dwb - Hur installerar man flash player?

Permalänk
Medlem

dwb - Hur installerar man flash player?

Hej!

Hur installerar man flashplayer för dwb?

Permalänk
Medlem

Nej nej! Installera inte Flash för fan. Det är föråldrat skit som alla bör hålla sig borta från. Och det är inte min personliga åsikt, det är fakta. Flash är en direkt säkerhetsrisk, även på Linux.

Om du nu måste ha Flash skulle jag rekommendera att du kör det i en separat webbläsare i en virtuell maskin. Och om det är YouTube det gäller så ska HTML5-versionen fungera utmärkt där. Vilket ska fungera direkt ur lådan? Om det inte gör det är det något tjall med din webbläsare.

Men oavsett så använder dwb en utdaterad version av webkit-gtk.Eller ja, webkit-gtk är dött och numer utdaterat. Och jag vet att Arch Wiki avråder folk från att använda dwb, eftersom det kan innebära en säkerhetsrisk.

Ett bra alternativ till dwb är qutebrowser som har stöd för både Webengine och qt5-webkit-ng.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Nej nej! Installera inte Flash för fan. Det är föråldrat skit som alla bör hålla sig borta från. Och det är inte min personliga åsikt, det är fakta. Flash är en direkt säkerhetsrisk, även på Linux.

Om du nu måste ha Flash skulle jag rekommendera att du kör det i en separat webbläsare i en virtuell maskin. Och om det är YouTube det gäller så ska HTML5-versionen fungera utmärkt där. Vilket ska fungera direkt ur lådan? Om det inte gör det är det något tjall med din webbläsare.

Men oavsett så använder dwb en utdaterad version av webkit-gtk.Eller ja, webkit-gtk är dött och numer utdaterat. Och jag vet att Arch Wiki avråder folk från att använda dwb, eftersom det kan innebära en säkerhetsrisk.

Ett bra alternativ till dwb är qutebrowser som har stöd för både Webengine och qt5-webkit-ng.

ok. Tack ! Ska ta och pröva qutebrowser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

ok. Tack ! Ska ta och pröva qutebrowser.

Lycka till! Undrar du över något är det bara att fråga här eller på #qutebrowser på Freenode. Killen som ligger bakom webbläsaren är väldigt aktiv och hjälpsam.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Lycka till! Undrar du över något är det bara att fråga här eller på #qutebrowser på Freenode. Killen som ligger bakom webbläsaren är väldigt aktiv och hjälpsam.

Hej igen. html5 playern fungerar inte out of the box. Är det något paket jag måste ladda ner/aktivera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Hej igen. html5 playern fungerar inte out of the box. Är det något paket jag måste ladda ner/aktivera?

Vad säger https://www.youtube.com/html5 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:
Permalänk
Medlem

@llxt Du verkar inte ha några codecs installerade för H.264 eller webm. I ArchLinux har qutebrowser gst-libav och diverse gst-plugins paket som valfria beroenden, så jag gissar på att det är något gstreamer-paket du behöver beroende på vilken distro du kör.

Permalänk
Medlem

Hm, de beroendena har jag alltid fått på köpet. Men testa att installera lixb264 och ffmpeg och se vad som händer.

Edit: Såg inte ovanstående inlägg.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Installerade "gst-libav" , "clutter-gst" , "gnome-video-effects" och "gst-plugins-bad". Nu fungerar youtube som det ska Tack för eran hjälp!