Permalänk
Medlem

Steelseries + rgb + mx switchar?

Som rubriken lyder, finns det något tangentbord från steelseries med rgb och mx switchar (cherry eller kopior)?
Har sett apex m650, men det verkar inte finnas ngn mjukvara till den.
Någon som vet om steelseries planerar att gör något sådant tangentbord?

//ÖverklockadKorp

Visa signatur

hatar företag

Permalänk

Måste vara steelseries?

Om märket kvittar finns det några alternativ med resterande kraven.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Måste vara steelseries?

Om märket kvittar finns det några alternativ med resterande kraven.

Jag vill gärna ha steelseries, så att jag inte behöver ha olika drivrutiner, annars hade jag köpt nåt annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Inaktiv

@älg3n:
Du behöver inga speciella drivrutiner till t.ex. CM Masterkeys Pro (om du kör på windows i varje fall, borde inte behövas speciella till andra OS heller)

Det är steelseries (razer etc.) som krånglar till det med att kräva speciell mjukvara för sina produkter. "Riktiga" tillverkare kör på standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@ÖverklockadKorp:
Du behöver inga speciella drivrutiner till t.ex. CM Masterkeys Pro (om du kör på windows i varje fall, borde inte behövas speciella till andra OS heller)

Det är steelseries (razer etc.) som krånglar till det med att kräva speciell mjukvara för sina produkter. "Riktiga" tillverkare kör på standard.

Tror det handlar mer om att ha det samlat i ett och samma program för inställningar.
Steelseries har ju deras Engine 3 tror jag den heter, där du kan ändra macro knappar och LED färger på tangentbord/mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@ÖverklockadKorp:
Du behöver inga speciella drivrutiner till t.ex. CM Masterkeys Pro (om du kör på windows i varje fall, borde inte behövas speciella till andra OS heller)

Det är steelseries (razer etc.) som krånglar till det med att kräva speciell mjukvara för sina produkter. "Riktiga" tillverkare kör på standard.

Det har inte med detta att göra. Jag VILL ha steelseries, jag VILL ha deras mjukvara, för att jag VILL ha allt i steelseries så att jag har allt på samma ställe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Inaktiv

@älg3n:
Ja, då blev frågan tydligare , så tydlig att t.o.m. jag begrep (och då har jag inget att tillföra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av älg3n:

Det har inte med detta att göra. Jag VILL ha steelseries, jag VILL ha deras mjukvara, för att jag VILL ha allt i steelseries så att jag har allt på samma ställe.

Skickades från m.sweclockers.com

Men om du köper ett vettigt tangentbord (subjektiv åsikt osv) behöver du ju ingen programvara?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av älg3n:

Som rubriken lyder, finns det något tangentbord från steelseries med rgb och mx switchar (cherry eller kopior)?
Har sett apex m650, men det verkar inte finnas ngn mjukvara till den.
Någon som vet om steelseries planerar att gör något sådant tangentbord?

//ÖverklockadKorp

650:an ser ut att ha stöd i SSE 3.10.8.
I alla fall för Mac.

Har du hittat någon i närheten som säljer dem?
Den verkar inte erbjudas här omkring men finns olänkad på deras sida.
https://steelseries.com/gaming-keyboards/apex-m650