Nya iPad Pro försvunna?

Permalänk
Medlem

Nya iPad Pro försvunna?

Hej allihop!

För ca två veckor sedan beställde jag en av de nya iPad Pros (12,9" Wifi modellen) och fortfarande har jag inte fått varken paddan eller någon leveransinformation.

Har ni som också beställt samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arezza:

Hej allihop!

För ca två veckor sedan beställde jag en av de nya iPad Pros (12,9" Wifi modellen) och fortfarande har jag inte fått varken paddan eller någon leveransinformation.

Har ni som också beställt samma problem?

Menar du försenade snarare än försvunna?

Vad stod det för leveranstid när du beställde? Antar att du beställde direkt från Apple eftersom du inte säger annat?
Det står iaf att de skickas om 1-2 veckor om man skulle göra en ny beställning idag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Menar du försenade snarare än försvunna?

Vad stod det för leveranstid när du beställde? Antar att du beställde direkt från Apple eftersom du inte säger annat?
Det står iaf att de skickas om 1-2 veckor om man skulle göra en ny beställning idag.

Förlåt för dålig info, hehe.

Jag beställde den på Elgiganten i butik och där skulle den kommit runt 28/6 och 30/6 men leveranstiden ändrades på deras hemsida flera gånger om dagen och nu står det ingen leveranstid på hemsidan och säljarna vet ingenting om när den inkommer i butiken.

Permalänk
Medlem

Det är nog inte konstigare än att Apple har svårt att fylla alla ordrar. Jag beställde från Apple ungefär två veckor sedan. Paketet kommer förhoppningsvis idag, om gudarna och UPS är villiga, efter att ha skickats direkt från Kina.

Brukar ju vara så med nya produkter, att det är svårt att fylla tidiga ordrar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kontakte heller Elgiganten då än oss. De kan svara bättre på dina frågor:)
Apple har till 99% säkerhet svårt att fylla alla beställningar som kommer in, på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kontakte heller Elgiganten då än oss. De kan svara bättre på dina frågor:)
Apple har till 99% säkerhet svårt att fylla alla beställningar som kommer in, på en gång.

Har kontaktat Elgiganten, både säljare i butik och deras kundtjänst. Kundtjänsten kunde inte ens kolla lagerstatus korrekt utan sa att den låg i butiken när den inte gjorde det, och säljarna i butiken hade ännu mindre koll, så det är därför jag vänder mig hit.

Självklart har Apple svårt med att fylla beställningar men jag undrade ifall fler hade samma problem som mig att inte ens få ett leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Det betyder antagligen att leveransdatum inte kan estimeras just nu.

Sen är ju Elgiganten riktiga klåpare med noll koll på sin egen lagerstatus.