Nintendo tillkännager SNES Classic Edition med 21 förinstallerade spel

Permalänk
Medlem

herrre fan vilka spel.. bara super mario RPG är värd lika mycket som konsolen

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Permalänk
Skrivet av sesese:

är det lev innan 24/12???

För att Nintendo ska kunna bräcka sitt föregående rekord på antal sålda enheter så Avslutar dom tillverkningen efter 100st.
tanken är ju att den ska vara exklusiv, sen kan dom ju gå ut och säga att dom inte förväntat sig sån efterfrågan..

till N64 vore det ju lite hipster om dom bara gjorde 64st

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Inet har förbokningar. Enda ja sett än så länge.

Vette tusan. Förbokade hos Inet sist, men fick aldrig nån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat på inet för 1499kr, men stämmer priset på ca 800kr så hoppas jag ju på mellanskillnaden tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Bokat på cdon

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk

Efter hur man blev behandlad av Nintendo med NES Classic så hoppar jag över denna, Nintendo är världsbäst på att behandla sina fans som skit och skulle inte förvåna mig det minsta om det kommer att ske samma sak med SNES Classic som med föregångaren.

Permalänk
Medlem

Kommer det ett Mini N64 så kanske jag slår till. Men svårt att se en emulator till detta Då RetroPie 3 inte klarar av alla spel än.

Permalänk

Kommer denna i två versioner, såg på en sida att den ser ut såhär? Förhandsbeställde bara för att

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Kommer denna i två versioner, såg på en sida att den ser ut såhär? Förhandsbeställde bara för att

Det där är den amerikanska versionen av original Snes i nordamerika, så troligen är det boxen tillhörandes dit också. Såg bla att Inet lade upp sin med just den amerikanska, men med all säkerhet skulle jag säga att vi får den europeiska PAL varianten hit.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Leffe-:

Bokat på cdon

märkligt har sökt på CDON men hittar bara kontrollerna, kan du länka..?

edit hittade dock denna.. visste inte om att den fanns
http://cdon.se/spel/sega_classic_game_console_-_sonic_25th_an...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Bokade sekunden det dök upp för förbokning hos Inet. De var rätt snabba måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Bokat på cdon

Länk? Jag hittar inget på cdon

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

märkligt har sökt på CDON men hittar bara kontrollerna, kan du länka..?

edit hittade dock denna.. visste inte om att den fanns
http://cdon.se/spel/sega_classic_game_console_-_sonic_25th_an...

http://cdon.se/spel/super_nintendo_entertainment_system_class...
Finns bara som bevaka nu

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Bokade sekunden det dök upp för förbokning hos Inet. De var rätt snabba måste jag säga.

vad fick du för ordernummer?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Avstängd

Känns lite sådär att de inte har lagt till möjligheten att lägga till fler spel än de 21 som är pre-installed?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Urdyrt och för få spel....Hade kaanske köpt en om den gått ner till halva priset....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat på Inet.
SNES var min första stationära konsol (Hade Gameboy innan).

Kan tänka mig att köpa flera om jag får tag på (beroende på pris)
1 hemma använda
1 att ha oöppnad
1 hos föräldrarna
Kanske ytterligare någon för något mod projekt.

Undrar om de även kommer sälja extra kontrollers?

Lite tveksamt om det ingår 2 kontrollers i detta paket.
Om de är lika bra kvalitet som original SNES kontrollerna och skulle köra med samma port och allt så man kan använda de rakt på original SNES så skulle jag gärna köpa på mig lite extra kontrollers också.
Om det går använda till original SNES men inte går att köpa löst kanske det blir någon extra SNES Classic för det också.
(Kan prova sälja/skänka bort en utan kontroller om det är så)

Egentligen skulle man kanske bojkotta detta efter NES Classic fiaskot.
Men SNES är för mycket nostalgi och goa minnen för mig.

Permalänk

@RVX:

Antar det också, de lär ju uppdatera bilderna och infon så småningom. Detta blir den perfekta drickspels-maskinen

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

@Bruce Wayne:

Antar det också, de lär ju uppdatera bilderna och infon så småningom. Detta blir den perfekta drickspels-maskinen

Eller ett framtida collectors item

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

*scalping mode* blir och köpa och sälja dyrt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För den som gillar Sega så köpte jag tidigare en sån här
Ultimate Portable Game Player

Tillverkas av Atgames.
Har 80 inbyggda spel. Men bara hälften av dem är Megadrive spel, resten är övrigt.
Går att använda SD minneskort för att spela fler titlar.
Inga save states / sparposition
(går att skriva upp koder i spel som använder det)

Hade en äldre variant sen tidigare. Men den gamla jag hade bara 20 inbyggda spel.
Gick inte att utöka spelutbudet i den gamla.
Den gamla hade bara 3 actionknappar (den nya har 6) och mindre skärm.

Skrivet av Grönahunden:

edit hittade dock denna.. visste inte om att den fanns
http://cdon.se/spel/sega_classic_game_console_-_sonic_25th_an...

Eller den stationära som Gröna Hunden länkar ^^
Men jag köpte bara den portabla versionen

Permalänk

Såg detta tre timmar för sent. Har bokat hos Inet men oddsen att få ett därifrån är garanterat noll just nu...

Permalänk
Medlem

Finns för 80 pund (~900 kr)på Amazon för de som kan tänka sig att vänta 24h extra på leverans jämfört med att beställa från Sverige för ~1500 kr.

Kommer själv vänta. SNES är väl nostaligkonsol nr1 fast den första var NES. Var mycket extra den konsolen gav utöver NES. SMW, Zelda, Metroid är ju spel i sig måste upplevas om det inte gjorts innan.

Permalänk
Medlem

Den dyker nog upp på ToysRUs som sist så kniper jag en därifrån!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Yay! blir nog ett köp för min del, bra att dem har förinstallerat klassiker som man vill ha

Permalänk
Avstängd

folk kommer köpa hundratals o sälja på tradera. Tråkigt gjort av Nintendo att de släpper denna innan de löst problemet med nes classic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

folk kommer köpa hundratals o sälja på tradera. Tråkigt gjort av Nintendo att de släpper denna innan de löst problemet med nes classic...

Det kan väll knappast vara Nintendos uppgift att begränsa tillgången till x antal per kund? Tror inte ens att dom får göra det bör ju vara upp till ÅF isåfall.

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Edit: Tror ni den kommer se olika ut i olika regioner som SNES gjorde?

Säkerligen. Men de såg väl likadana ut i EU och JAP denna gång, bara annorlunda i USA. Lite kantigare konsoll, konkava X och Y knappar på handkontrollen, knapparna var också i två nyanser av lila.

Förresten ser portarna för handkontrollerna ut att vara endast kosmetiska. Jag undrar var man då ansluter handkontrollerna, samt hur den kan vara kompatibel med "classic controller" och "classic controller pro", som för övrigt är till Wii...? Äsch, jag köper nog både och i alla fall precis som med NES / Famicom. Det känns dock lite muppigt att ha två stycken som rent fysiskt likadana ut, och att köpa den amerikanska varianten bara för att, det skiter nog till och med jag i...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Bassen87:

Känns lite sådär att de inte har lagt till möjligheten att lägga till fler spel än de 21 som är pre-installed?

Licenser och infrastruktur (distributionskanaler osv) gör det smått omöjligt. Jag antar att de dessutom skulle riskera att konkurrera ut sig själva med den möjligheten med tanke på VC.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja