Nintendo tillkännager SNES Classic Edition med 21 förinstallerade spel

Permalänk
Melding Plague

Nintendo tillkännager SNES Classic Edition med 21 förinstallerade spel

Efter krympta NES Classic Edition tillkännager Nintendo SNES Classic Edition, som släpps i slutet av september med 21 förinstallerade spel. Ett av dessa är aldrig tidigare lanserade Star Fox 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Super Mario RPG: The Legend of The Seven Stars var oväntat
Ett av mina favoritspel som man fick emulera då man endast hade en europeisk SNES.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oboy Oboy Oboy!

Detta kommer bli kul!

Bäst av allt... Dem är ju så söta!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Here we go again..

Permalänk
Medlem

Kommer Nintendo lägga ner SNES classic innan den har släppts för att jävlas för andra gången?

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att folk med noll intresse kommer köpa upp ett gäng för att sälja dyrt. Hoppas att Nintendo gör det rätta och ser till att alla kan få tag på sin egna så dessa kräken som är ute efter pengar inte kan tjäna några utan går back.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fin lista. Blir ett givet köp, om man nu lyckas komma över en dvs.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

De får inte mina pengar! Känns som en halvfärdig produkt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

Here we go again..

Kan ju lika gärna nu starta en andlig uppföljare till denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1449556-stor-brist-pa-n...
Känns som att samma historia is bound to happen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja, tror ni jag kommer köpa eller?? JA!!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Var kan man förboka? Är lite för ung för NES classic, men detta ska jag ha! Kosta vad det kosta vill!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Var kan man förboka? Är lite för ung för NES classic, men detta ska jag ha! Kosta vad det kosta vill!

Inet har förbokningar. Enda ja sett än så länge.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Var kan man förboka? Är lite för ung för NES classic, men detta ska jag ha! Kosta vad det kosta vill!

Inet är den enda svenska återförsäljare jag sett än så länge https://www.inet.se/produkt/6609193/mini-snes-super-nintendo-...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Inet har förbokningar. Enda ja sett än så länge.

Skrivet av RVX:

Inet är den enda svenska återförsäljare jag sett än så länge https://www.inet.se/produkt/6609193/mini-snes-super-nintendo-...

Tackar.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv

För billig, folk kommer tok-köpa för att sälja dyrt.
Alltså om detta blir en ny skandal så vet dä tusan om jag en kommer köpa någon mer Nintendo-produkt. Jag har acceptans för att företag kan vara giriga, men det Nintendo gjorde med att sluta tillverka Nes classic ser jag ingen logik i alls.

Permalänk
Medlem

Redan förbokad!
Taggad som tusan på denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Den här var ju förbaskat bedårande. Har många bra minnen från SNES spel.
Men, känner en liten bitter smak över den här nyheten med tanke på hur de hanterade NES Classic. Och 21 spel? Inser att det finns begränsningar på vad de kan välja (licenser, spelföretag som konkat etc) men oavsett så är slutresultatet 21 spel. I vilket fall, gör om gör rätt och jag tror Nintendo kan fixa demand & supply den här gången.

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För billig, folk kommer tok-köpa för att sälja dyrt.
Alltså om detta blir en ny skandal så vet dä tusan om jag en kommer köpa någon mer Nintendo-produkt. Jag har acceptans för att företag kan vara giriga, men det Nintendo gjorde med att sluta tillverka Nes classic ser jag ingen logik i alls.

Om? För mig är det en snarare än fråga om när. Känner på mig att dom inte har tagit åt sig nånting av förra debaclet, dom växer inte direkt i mina ögon om dom medvetet skapar ett tomrum kring produkten.
Håller helt med dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Chrono Trigger

Håller med, konstigt att det inte var med. Nu har jag förbokat iallafall. Hoppas inet får in nog många ex bara.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Förbokat! Taggad till tårna

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

är det lev innan 24/12???

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag förstår ingenting. Jag kan förstå att de dumpade NES mini för att Nintendo ville folk ska köpa Switch istället och spela gamla spel därigenom. Men så kommer detta ändå. De sabbar ju sitt varumärke. Jag tänker då inte köpa en av ren princip. Sen har jag aldrig gillat SNES särskilt mycket heller.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
SpelClockers

Förbokat, nu får man bara hoppas att man får ett exemplar...

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Hmmm... Jag vill hellre ha den föregående. Spelen på den här, färre och inte lika intressanta för mig. :-/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Avstängd

Ingen USB så man kan inte återanvända handkontroller till annat.
Använder inte standarder så är svårare att reparera eller använda tredjeparts tillbehör.
Bara 21 spel och går inte installera flera.

Det blir ju köp-och-släng när folk tröttnat på spelen. Hoppas EU inför säljförbud.

Permalänk
Medlem

NES Classic hade taskig emulering, förväntar mig inget bättre av SNES Classic.
Hade det varit en bra emulatormaskin med möjlighet att köpa fler spel hade det varit hyperintressant, nu känns det bara meh.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Konstigt, ingen Super Mario All-stars. Är väl den europeiska att döma av den franska texten, men har japanska och amerikanska varianterna andra spel och utseende på konsolen?

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket bra urval! givet köp om den går att få tag på.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det enda jag verkligen hoppas på är att dosorna har nog lång sladd och att de håller samma kvalité som original kontrollerna gjorde. Gillade verkligen SNES kontrollerna, är nog min favorit efter gamecubes kontroller. Egentligen betalar man ju mycket för förpackningen. Om några år blir det säkert till att riva ut innehållet och bygga en riktig emulator med en rasberry pi eller något. Men nu när man har små barn och ingen tid känns det som en snygg och smidig lösning.

Edit: Tror ni den kommer se olika ut i olika regioner som SNES gjorde?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet