Tips på spel (gratis)

Permalänk
Medlem

Tips på spel (gratis)

Har förut spelat en hel del men nu var det ett tag sedan. Längtar efter att hitta något roligt spel att spela. Till PC.
Mitt xbox360 dog för ett tag sedan men på den gillade jag Viva pinata, My horse and me 2. Fable var ingen jättefavorit men det dög. Annars gillar jag verkligen ratchet och clank till ps2.
På datorn spelade jag runescape men det var länge sen och gillar det inte nu. Har också gillat Oblivion, skyrim, The Sims, zoo tycoon och Stardew valley och farming simulator. Till ds gillade jag Rune factory och Harvest moon, Pokémon har jag spelat mycket i perioder. Provade Paladins en kort stund men gillade inte det.

Lite bakgrund där, vill nog gärna hitta stora öppna spel man kan spela länge. Är superpank så letar endast efter GRATIS spel, till PC. Hjälp mig alla stora spelfans där ute. Vill komma igång och spela igen.

Permalänk
Avstängd

Kolla i privatannonserna. Någon där skänker bort en packe spel. Kanske något passar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Här är Steams gratisutbud sorterat på användarrecensioner:
http://store.steampowered.com/search/?sort_by=Reviews_DESC&ta...

Mina tips i lite olika spelgenrer är

MMORPG: Guild Wars 2
ARPG: Path of Exile
MOBA: Dota 2, Smite
FPS: Fistful of Frags
Action: Warframe
Top Down Shooter: Alien Swarm

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Har kollat på steams gratisutbud men de jag testat har jag inte gillat. Path of exile såg jag en gameplay på och såg inte ut att vara i min smak.
Finns det kanske några spel som liknar de jag nämnde?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill njuta av spel igen, tips snälla

Har förut spelat en hel del men nu var det ett tag sedan. Längtar efter att hitta något roligt spel att spela. Till PC. Söker främst efter gratis spel, har i nuläget inte råd att köpa spel tyvärr.

Mitt xbox360 dog för ett tag sedan men på den gillade jag Viva pinata, My horse and me 2. Fable var okej. Annars gillar jag verkligen ratchet och clank till ps2.
På datorn spelade jag runescape men det var länge sen och gillar det inte nu men önskar att jag gjorde det för har trevliga minnen från det. Har också gillat Oblivion, skyrim, The Sims, zoo tycoon och Stardew valley. Till DS gillade jag Rune factory och Harvest moon, Pokémon har jag spelat mycket i perioder. Provade Paladins en kort stund men gillade inte det. Har spelat pyttepyttelite Cs:Go men tror jag är för dålig för sånt, lär dö hela tiden haha, och då är det inte så skoj. Skulle vara kul att prova Elder scrolls online men det kostar. Testade finalfantasy XIV i två veckor som jah fick gratis och gillade det spelet. men kan inte spela det längre eftersom det kostar.
Har börjat prova Neverwinter, har bara spelat någon timma så jag vet inte vad jag tycker. Kanske hellre inte så många som spelar det.

Lite bakgrund där, vill nog gärna hitta stora öppna spel man kan spela länge. Gillar när det finns annat än att bara slåss, typ farming, crafting och lite sånt också. Kanske något man också kan vara social på? Har ingen mick dock. Vill komma igång och spela igen. Saknar den där känslan att längta tills man får sätta sig och spela. Så fram med alla tips, gratis. Vill kan ni också skriva vad ni helst spelar.

Permalänk
Medlem

The Witcher 3. Har inga ord för den skapelsen

Permalänk
Avstängd

Inte riktigt din typ av spel, men bästa free to play som jag spelat är World of battleship.

Edit: ja köp Witcher 3, visst det kostar pengar men det kostar bara 250kr och du kommer älska det spelet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

@Kasp *Trådar sammanfogade*

Trådar sammanfogade då vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, det går alldeles utmärkt att fortsätta diskussionen i denna tråden. Se även §3.3 i forumreglerna.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är Witcher 3 verkligen så bra ?
Någon som har en bra gameplay video där det förklaras vad spelet går ut på och features i spelet.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severin87:

Är Witcher 3 verkligen så bra ?
Någon som har en bra gameplay video där det förklaras vad spelet går ut på och features i spelet.

Denna innehåller bra info, vet ej om det är spoilers dock, kollade in i några min så de kanske kommer sen isåfall

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 Assassins of Kings Enhanced Edition

Finns på Steam om någon är intresserad för 2,99 Euro i 24 timmar framåt.
http://store.steampowered.com/app/20920/The_Witcher_2_Assassi...

Slog till på ovan själv igår eftersom jag hade Witcher 3 GOTY från innan.
Se till så ni får den nyaste av Witcher 3 som släpptes i höstas om ni är sugna på Witcher 3 wild hunt.
Satsa isåfall på den versionen som har GOTY eller game of the year edition i namnet.
Innehåller alla dem större DLC:erna som har släppts till spelet.

Permalänk
Medlem

Fistful of frags är skitkul och gratis

Permalänk

robocraft - fast var nog inte rätt kategori

Permalänk
Inaktiv

Apb reloaded
Planetside 2

Permalänk
Medlem

Dirty Bomb

Permalänk
Medlem

The witcher 3 ser ut att vara jättekul men jag har inte råd. De andra spelen som tipsats är inte riktigt i min genre tror jag.
Skulle vara väldigt glad för mera tips. Saknar verkligen att ha den där spelglädjen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasp:

The witcher 3 ser ut att vara jättekul men jag har inte råd. De andra spelen som tipsats är inte riktigt i min genre tror jag.
Skulle vara väldigt glad för mera tips. Saknar verkligen att ha den där spelglädjen.

Skickades från m.sweclockers.com

Köp 2:an för 3dollar som någon skrev ovan. Värt att spela igenom, sedan har du kanske råd med 3:an. Extremt mycket speltid för 250kr..

Permalänk
Avstängd

Spela om Skyrim fast med den varianten som har upphottad grafikmotor till PC, men det var ju gratisspel det handlade om.

Testa att se över eventuella emulatorer till dator, då du är ute efter gratisspel? Wii, Wiiu, PS2.

Annars är väl de mesta gratisspel ''Betala för att vinna, eller spela vidare'' Ingenting är gratis.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Nyligen släppte Microsoft en gratis remaster av Phantom Dust(2004), finns i Windows app store.

"Phantom Dust is an action/strategy game with elements of collectible card games. Taking place in a post-apocalyptic Earth, the unnamed player-character must interact with the few human outposts that remain..."

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Det finns en del gratis-spel som är bra (t.ex. Hearthstone) men annars brukar det vara att "smakar det så kostar det".

Om det däremot måste vara gratis så ligger min röst på Heartstone. Enormt kul att fastna i!
Det finns ju även privatservers för spel som t.ex. WoW, men det är inte direkt så lagligt och har ofta problem så rekommenderar det ej.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Spela om Skyrim fast med den varianten som har upphottad grafikmotor till PC, men det var ju gratisspel det handlade om.

Skyrim Special Edition är helt jävla underbar om man vill modda sitt spel. Dessvärre så har inte SKSE64 till SSE släppts skarpt ännu.

Tillbaka till ämnet. Får du tag på Witcher 2 för en hygglig summa så har du flertal timmar där att spendera. Ett till alternativ är att övervaka saker så som Humble bundle, bundlestars och dylikt där man kan få flera spel för några tior.

Men vad har du för dator? Med tanke på att du inte har råd med spel så kan jag misstänka att datorn är rätt gammal och dess specifikationer blir därmed relevanta i sammanhanget.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

The witcher 3 är nog på gränsen faktiskt :/. Har inte de fullständiga specifikationerna för min dator såhär på rak arm men den klarar skyrim i allafall.
Det är okej att ni tipsar även om de som kostar, får drömma om att spela de om typ 1 år men kom gärna med förslag på de som är gratis.
Hur får man tag i emulatorer? Och utan att få virus?
Finns det några spel som liknar de jag skrivit att jag gillat förut? Gillade stardew valley, de borde göra ett liknande spel fast i 3D och utan pixelgrafik, det vore toppen. Och som jag nämnt innan så gillade jag oblivion, runescape, ratchet och clank. Spel där man kan göra olika saker, odla, krafta, utforska. Även om man kan vara social vore trevligt, men utan mic dårå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hört att league of legends är rätt kul. Kan tipsa om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlaby:

Hört att league of legends är rätt kul. Kan tipsa om det

Tack för tipset men det är nog inte riktigt i min smak tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta en titt på gog.com (good old games) finns en del godbitar från "förr" i världen och dom flesta är relativt billig 10-30kr kanske. Dom har dessutom sommarrea nu.
Tror att dom har den del gratisspel också

Om du inte hittar något på gog. Kan jag tipsa om OpenTTD (sök på google)
Transport Tycoon, kan dumpa ganska mycket tid i det.

Annars har du OpenRA, Redalert och några andra RTS från den forna tiden vet dock inte om det är story mod i denna opensource

*Edit glömde att skriva minecraft också, kostar lite men det finns en hel drös med modpack så du kan i princip dumpa hur mycket tid du vill i detta spel. Spela på en server och du får den socialbiten också.

Nu vet jag inte hur gammal du är men om du inte har råd kan du ju alltid fråga en granne om du får klippa gräsmattan åt dom för en slant eller gå runt i lägenhetsområden och knacka dörr och fråga om du får deras pant.

Permalänk
Medlem

Hoppa in i beta-testningen av Quake Champions? Det är gratis och rätt kul om man gillar arena shooters. Lång inlärning däremot. Jag har spelat quake i många år. Men det finns rätt mycket nybörjare på servrarna. Däremot känns det rätt obalanserat för vilka man matchas mot. Ibland vinner jag med 20 frags marginal till den som kommer tvåa i ffa och ibland blir jag slaktad.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

My Horse and Me 2... ha ha. Vad falls.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Paladins och payday 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Payday 2, league of legends

Permalänk
Medlem

Som någon tidigare sagt, Paladins ! Grymt spel som är ganska likt Overwatch men gratis. Spelade det innan jag hade råd med Overwatch