Nintendo tillkännager SNES Classic Edition med 21 förinstallerade spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Äsch, jag har fått samma mejl. Nåja, då lägger jag en extra beställning någon annanstans... *letar* Fullbokat överallt på prisjakt. Finns ej listat hos Ica eller BR. Hittade dock på mediamarkt.se och hoppas nu på en orderbekräftelse. De skickade ett automatiskt mejl där det stod att orderbekräftelsen kunde dröja upp till en timme.

Fått från MM än? Mitt fakturaköp säger bara "teknisk fel" hmm

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Fått från MM än? Mitt fakturaköp säger bara "teknisk fel" hmm

Ja, det kom fem minuter senare. Det lutar ju mot att de har enheter att leverera än men när det står bl.a. "En order kommer att läggas mot vår leverantör och så snart vi får besked från leverantören om ungefärlig leveranstid underrättar vi dig via mejl." så känns det som att Bergsala kanske snoppar av dom. Den som lever får se.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Ja, det kom fem minuter senare. Det lutar ju mot att de har enheter att leverera än men när det står bl.a. "En order kommer att läggas mot vår leverantör och så snart vi får besked från leverantören om ungefärlig leveranstid underrättar vi dig via mejl." så känns det som att Bergsala kanske snoppar av dom. Den som lever får se.

Yepp

Fick iaf svar på webhallen, eftersom dom satte 10k eller nått per enhet innan dom visste priset så nådde jag mitt Klarna tak rätt fort. Nu kan man såklart inte avboka för att boka igen

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

8)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

8)

Fick precis samma mail:

Citat:

Hej!

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

Det tidigare uppskattade priset 1499kr kvarstår, vilket beror på att vårat inköpspris från Nintendo Sverige blev mycket högre än väntat. Vi hoppas ni har förståelse för detta och att ni är sugna på retrokärlek ändå.

Vi kan inte garantera ett exakt leveransdatum just nu - men enligt Nintendo skall alla leveranser ske innan nyår.
Vi vet hur många enheter vi kommer få men vi har ännu inget exakt leveransschema – och vi kommer höra av oss till dig med förväntad leveranstid först när vi själva fått det.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Från?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag fick med samma mail att jag kommer få en.

Från inet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Yepp

Fick iaf svar på webhallen, eftersom dom satte 10k eller nått per enhet innan dom visste priset så nådde jag mitt Klarna tak rätt fort. Nu kan man såklart inte avboka för att boka igen

jag tog bara hämta i butik när jag bokade mitt ex.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewo:

lol 1499...det är Bergsala i ett nötskal. De var exakt likadana på det tidiga 90-talet. NES-spelen kostade 499 kr (eller mer!), medan man på kontinenten kunde köpa samma spel för under 300kr.

Minns att Street Fighter 2 kostade 899kr när det släpptes 92.

"Money in the bank" - Owe Bergsten

Aha! Det är dom man ska skylla på! De har fortfarande ensamrätt på Nintendo i Sverige alltså? Känns förlegat. Inet skyller på dem också i sitt mail. "Det tidigare uppskattade priset 1499kr kvarstår, vilket beror på att vårat inköpspris från Nintendo Sverige blev mycket högre än väntat."

Skrivet av Rorax:

Fick precis samma mail:

Fick också samma mail. Bara därför blev man ju sugen på att behålla det, trots det hutlösa priset. Lär ju inte få en ny chans.

Citat:

Hej!

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

Det tidigare uppskattade priset 1499kr kvarstår, vilket beror på att vårat inköpspris från Nintendo Sverige blev mycket högre än väntat. Vi hoppas ni har förståelse för detta och att ni är sugna på retrokärlek ändå.

Vi kan inte garantera ett exakt leveransdatum just nu - men enligt Nintendo skall alla leveranser ske innan nyår.
Vi vet hur många enheter vi kommer få men vi har ännu inget exakt leveransschema – och vi kommer höra av oss till dig med förväntad leveranstid först när vi själva fått det.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewo:

lol 1499...det är Bergsala i ett nötskal. De var exakt likadana på det tidiga 90-talet. NES-spelen kostade 499 kr (eller mer!), medan man på kontinenten kunde köpa samma spel för under 300kr.

Minns att Street Fighter 2 kostade 899kr när det släpptes 92.

"Money in the bank" - Owe Bergsten

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10316927.ab

"BRYSSEL
EU-kommissionen har ålagt japanska Nintendo och bland andra dess svenska distributör att betala 1,5 miljarder kronor i böter.
Företagen höll priser på tv-spel uppe genom en olaglig kartell."

"Den japanska tillverkaren försökte tillsammans med de sju distributörerna hindra en sådan handel inom EU. De företag som inte löd kartellen straffades med en lägre tilldelning av Nintendo-produkter.
På så sätt kunde tillverkaren tjäna stora pengar på den högre prisnivån i vissa EU-länder. Under till exempel 1996 så var priserna jämfört med Storbritannien omkring 39 procent högre i Sverige, 54 procent högre i Italien och hela 67 procent högre i Spanien."

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ni som fått besked från Inet att ni får leverans. Vilken tid bokade ni?

Själv fick jag nyss mail att bokningen är borttagen. Trevligt att de bekräftar bokningar innan de vet hur många de får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamstar:

Ni som fått besked från Inet att ni får leverans. Vilken tid bokade ni?

Själv fick jag nyss mail att bokningen är borttagen. Trevligt att de bekräftar bokningar innan de vet hur många de får.

Jag lade min beställning 18:49 i måndags och har fått bekräftelse på att jag får ett ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10316927.ab

"BRYSSEL
EU-kommissionen har ålagt japanska Nintendo och bland andra dess svenska distributör att betala 1,5 miljarder kronor i böter.
Företagen höll priser på tv-spel uppe genom en olaglig kartell."

"Den japanska tillverkaren försökte tillsammans med de sju distributörerna hindra en sådan handel inom EU. De företag som inte löd kartellen straffades med en lägre tilldelning av Nintendo-produkter.
På så sätt kunde tillverkaren tjäna stora pengar på den högre prisnivån i vissa EU-länder. Under till exempel 1996 så var priserna jämfört med Storbritannien omkring 39 procent högre i Sverige, 54 procent högre i Italien och hela 67 procent högre i Spanien."

ha lol, yup. jag kommer också ihåg när det kom i expressen att Owe hade ett gigantisk svartbygge där han har grävt en swimmingpool etc.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Frågan är när Webhallen meddelar om man får en konsol hos dem eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamstar:

Ni som fått besked från Inet att ni får leverans. Vilken tid bokade ni?

Själv fick jag nyss mail att bokningen är borttagen. Trevligt att de bekräftar bokningar innan de vet hur många de får.

Jag beställde 19.05 i måndags. Tycker ändå de varit tydliga med att de inte vetat hur stor tilldelning de skulle få men trodde att den skulle vara större efter Nintendos uttalande att fler enheter skulle tillverkas än NES-mini. Men lätt att säga kanske när man verkar få en enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10316927.ab

"BRYSSEL
EU-kommissionen har ålagt japanska Nintendo och bland andra dess svenska distributör att betala 1,5 miljarder kronor i böter.
Företagen höll priser på tv-spel uppe genom en olaglig kartell."

"Den japanska tillverkaren försökte tillsammans med de sju distributörerna hindra en sådan handel inom EU. De företag som inte löd kartellen straffades med en lägre tilldelning av Nintendo-produkter.
På så sätt kunde tillverkaren tjäna stora pengar på den högre prisnivån i vissa EU-länder. Under till exempel 1996 så var priserna jämfört med Storbritannien omkring 39 procent högre i Sverige, 54 procent högre i Italien och hela 67 procent högre i Spanien."

Du är medveten om att det är old news? 2002, det är 15 år sedan detta var verklighet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: 15 år sen det där ärendet grävdes fram ja, men det gör det inte mindre sant. Bergsala är precis lika sniket idag.

Permalänk
Medlem

Har bokat två och var snabbare än de flesta så tror jag får dem

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du är medveten om att det är old news? 2002, det är 15 år sedan detta var verklighet

Eller (och det är nog den poängen många har)... vad är det som säger att det inte är *exakt* samma sak som pågår nu?

Skulle inte bli förvånad om det är verklighet även idag. Prissättningen är helt sjuk jämfört med utanför skandinavien!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

[...] säljer den andre till dubbelt pris. Då har jag fått min SNES mini gratis. Jag kanske är ett svin men välkommen till verkligheten.

Kalla dig vad du vill, men du har ett medansvar för den verklighet vi alla delar. Själv tycker jag det är sorgligt att man anser sig vara "smart" som tillskansar sig fördelar på andras bekostnad.

Vad det gäller priset på SNES classic så tycker jag det är absolut rimligt att Nintendo sätter det pris de tror de kan få ut för de enheter de väljer att tillverka. Det är upp till oss konsumenter att välja om vi tycker priset är rimligt för vad vi får, Nintendo har ingen skyldighet att förse oss med produkter till det pris vi önskar oss, och vi har ingen skyldighet att köpa Nintendos produkter. Det tråkiga i det här fallet är dels den begränsade upplagan som befrämjar beteenden likt candyraver's, dels att det verkar som att Bergsalas återförsäljare får ett såpass mycket högre pris än övriga världen.

Kemikalieskatten kan ni sluta tjöta om, det är en röd strömming: Bergsalas återförsäljare i andra nordiska länder utan kemikalieskatt delar den högre prissättningen. Kemikalieskatten blir knappast högre än runt 100 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Kalla dig vad du vill, men du har ett medansvar för den verklighet vi alla delar. Själv tycker jag det är sorgligt att man anser sig vara "smart" som tillskansar sig fördelar på andras bekostnad.

Vad det gäller priset på SNES classic så tycker jag det är absolut rimligt att Nintendo sätter det pris de tror de kan få ut för de enheter de väljer att tillverka. Det är upp till oss konsumenter att välja om vi tycker priset är rimligt för vad vi får, Nintendo har ingen skyldighet att förse oss med produkter till det pris vi önskar oss, och vi har ingen skyldighet att köpa Nintendos produkter. Det tråkiga i det här fallet är dels den begränsade upplagan som befrämjar beteenden likt candyraver's, dels att det verkar som att Bergsalas återförsäljare får ett såpass mycket högre pris än övriga världen.

Kemikalieskatten kan ni sluta tjöta om, det är en röd strömming: Bergsalas återförsäljare i andra nordiska länder utan kemikalieskatt delar den högre prissättningen. Kemikalieskatten blir knappast högre än runt 100 kr.

Skulle gissa att kemikalieskatten hamnar på runt 30 kr för denna.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

SNES mini kommer kosta 1590:- hos de flesta dock säljer vissa 100 kr billigare.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

SNES mini kommer kosta 1590:- hos de flesta dock säljer vissa 100 kr billigare.

Svinigt högt om man jämför med övriga Europa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/