoW PC game. Vad är det för något?

Tack igen för svar! :

Permalänk
Medlem

@Zunil @Svensktiger:

Project Elysium

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ojz0r:

Fast det är ju legacy - jag minns fortfarande majoriteten utav sakerna jag gjorde back in the days i vanilla. Men det är sant - kul var det allt!

Permalänk
Medlem

Här är några videos som kan vara värda att ta en titt på. https://www.youtube.com/playlist?list=PL0hAOfdoZQkJmBKNiRzQn-...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Jo visst finns det legacy realms, men man får ju inte samma känsla som när man upplevde det för första gången

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag börjat spela som hunter. där har man möjlighet till att använda sitt pet som "tankar" Fienderna åt dig (dom attackerar alltså ditt pet istället för dig). efter man lärt sig spelet lite kan man ju bara börja lvla en ny karaktär utefter den smaken som passar en bäst.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Tack för era tips och råd ni får gärna komma med fler! Tack för tipset med WoWHead, det verkar användbart!

en sak undrar jag över, jag har filmen "Warcraft The Beginning", med den fick jag tre olika koder, en av dem är till WoW, koden ser ut på ett annat sätt en den jag använde som guest pass men det står bara WoW PC game. Vad är det för något?

Tack igen för svar! :

Det är antingen guest pass men så vitt jag vet så kom filmen men basspelet av World of Warcraft, pröva aktivera den så är det möjligt att du kan spela upp till 100 innan du köper legion 😀

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Tack för era tips och råd ni får gärna komma med fler! Tack för tipset med WoWHead, det verkar användbart!

en sak undrar jag över, jag har filmen "Warcraft The Beginning", med den fick jag tre olika koder, en av dem är till WoW, koden ser ut på ett annat sätt en den jag använde som guest pass men det står bara WoW PC game. Vad är det för något?

Tack igen för svar! :

Det bör vara en aktiveringskod för spelet med alla expansioner upp till Legion (då dessa ingår i basspelet nu för tiden), så du ska kunna köra till level 100 och tycker du spelet är skoj är det bara att införskaffa även Legion

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

ni menar alltså att det är fullverisionen?:) En månad gratis av spelande innan man börjar betala?:) Alla expansionerna fram till Legion?:) Det var som tusan!:)

Kommer jag behöva ladda ned spelet igen? Det tog många timmar att ladda ned guest verisionen, man ska använda koderna på www.warcraft.com/movie, vet sidan om att jag har guest? Blev lite röriga frågor men ni får gärna besvara dem!

Permalänk
Medlem

Gud vad avundsjuk jag blir på dig. De första månaderna/året av wow är den bästa tid jag har haft när det kommer till gaming. Allt var så spännande och nytt.

Nästan så att man blir sugen på att börja om igen lvla upp en karaktär på en helt ny server och låta det ta sin tid, sen så kommer man på att utmaningen inte finns där längre. Allt handlar bara om endgame nu och inte resan dit.

Permalänk

Var nyss inne på www.warcraft.com/movie och bläddrade längts ned, där stod det här:

*The game contains World of Warcraft® and all expansions up to and including Warlords of Draenor®, and 1 free month of subscription. Subscription fees apply for further play.

Jag har inte skrivit in någon kod än, menar de att koden är fullverisionen? När man köper spelet i vanliga fall, brukar man ha koder som man löser in på tex Battle.net? Ska jag testa koden? Den fungerar väl bara en gång? Den går ut i oktober i år.

En sak undrar jag över betalningssättet, jag kopplar alltså mitt konto till spelet och det drar pengar varje månad innan tiden går ut? Kan jag pausa betalningen om jag inte spelar på en månad?

Kan jag istället köpa 60 Days of playtime? Är det billigare?

När jag väl har köpt Legion, har jag alltid kvar det då?

Tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Legion har du kvar, men om du slutar betala, så kan du inte spela. Du kan pausa spelandet när du vill och återta det när du vill. Om du har betalat en månad och säger upp det innan månaden är slut, så drar dom inte mer pengar innan du återupptar spelet. Eller om du köper gamecard, så gäller det den tiden som är på kortet, sen köper du en ny när du ska spela igen.

Men jag tycker det är smidigast med kreditkort. Då drar dom pengarna en viss datum varje månad.

Jag spelar alla klasser, men gillar mest min hunter. Demonhunter är kul också, men för att kunna göra en, måste man ha en annan figur minst lvl 70 tror jag.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

ni menar alltså att det är fullverisionen?:) En månad gratis av spelande innan man börjar betala?:) Alla expansionerna fram till Legion?:) Det var som tusan!:)

Kommer jag behöva ladda ned spelet igen? Det tog många timmar att ladda ned guest verisionen, man ska använda koderna på www.warcraft.com/movie, vet sidan om att jag har guest? Blev lite röriga frågor men ni får gärna besvara dem!

Du ska ha hela klienten redan, Blizzard launchern gör inte skillnad på trial och fullversion av spelet, är det något som måste kompletteras så kommer detta göras automatiskts men du kommer kunna spela under tiden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WaldenKing:

ni menar alltså att det är fullverisionen?:) En månad gratis av spelande innan man börjar betala?:) Alla expansionerna fram till Legion?:) Det var som tusan!:)

Kommer jag behöva ladda ned spelet igen? Det tog många timmar att ladda ned guest verisionen, man ska använda koderna på www.warcraft.com/movie, vet sidan om att jag har guest? Blev lite röriga frågor men ni får gärna besvara dem!

Om det är ett Guest pass du har så är det egentligen ingenting (ett trial konto helt enkelt), om du har kollat på filmen och fick en kod utav biosalongen så är det "fullversionen" som har allt förutom legion.

Här är en hyfsad deal på 60 dagars speltid + fullversionen som innehåller 30 dagars speltid - https://livekort.se/wow-battlechest-30-days-free-60-days-time...

Sedan är det bara att köpa legion för ~250-300kr på kinguin för att få tillgång till dom nya zonerna

Annars finns det säkert folk som vill rekrytera dig då ni båda får lite bonusar; du får dock inte något speciellt men om ni lvlar ihop så går det 3 gånger snabbare (i 90 dagar från rekryteringen) - något att ha i åtanke innan du spenderar ~500kr på ett konto & redan vet någon som vill spela ihop. Går säkert göra en tråd om det om det är utav intresse att hitta någon som har lika mycket tid som dig att lägga på det i veckan. (du kan ju lvla en gubbe bredvid när h'n inte är online om du t ex har mer tid än den andra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Hej! Jag tänkte kanske börja spela WoW, jag köpte Overwatch Origins Edition retail och fick med ett Guest Pass (upp till lvl 20). Jag laddade ned spelet (det tog många timmar) och började spela.

Frågor:

Eftersom jag köpte Origins E så fick jag baby Winston pet, jag har öppnat paket på en av karaktärerna, går det att ha baby Winston på alla karaktärer? Även när jag köper den riktiga verisionen?

Köper jag fullverisionen, får jag inte med ett enda expansion pack? Måste jag köpa dem i ordning eller kan jag köpa och spela Legion direkt?

Vad händer när jag nått lvl 20? Går det att fortsätta spela fast karaktären nått nivån?

Hur hittar man bossar och annan ondska? Går man bara runt i den enorma världen och hittar dem?

Hur tar man sig till andra världar?

Hur går man med i en leveling guild?

Hur fungerar månadsbetalningarna?

Måste jag ladda ned fullverisionen eller kan jag köpa den och spela direkt när jag har den oäkta verisionen?

Vilken art samt class är bäst i början? Vad är det första jag ska göra när jag klarat av "måste uppdragen"?

Några tips? Råd?

Tacksam för svar på så mycket som möjligt av dessa frågor!

1. Winston är låst till ditt battle.net konto och kommer följa med på alla dina gubbar och wow konton i framtiden..
2. När du köper WoW så får du alla expansioner utom den senaste.
3. När du når lvl 20 kan du inte lvla längre, dock kan du givetvis spela på din karaktär dock så finns det inte så mycket att göra på level 20.
4. Bossar är något du hittar absolut överallt i spelet och det är inget du ska leta efter eftersom de kommer komma naturligt på högre lvlar.
5. Andra "världar" är oftast knutna till andra expansioner oftast och du kommer naturligt skickas vidare till dem när du levelar.
6. Finns guild finder interface i spelet för att söka guild, tror dock att man inte kan joina guilder på trial konto.
7. De kör med Subscription där du kan köpa 1,3,6,12 månader samt pre-paid cards på 2 månader i fysiska butiker, på max lvl kan du också köpa 30 dagars speltid för in-game pengar = gratis speltid om du vet hur man skaffar guld senare
8. Du har redan full version av spelet, det är ditt konto som är låst.
9. finns inget som är bättre än det andra längre, spela vad fan du känner för

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.