Nintendo tillkännager SNES Classic Edition med 21 förinstallerade spel

Permalänk
Medlem

1500 kr för en produkt värd 800 kr? Här har dom verkligen lyckats. Först skrämmer man upp kunderna med att sluta tillverka NES Classic. Sedan släpper man SNES Classic och folk kastar pengar hejvilt i ren panik. Totalvägrar att betala dubbla priset p.g.a. deras marknadsföring. Då är jag hellre utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

1500 kr för en produkt värd 800 kr? Här har dom verkligen lyckats. Först skrämmer man upp kunderna med att sluta tillverka NES Classic. Sedan släpper man SNES Classic och folk kastar pengar hejvilt i ren panik. Totalvägrar att betala dubbla priset p.g.a. deras marknadsföring. Då är jag hellre utan.

Priset på Inet är tillfälligt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mortac:

1500 kr för en produkt värd 800 kr? Här har dom verkligen lyckats. Först skrämmer man upp kunderna med att sluta tillverka NES Classic. Sedan släpper man SNES Classic och folk kastar pengar hejvilt i ren panik. Totalvägrar att betala dubbla priset p.g.a. deras marknadsföring. Då är jag hellre utan.

Läser du nyheten här på Swec så ser du att priset blir ca 800 och på inets sida så står det att priset kommer sänkas när dom fått priset bekräftat. Med nes classic så tog webhallen 1200 vid förbokning men dom sänkte det till 800 sen när dom sålde konsolen. Så ett förhögt pris vid förbokning är inga konstigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Bokad hos Inet nu men kommer att boka 2-3 till (att avboka när jag fått en) när den dyker upp hos fler återförsäljare så att man inte sitter med alla ägg i samma korg och får vänta med leverans till Q2 2018.

Jag hoppas innerligt att nintendo inte gör om en NES mini och faktist tillverkar så många att det räcker till alla som vill ha en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

1500 kr för en produkt värd 800 kr? Här har dom verkligen lyckats. Först skrämmer man upp kunderna med att sluta tillverka NES Classic. Sedan släpper man SNES Classic och folk kastar pengar hejvilt i ren panik. Totalvägrar att betala dubbla priset p.g.a. deras marknadsföring. Då är jag hellre utan.

Asså...
Priset är endast tillfälligt och din beställning kommer att justeras så fort vi har fått ett officiellt pris från Nintendo.
Gäller i princip alla återförsäljare jag sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

kluven.. är sjukt butthurt efter att ha beställt NES Classic Mini i augusti/september men inte fått någon.. så vill av princip inte köpa denna.. men är ju ändå såååå sugen

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Bokade sekunden det dök upp för förbokning hos Inet. De var rätt snabba måste jag säga.

Vad fick du för ordernummer? Vet inte riktigt hur snabb jag var.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Sweet!
Kommer köpas enbart för Secret of Mana
Tröttnar man går den ju bra att sälja vidare.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av xlr8:

Bokad hos Inet nu men kommer att boka 2-3 till (att avboka när jag fått en) när den dyker upp hos fler återförsäljare så att man inte sitter med alla ägg i samma korg och får vänta med leverans till Q2 2018.

Jag hoppas innerligt att nintendo inte gör om en NES mini och faktist tillverkar så många att det räcker till alla som vill ha en.

Jag tänker exakt samma sak.

Vi får se till att hålla varandra uppmärksamma på om det dyker upp hos fler återförsäljare i denna tråden!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Finns på webhallen nu

Tack. Bokade där med för att ha en extra chans att få en. 9999 kr.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Tack, även jag passade på att boka ett ex! Vi får hoppas att priset justeras

Permalänk
Medlem

Va tusan, la upp det på FB men bilden visar en Japansk version... mystiken tätnar )
http://imgur.com/a/gPOMK

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Finns på webhallen nu

Och här har jag suttit och uppdaterat deras förstasida halva morgonen. Ser den fortfarande inte där. Hur som helst, tack för länk!

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Va tusan, la upp det på FB men bilden visar en Japansk version... mystiken tätnar )
http://imgur.com/a/gPOMK http://imgur.com/a/gPOMK

Inet skrev på fb att dom så klart kommer leverera Europa varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Inet skrev på fb att dom så klart kommer leverera Europa varianten.

Bra, EU versionen är rätt mkt snyggare.

PreBokade 2 stycket på Webhallen. Den ena blir en "time-capsule". Får hoppas Nintendo fått igång sitt supply efter lärdom med NES/Switch

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hur var det med NES Mini, kunde man spara var som helst i spelen där?
Det finns flera bra spel i SNES-samlingen men som jag helt enkelt kommer behöva kunna spara tätt i för att ha en chans att klara. Jag är inte fjorton längre...

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Horvendile:

Hur var det med NES Mini, kunde man spara var som helst i spelen där?
Det finns flera bra spel i SNES-samlingen men som jag helt enkelt kommer behöva kunna spara tätt i för att ha en chans att klara. Jag är inte fjorton längre...

Det var väl en funktion i NES Mini om jag inte misstar mig?
Det här var bara ett snabbt svar, har inte kollat

Permalänk
Medlem

Kommer spelen skilja sig mellan regionerna, som det gjorde på NES Classic?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Växt upp med SNES så bokade denna direkt på Webbhallen! Kul att den verkar komma med två kontroller, perfekt att spela tillsammans med sambon hemma

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Finns nu att förboka på NoN med. 2 per kund;
https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/spelkonsol/ninte...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

jag ska sätta upp en 32 tums tv i mitt ölbryggarrum och koppla in denna där. kan man spela lite klassiker mellan humlerasterna klockrent. och om någon tröttnat på sin nes classic mini så köper jag gärna en. fick aldrig tag på en

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

jag ska sätta upp en 32 tums tv i mitt ölbryggarrum och koppla in denna där. kan man spela lite klassiker mellan humlerasterna klockrent. och om någon tröttnat på sin nes classic mini så köper jag gärna en. fick aldrig tag på en

Visionen låter fantastisk tyvärr är stödet av HDMI obefintlig på tjock-tv. Vet inte om adapter är värt det.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

@candyraver: nä har en 32 tums platt tv över här hemma

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

blir den också lika limited eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För billig, folk kommer tok-köpa för att sälja dyrt.
Alltså om detta blir en ny skandal så vet dä tusan om jag en kommer köpa någon mer Nintendo-produkt. Jag har acceptans för att företag kan vara giriga, men det Nintendo gjorde med att sluta tillverka Nes classic ser jag ingen logik i alls.

Man måste se det för vad det är, en PR-kampanj. Efter det relativt svala intresset för Nintendo efter Wii U så hade de helt plötsligt artiklar på varenda nyhetssajt i världen. Hade det varit något annat än en PR-kampanj hade de sett till att möta efterfrågan, eller justerat priset till korrekt marknadsvärde.

Det enklaste sättet att hantera det är nog att försöka hålla nerverna i styr och inte hoppa på hype-tåget. Får man en så får man en, annars är det väl kanske inte hela världen. Det finns som sagt var bättre sätt att spela titlarna på egentligen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Hoppas att anledningen för att dom vill spela spelen är större än anleningen att "ha" konsollen eftersom det säkert säljer slut fort och är "unik".

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

bokade ett ex på webhallen 9999:- som preliminärt pris:)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hoppas att anledningen för att dom vill spela spelen är större än anleningen att "ha" konsollen eftersom det säkert säljer slut fort och är "unik".

Både och vill jag säga. Om jag köper 2 och behåller den ena - och sen när det är kris, säljer den andre till dubbelt pris. Då har jag fått min SNES mini gratis. Jag kanske är ett svin men välkommen till verkligheten.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Både och vill jag säga. Om jag köper 2 och behåller den ena - och sen när det är kris, säljer den andre till dubbelt pris. Då har jag fått min SNES mini gratis. Jag kanske är ett svin men välkommen till verkligheten.

Jag kan tycka att man bör köpa en om man bara behöver en, så kan någon annan få den andra. Men men det är min åsikt. Fast ja om ens ekonomi skulle kunna gå till botten någon gång i livet så kan jag kanske förstå ditt tankesätt.

Visa signatur

Citera så får du svar :)