Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Är det någon som har lyckats få tag i något skal/flip cover? Fanns inte när jag beställde igår iaf :/

Beställde min 128GB strax innan 18.50 igår och flip var slut redan då, jag tror konspiratoriskt att det aldrig fanns till lanseringen.
Jag hann nypa ett tillbehörspaket iaf. Karbonskal, kabel, lurar och skyddsglas till halva priset.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har du kikat in denna videon? Jag tyckte den gick igenom styrkor och svagheter rätt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=g8EYShPAoik

Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=GLG0udzciSg

Ja och där har vi klassiska recensionen som till 97% fokuserar på starkt jävla solljus. 90%+ av bilderna tar man inomhus och där kommer tillkortakommandet med ISO-brus och dålig ljuskänslighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Beställde min 128GB strax innan 18.50 igår och flip var slut redan då, jag tror konspiratoriskt att det aldrig fanns till lanseringen.
Jag hann nypa ett tillbehörspaket iaf. Karbonskal, kabel, lurar och skyddsglas till halva priset.

Då håller jag nog med dig att det inte finns eftersom att min beställning gick igenom 18:39 och då fanns de inte inne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Ja och där har vi klassiska recensionen som till 97% fokuserar på starkt jävla solljus. 90%+ av bilderna tar man inomhus och där kommer tillkortakommandet med ISO-brus och dålig ljuskänslighet.

Gör man? Är inte det lite generaliserande?

Jag försvarar inte kameran (det är inte anledningen till att jag skaffade min OP5), men jag tyckte de var värda att länka.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Gör man? Är inte det lite generaliserande?

Jag försvarar inte kameran (det är inte anledningen till att jag skaffade min OP5), men jag tyckte de var värda att länka.

När man prat om vad "man gör" så pratar man i generella drag. Det är meningen att vara generalliserande. Jag pratar om hur det vanligtvis är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

När man prat om vad "man gör" så pratar man i generella drag. Det är meningen att vara generalliserande. Jag pratar om hur det vanligtvis är.

"Vanligtvis"...

Oavsett, det är inte så svårt att kolla igenom lite recensioner för att få uppfattningen om kameran. Många tar upp både inomhus och mörkerfoto.

Dave Lee, MrMobile, SuperSaf etc (OT4Tech har en ganska bra video som jämför med s8)

Tycker det är oerhört lätt idag att få reda på hur kameran presterar i alla lägen. Kräver bara lite googling och youtubande.
Jag menar, det är sjukt många som fått tag i telefonen redan så det flödar av videor

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja och där har vi klassiska recensionen som till 97% fokuserar på starkt jävla solljus. 90%+ av bilderna tar man inomhus och där kommer tillkortakommandet med ISO-brus och dålig ljuskänslighet.

Var har du fått den uppfattningen från? Jag, och många i mitt umgänge, tar nämligen en överväldigande majoritet av sina mobilbilder utomhus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

"Vanligtvis"...

Oavsett, det är inte så svårt att kolla igenom lite recensioner för att få uppfattningen om kameran. Många tar upp både inomhus och mörkerfoto.

Dave Lee, MrMobile, SuperSaf etc (OT4Tech har en ganska bra video som jämför med s8)

Tycker det är oerhört lätt idag att få reda på hur kameran presterar i alla lägen. Kräver bara lite googling och youtubande.
Jag menar, det är sjukt många som fått tag i telefonen redan så det flödar av videor

Jag har inte sagt annat eller? Vart säger jag att det är ont om recensioner? Men det är klart att kameran får bra betyg i ett test som fokuserar på starkt solljus, det är min poäng. Och om jag bekymrar mig över ljuskänsligheten så hjälper det föga att länka ett test som fokuserar på solljus.

Skrivet av Wifi:

Var har du fått den uppfattningen från? Jag, och många i mitt umgänge, tar nämligen en överväldigande majoritet av sina mobilbilder utomhus.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja instagramflödet bland annat. Och då är det ju ändå där folk vill marknadsföra sig som outgoing och intressanta människor .
Men oavsett vilket så måste det vara en riktigt dålig kamera om den inte fungerar i dagsljus, men många är odugliga i dåligt ljus. Därför är det en gansks viktig punkt. Även om en telefonkamera inte presterar i topp i dagssljus så fungerar den fortfarande utan problem. Har en kamera låg ljuskänslighet så blir bilderna helt odugliga i sämre ljus. Det är alltså en punkt som är ganska avgörande även om man bara ibland tar bilder i sämre ljus.

Permalänk
Medlem

Mina krav på en mobil förutom det uppenbara.
1. vattensäker
2. trådlös laddning
3. ha lagt ned mer är 30 sekunder på designen
4. en riktigt riktigt bra skärm
5. Riktig Bildstabilisator

Tyvärr, denna mobilen hamnar inte under några omständigheter i min ägo.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Jag har inte sagt annat eller? Vart säger jag att det är ont om recensioner? Men det är klart att kameran får bra betyg i ett test som fokuserar på starkt solljus, det är min poäng. Och om jag bekymrar mig över ljuskänsligheten så hjälper det föga att länka ett test som fokuserar på solljus.

Leta upp andra tester? Det är ju självklart att det inte testas så mycket i andra situationer men det finns ju nästan alltid med en liten del. Och eftersom det inte finns någon brist på tester kan det vara bra att kolla runt.

Min poäng är att hitta resultat från fotografering inomhus är inte svårt. Men tester som enbart är inomhus känns lite orealistiskt. (För även i mitt flöde och bland mitt omgänge är inomhusbilder väldigt sällsynta)

Jag tycker den verkar helt okej. Ligger precis under flaggskeppen, vilket är ungefär vad man förväntar sig. Dock med några bildprocesseringsbuggar/inställningar som behöver tweakas.

Skrivet av KingCobra:

Mina krav på en mobil förutom det uppenbara.
1. vattensäker
2. trådlös laddning
3. ha lagt ned mer är 30 sekunder på designen
4. en riktigt riktigt bra skärm
5. Riktig Bildstabilisator

Tyvärr, denna mobilen hamnar inte under några omständigheter i min ägo.

Många av dessa kraven är ju inte speciellt billiga att konfigurera med. Kika bara på konkurrensen som nu har de funktionerna och vad de kostar. Oneplus 5 har blivit dyr, men det är ju en jäkla skillnad om man vill verkligen ha ett flagskepp.

Du kommer inte få trådlös laddnings med mobiltelefoner som har aluminium-unibodies.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Bara korkat att eftersträva bättre skärm än en bra 1080p på en telefon på 5,5 tum. Kejsarens nya kläder....

Hellre batteri än högupplöst 1440

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Leta upp andra tester? Det är ju självklart att det inte testas så mycket i andra situationer men det finns ju nästan alltid med en liten del. Och eftersom det inte finns någon brist på tester kan det vara bra att kolla runt.

Min poäng är att hitta resultat från fotografering inomhus är inte svårt. Men tester som enbart är inomhus känns lite orealistiskt. (För även i mitt flöde och bland mitt omgänge är inomhusbilder väldigt sällsynta)

Jag tycker den verkar helt okej. Ligger precis under flaggskeppen, vilket är ungefär vad man förväntar sig. Dock med några bildprocesseringsbuggar/inställningar som behöver tweakas.

Många av dessa kraven är ju inte speciellt billiga att konfigurera med. Kika bara på konkurrensen som nu har de funktionerna och vad de kostar. Oneplus 5 har blivit dyr, men det är ju en jäkla skillnad om man vill verkligen ha ett flagskepp.

Du kommer inte få trådlös laddnings med mobiltelefoner som har aluminium-unibodies.

Ja som sagt har jag inga problem att hitta tester. Och tycker mörkerprestandan är lite tråkig. Det enda jag poängterade var att ett test i solljus inte är relevant för mina funderingar. Passade på att påpeka att många recensenter är mycket dåliga på test i mörker. Det behövs oftast mer än en bild för att dra slutsatser.
Tycker att den andra kameran känns meningslös och att de gott kunde lägga den kraften på bättre ljusinsläpp. Det hade hjälpt kameran i mer än bara mörker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Ja som sagt har jag inga problem att hitta tester. Och tycker mörkerprestandan är lite tråkig. Det enda jag poängterade var att ett test i solljus inte är relevant för mina funderingar. Passade på att påpeka att många recensenter är mycket dåliga på test i mörker. Det behövs oftast mer än en bild för att dra slutsatser.
Tycker att den andra kameran känns meningslös och att de gott kunde lägga den kraften på bättre ljusinsläpp. Det hade hjälpt kameran i mer än bara mörker.

Ja, det är väldigt få som fokuserar på den biten. Alla nöjer sig med "duglig" kvalité om ens det.

Jag hade hellre sett samma konfiguration som Pixel eller HTCs telefoner. Större pixlar (~12MP) för bättre ljusinsläpp.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Känns lite snopet att OnePlus går för minst 5000 nu, deras grej var ju att de var billiga.

Permalänk
Medlem

Jahopp efter en natt och förmiddag med mycket tänkande så blev det ett inköp. Funderade mycket på ifall man skulle vänta på något bättre som nya pixel telefoner eller så. Men kom fram till att det är en hel sommar och lite till innan de kommer.

Det som gjorde mitt val är

1080 - tycker det räcker alla dagar på en mobil. Kommer aldrig att använda VR.
Kamera - som är helt okey, antagligen lite vassare efter lite uppdateringar.
batteri - helt okey kapacitet tillsammans med 1080 skärm.
Ram - Försöker inte hålla så mycket uppe i bakgrunden. Men nu slipper man att tänka på det lika mycket.
Dubbla simkort - Slipper ha jobb och privata mobilen och springa runt med

Hoppas att man inte ångrar köpet när den kommer

Edit: blev 6gb/64gb..

Edit2: är det någon som har erfarenhet av Dbrand? Skulle vilja ha något med lite struktur, antingen som de äldre oneplus modellerna med sandstone. Eller lite mera "gummi" yta för bättre grepp.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Edit2: är det någon som har erfarenhet av Dbrand? Skulle vilja ha något med lite struktur, antingen som de äldre oneplus modellerna med sandstone. Eller lite mera "gummi" yta för bättre grepp.

Hade personligen en slickwrap av riktigt läder, greppet är riktigt bra och kan starkt rekommendera det.

Har annars deras carbon fiber på min SP3, och den är lite mer plastig i känslan, men fortfarande bättre greppyta än utan.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tyvärr blev lite besviken och tycker OnePlus har tappat det som gjorde dem speciella och intressanta.
Medveten om att de nu kommer med mycket mer kraftfull hårdvara. Men att ha gått från att kosta 2800kr (+1) till 5000kr+.. det känns som för mycket pengar.
Kameran imponerar inte på det sätt som den borde efter allt tjat och fokus på den. Kanske blir bättre med mjuvaruoptimeringar, men just nu tycker jag inte den rättfärdigar kostnadsökningen.
6-8GB ram, ptja.. kanske behövs för någon, men för majoriteten av alla användare kommer detta i slutändan bara vara en skrytsiffra som kostade dem extra pengar.
Varför sträva efter att göra enheten så tunn? Gör den lite tjockare, tryck i ett större batteri och slipp kamerabumpen på baksidan.

Något som får mig att bli ännu mer anti, är när man ser att de fuskar i benchmarks. Troligtvis inte något som påverkar IRL prestandan särskilt mycket, men tycker det är skit.
http://www.gsmarena.com/oneplus_5_cheats_on_multicore_benchma...

Mja.. var fulld inställt på att köpa denna. Men nu blir det nog tyvärr att vänta lite och se vad annat som släpps under året.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

SMS att telefonen är på väg. Hämtar ut den imorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Leta upp andra tester? Det är ju självklart att det inte testas så mycket i andra situationer men det finns ju nästan alltid med en liten del. Och eftersom det inte finns någon brist på tester kan det vara bra att kolla runt.

Min poäng är att hitta resultat från fotografering inomhus är inte svårt. Men tester som enbart är inomhus känns lite orealistiskt. (För även i mitt flöde och bland mitt omgänge är inomhusbilder väldigt sällsynta)

Jag tycker den verkar helt okej. Ligger precis under flaggskeppen, vilket är ungefär vad man förväntar sig. Dock med några bildprocesseringsbuggar/inställningar som behöver tweakas.

Många av dessa kraven är ju inte speciellt billiga att konfigurera med. Kika bara på konkurrensen som nu har de funktionerna och vad de kostar. Oneplus 5 har blivit dyr, men det är ju en jäkla skillnad om man vill verkligen ha ett flagskepp.

Du kommer inte få trådlös laddnings med mobiltelefoner som har aluminium-unibodies.

Mja, den kostar lika mycket som en Samsung s7 edge men saknar de flesta saker som verkligen är värt någonting om man värderar funktioner. Jag menar, ok om kameran är hur bra som helst om inte mjukvaran är ok och den saknar stabilisator som verkligen gör skillnad på bilderna man tar.

Om man kan välja mellan en s7 och denna får man såååå mycket mer för pengarna med en s7.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Mja, den kostar lika mycket som en Samsung s7 edge men saknar de flesta saker som verkligen är värt någonting om man värderar funktioner. Jag menar, ok om kameran är hur bra som helst om inte mjukvaran är ok och den saknar stabilisator som verkligen gör skillnad på bilderna man tar.

Om man kan välja mellan en s7 och denna får man såååå mycket mer för pengarna med en s7.

Är det verkligen det? Det är snarare dina värderingar som spelar in här.

Det ska exempelvis extremt mycket till innan jag köper en Samsung-telefon igen. Men det är ju mina erfarenheter, inte dina.

Nu värderar jag ju communitystödet, prestandan, operativet och dual-sim högre. Vilket gör en Samsung till ett icke-alternativ.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med Oneplus är den korta supporttiden för mjukvaran. När man inte får Androiduppdateringar i mer än 11 månader är det ett problem. Minst 2 år, även om telefonen är prissatt betydligt lägre än flaggskeppsmodeller. Speciellt inte när deras OxygenOS verkar ändra rätt lite i Android vilket jag tycker är ett stort plus. Men jag vill inte behöva köpa en ny modell bara för att få innehåll och säkerhetsuppdateringar. De pratade så fint i presentationsvideon om hur de lyssnar på sina kunder, men har slagit dövörat till när det gäller OS uppgraderingar.

Permalänk
Medlem

Ett test på XDA-dev har kommit fram till att de benchmarkfuskar med OP5. Inte speciellt rolig läsning om detta stämmer.
https://www.xda-developers.com/oneplus-5-benchmark-cheating-r...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Ett test på XDA-dev har kommit fram till att de benchmarkfuskar med OP5. Inte speciellt rolig läsning om detta stämmer.
https://www.xda-developers.com/oneplus-5-benchmark-cheating-r...

Just det, VDn svarade på det där.

https://www.reddit.com/r/Android/comments/6if9n0/do_not_trust...

Vet inte riktigt hur man ska tolka det där svaret egentligen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja, det är väldigt få som fokuserar på den biten. Alla nöjer sig med "duglig" kvalité om ens det.

Jag hade hellre sett samma konfiguration som Pixel eller HTCs telefoner. Större pixlar (~12MP) för bättre ljusinsläpp.

Ja det hade varit något!
Ryktades ju ett tag om att den andra kameran skulle vara svartvit med större pixlar för att öka ljuskänsligheten. Vet inte hur det skulle fungera rent praktiskt med färginfo om färgkameran är för svag för det. Men om det fungerar hade det också varit bättre än zoom-grejen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Ja det hade varit något!
Ryktades ju ett tag om att den andra kameran skulle vara svartvit med större pixlar för att öka ljuskänsligheten. Vet inte hur det skulle fungera rent praktiskt med färginfo om färgkameran är för svag för det. Men om det fungerar hade det också varit bättre än zoom-grejen.

Finns ju ett par telefoner som har kört på det viset, Huawei gjorde det på P9/P10. Xiaomi också om jag inte missminner mig.

Resultaten har inte varit speciellt övertygande än jämfört med en bra sensor. Men i framtiden kanske, när mjukvara och hårdvara kan dra lite nytta av det?

(Huawei vill man kanske heller inte köpa, ett företag som aktivt väljer att ta bort krypteringen i Android...)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

OnePlus har väl alltid varit och är även nu, en kompromiss.
Är det en kameralur man är ute efter så kanske en modell från någon annan tillverkare passar bättre
så som Samsung S8 eller HTC U11.
Jag försöker bara säga att innan man sätter sig på gnälltåget så kanske man borde ha lite mer realistiska förväntningar, man får vad man betalar för.

Dock tycker jag det är synd att priserna har ökat så mycket som de gjort men jag inser också att utvecklingen av nya telefoner för ett litet företag som OnePlus kostar (ja, jag vet om vilka som äger dem).

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Är denna rootad så jag kan flasha den själv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Blev att beställa en Honor 9 istället för mig

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Kommer inte Oppo också med en mobil med Qualcom 835? Nämligen Oppo Find 9 - 5.5 inches 1440x2560 px och med plats för extra minne om man nu toktankar hemma från Spotify för att spara mobildata?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Aleshi:

Ja och där har vi klassiska recensionen som till 97% fokuserar på starkt jävla solljus. 90%+ av bilderna tar man inomhus och där kommer tillkortakommandet med ISO-brus och dålig ljuskänslighet.

98% av mina är tagna utomhus, iaf när det kommer till mig..
Skulle tro majoritetn gör det också.