två skärmar en till gaming och en till photoshop

Permalänk
Medlem

två skärmar en till gaming och en till photoshop

tjenare söker efter två nya skärmar söker efter som är 75+ hz 1080p och en 1440p med bra färgåtergivning.

vet dock inget om skärmar så vet inte vad man ska välja ! budget har jag väl inte för jag vet inte en bra summa att ligga på, men helst under 10' för båda skärmarna

krav är väl VESA-fästen och så stilrent så möjligt

hoppas ni kära sweC members kan hjälpa denna skåningen lite

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Bildexpert 📺

@Xquade: De allra flesta 2560x1440-skärmar med IPS, PLS eller AHVA-typ av panel håller god färgkvalitet. Även en del VA-paneler men det är mer produktvariation där. Framför allt att betraktningsvinklar gör VA-paneler besvärliga för fotoredigering då skuggtoner återges så olika baserat på hur du flyttar huvudet framför skärmen.

10kkr räcker annars långt för en skärm som är bra för både spel och har kvalitet nog för att hålla för photoshop:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s323285197&o=produkt_p...

Flera av dem har jag testat här på Swec om du vill läsa mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Xquade: De allra flesta 2560x1440-skärmar med IPS, PLS eller AHVA-typ av panel håller god färgkvalitet. Även en del VA-paneler men det är mer produktvariation där. Framför allt att betraktningsvinklar gör VA-paneler besvärliga för fotoredigering då skuggtoner återges så olika baserat på hur du flyttar huvudet framför skärmen.

10kkr räcker annars långt för en skärm som är bra för både spel och har kvalitet nog för att hålla för photoshop:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s323285197&o=produkt_p...

Flera av dem har jag testat här på Swec om du vill läsa mer.

tack! kommer spana in detta!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]