Steamrean och deras returnpolicy

Permalänk
Medlem

Steamrean och deras returnpolicy

Är helt ny steamanvändare trots mina 41 år. Började nyligen bruka steam då jag köpte riften och fick klart för mig att en del vive-spel kunde köras på den.

Men, hade ingen koll på att steamrean var i antågande så har köpt 3 steamvr-spel nu i veckan men i princip bara installerat dom. Funkar deras returnpolicy så att jag kan "lämna tillbaka dom" och därefter - tämligen omgående - köpa dom på nytt till det väsentligt lägre reapriset?

Alltså, det handlar ju om småpengar i det stora hela men man blir fanken inte rik genom att slösa med lönekuverets innehåll

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Japp du får lämna tillbaka dem, att lämna tillbaka för att spelet gick på rea är ett av alternativen för return iirc.

Du får dock inte pengarna tillbaka direkt utan tar en stund typ vecka.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Du borde kunna få tillbaka pengarna, tänk dock på att det kan ta ett tag att få tillbaka pengarna.

Klicka in dig på ditt Konto på steam, (Du ser ditt användarnamn uppe i höger i steam-klienten), Klicka på historik för dina köp (View purchase history), välj den produkt du vill lämna tillbaka, klicka på att du vill ha en refund - välj vilket konto det ska tillbaka på (d.v.s steamkontot i form utav steam currency, eller via det kort du köpte produkten med).

Oftast får du inte lämna tillbaka produkter som är äldre än 14 dagar på ditt konto och/eller använda i mer än 1-2 timmar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Japp du får lämna tillbaka dem, att lämna tillbaka för att spelet gick på rea är ett av alternativen för return iirc.

Du får dock inte pengarna tillbaka direkt utan tar en stund typ vecka.

Ah, toppen, då får jag ordna med det ikväll. Får ju dubbeltcså många spel för samma peng så lätt värt det om de är så "givmilda" 😀🖒🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd

Så länge du begära återbetalning inom 14 dagar och har mindre än 2 timmar speltid så kan du begära återbetalning, du behöver inte ange någon anledning alls.

Om du väljer att återbetala till ditt kort tar det upp till 7 dagar.
Väljer du att återbetala till Steam Wallet tar det 24 timmar.
Just med Steam Wallet kan man se hur lång tid det är kvar via sitt konto.

Permalänk
Medlem

Steam garanterar väl inte att du får tillbaks pengarna. Det handlar ganska mycket om ifall du har satt i system att begära pengarna tillbaka osv. Det kanske blir struligt att få refund på 3 spel samtidigt. Eller inte alls. Men bra att ha i åtanke i fortsättningen.

Kan ha fel, men det är så jag förstått att det fungerar. Jag har inte haft strul med refunds, men jag gör det också kanske bara 2 gånger om året och köper mycket däremellan som jag behåller.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Steam garanterar väl inte att du får tillbaks pengarna. Det handlar ganska mycket om ifall du har satt i system att begära pengarna tillbaka osv. Det kanske blir struligt att få refund på 3 spel samtidigt. Eller inte alls. Men bra att ha i åtanke i fortsättningen.

Kan ha fel, men det är så jag förstått att det fungerar. Jag har inte haft strul med refunds, men jag gör det också kanske bara 2 gånger om året och köper mycket däremellan som jag behåller.

Ok.

Får hoppas på det bästa då. Är trots allt ny kund och visste om att spelen skulle komna på sale ett par dagar senare och då till halva priset. Har i gen tanke om att utnyttja systemet för övrigt...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2