Local coop på pc tips

Permalänk

Local coop på pc tips

Hej!

Har idag en Xbox 360 controller och receiver till min dator, sen kör jag en 15m HDMI kabel till tven vilket fungerar kanon.

Det jag undrar nu är om jag kan köpa en till trådlös 360 controller och spela med sambon, vänner osv?

Om det går vill jag gärna få lite tips man kan spela ihop med splitscreen eller coop offline i soffan. Det jag kan tänka mig som jag äger redan är Left for dead 2.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Du kan koppla upp till 4 trådlösa kontroller till en reciever.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Trine är mysigt coop för upp till 3 pers. Har bara spelat 2:an, men gillar det verkligen. Väldigt fina miljöer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Trine är mysigt coop för upp till 3 pers. Har bara spelat 2:an, men gillar det verkligen. Väldigt fina miljöer.

Trine 2 är så sjukt grymt roligt om man är tre personer! Har inte spelat ut trean dock!

Permalänk

Det är tyvärr dåligt med CoOp till PC, men jag skriver här för att få se lite tips.

Permalänk
Medlem

co-optimus.com har en lista för PC spel. Finns filter så man kan se vilka som har Couch Co-Op eller Split Screen

http://www.co-optimus.com/system/4/pc.html

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Okey men då fungerar det med controller iaf! Undrar om det fungerar till emulatorer, att tex emulera två N64 controllers.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Okey men då fungerar det med controller iaf! Undrar om det fungerar till emulatorer, att tex emulera två N64 controllers.

ja brukar fungera men beror på vilken emulator man väljer men generellt går det keybinda så att varje kontroll är emulerad som sin egen kontroll även i emulator.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag rayman legion är riktigt roligt. Stödje coop upp till 4 pers på pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey men då fungerar det med controller iaf! Undrar om det fungerar till emulatorer, att tex emulera två N64 controllers.

Det funkar då utan problem så länge du har lite tålamod och ställa in det, satt 4 pers på ett lan och körde mariokart samt smash brothers på n64 emulator för ett par år sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd

BroForce, sjukt roligt coop-spel!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Duck Game!

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Avstängd

Rayman Legends är grymt. Testa också Renegade Ops. Octodad är kul en stund. Trine funkar. Castle Crashers är också helt ok. Lara Croft spelen är bra, Temple of Osiris och vad de andra nu heter. Lite tunt är det, men emulatorer funkar ju bra.

Permalänk
Medlem

Rocket league är ju kul.
Castle crashers är ju superkul helst fyra stycken då men två är också kul. Är man själv så är spelet tyvärr jättetråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Fått in endel tips nu, blir nog att emulera då varken mitt n64 eller Gamecube blir bra på 65" tv.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Bumpar den här och efterfrågar split-screen racing! Har ni några tips? Dirt 3 var sjukt trist tycker jag. Är mer ett fan är orealistiska spel som need for speed och burnout.

Annars var BroForce sjukt kul!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alligatorn:

Bumpar den här och efterfrågar split-screen racing! Har ni några tips? Dirt 3 var sjukt trist tycker jag. Är mer ett fan är orealistiska spel som need for speed och burnout.

Annars var BroForce sjukt kul!

Split second, dock låst på 30FPS..men finns lösning så spelet går i 60FPS.

Blur

Finns säkert fler, men dessa två ovan har jag lirat med sambon och polarna på min TV utan problem

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Spel där man samarbetar:
Lovers in a dangerous spacetime
Overcooked

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Split second, dock låst på 30FPS..men finns lösning så spelet går i 60FPS.

Blur

Finns säkert fler, men dessa två ovan har jag lirat med sambon och polarna på min TV utan problem

Jo, Blur är sjukt kul. Det gick varmt på xboxen. Kul att det stöder splitscreen på pc. Det är ju typ ett racingspel med mekaniken från mario kart. Har för mig att det kom en tvåa också.

Permalänk

Divinity original sin. Det måste vara det bästa coop-spelet just nu.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Split second, dock låst på 30FPS..men finns lösning så spelet går i 60FPS.

Blur

Finns säkert fler, men dessa två ovan har jag lirat med sambon och polarna på min TV utan problem

Tack! Ska provas!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alligatorn:

Bumpar den här och efterfrågar split-screen racing! Har ni några tips? Dirt 3 var sjukt trist tycker jag. Är mer ett fan är orealistiska spel som need for speed och burnout.

Annars var BroForce sjukt kul!

Sjukt kul partyspel, så nära Mario Kart man kommer på PC!
http://store.steampowered.com/app/212480/Sonic__AllStars_Raci...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Split second, dock låst på 30FPS..men finns lösning så spelet går i 60FPS.

Blur

Finns säkert fler, men dessa två ovan har jag lirat med sambon och polarna på min TV utan problem

Skrivet av snajk:

Jo, Blur är sjukt kul. Det gick varmt på xboxen. Kul att det stöder splitscreen på pc. Det är ju typ ett racingspel med mekaniken från mario kart. Har för mig att det kom en tvåa också.

Blur var riktigt bra faktiskt! Har blivit några kvällar i soffan men 4-way split-screen!