Permalänk
Avstängd

Testa Ublock, det är effektivare och tar mindre resurser av datorn.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Köp en raspberry pi, vilken som helst, installera raspbian. Googla på "pihole", klipp och klistra bash-strängen på deras sida. Ställ in DNS-adress i din router till din raspberry pi ip-adress. Njut av ett (nästan) reklamfritt internet, kom dock ihåg att vitlista sweclockers och andra sidor du vill stödja ...

Ps, det har funkat så bra för mig att jag inte har adblock-plugin i mina browsers längre.

Ska testa med att installera en virtuell 32bit Ubuntu 14 i min Ubuntu 64 bit server. Risken är dock att man kan blockera bårde MS store och Google uppdateringar men händer detta är det bara att ställa tillbaka allt i routern och delete den virtuella maskinen.

EDIT:

Gick inte då routern inte tillåter DNS från samma subnät. Lite bökigt att ställa in det på alla datorer, surplattor och mobiler när det endå inte blockerar någon reklam. Kör vidare med Ublock Origin.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Äntligen, som jag stört mig på Aftonbladet TV reklam.
Men hur prenumerarar jag på listan?

uBO inställningar > Tredjepartsfilter > Klistra in denna länken längst ner > Verkställ.

Det här filtret tar även bort sponsrade artiklar, sociala widgets med mera. Det är ett aggressivt filter, så där finns en liten risk för att något kan bli trasigt på somliga svenska sidor. Upptäcks nåt är det bara att öppna en ny issue på Github så tar jag nog hand om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

uBO inställningar > Tredjepartsfilter > Klistra in denna länken längst ner > Verkställ.

Det här filtret tar även bort sponsrade artiklar, sociala widgets med mera. Det är ett aggressivt filter, så där finns en liten risk för att något kan bli trasigt på somliga svenska sidor. Upptäcks nåt är det bara att öppna en ny issue på Github så tar jag nog hand om det.

Lade in det i Ublock O och jäkligt bra filter så keep up the good work!
Lade även in filtret i Adguard i Android.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Allt fler nyhetssajter kräver en prenumeration idag för att man ska kunna ta del av nyheterna. Att det sedan ska vara en massa reklam när man ändå betalar är helt sanslöst.

Det är ju precis som när du skaffar betalkanaler du betalar för att se på reklam helt sjukt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Filtret stöds inte officiellt i Adguard. Enbart uBO. Vissa kosmetiska saker kan dock fungera om nu Adguard stödjer en del av syntaxen från uBO.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det är ju precis som när du skaffar betalkanaler du betalar för att se på reklam helt sjukt.

Fast det är inte ett dugg sjukt när det gäller tidningar, en tidning som har förlitat sig på prenumerationer och kräver att man loggar in för att läsa allt skulle behöva ta 5-10 gånger så mycket betalt för att du ska slippa annonser. När det gäller TV finns det rena premiumtjänster, men då gäller det att du får betala runt 100 kr/mån för kanalen. Tidningar har inte så stora upplagor eller så många betalande läsare för att de ska kunna ta liknande belopp. DN behöver exempelvis få in 1,6 miljarder och har drygt 300 000 prenumeranter, du kan aldrig få in de pengarna från 300 000 abonnenter på en digital tjänst och vem skulle ens bry sig om allt låg bakom en betalvägg. En papperstidning kräver aldrig inloggning för att läsas, och där har de ett problem, att låsa in allt vore att frångå deras tidigare modell.

Permalänk

Förstår inte problemet egentligen, endera vill man ta del av Aftonbladets nyheter och då bör man ju också ge dem förutsättning för att producera innehållet.

Vill man inte läsa Aftonbladets innehåll så besöker man ju inte sidan och slipper även reklamen.

Ger man inte Aftonbladet förutsättningar att få betalt för det de producerar så kommer de ju i förlängningen att tvingas göra hela sidan till en "plussida" eller lägga ner verksamheten. Det här gäller ju inte bara Aftonbladet för övrigt, det gäller ju massor av nyhetssidor.

Förloraren på det är ju inte de som inte läser Aftonbladet.

Jag tycker också de där reklamfilmerna är irriterande, men har jag inte tid att se dem så stänger jag ner hela klippet och ser det kanske någon annan gång.

Låt säga att de väver in reklamfilmen mitt i filmen så som det skulle kunna bli om många spärrar reklamfilmerna början. Det vore ju ännu mer frustrerande.

Nä jag förstår inte detta, det enda ni gör är att ni förstör för er själva.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Förstår inte problemet egentligen, endera vill man ta del av Aftonbladets nyheter och då bör man ju också ge dem förutsättning för att producera innehållet.

Vill man inte läsa Aftonbladets innehåll så besöker man ju inte sidan och slipper även reklamen.

Ger man inte Aftonbladet förutsättningar att få betalt för det de producerar så kommer de ju i förlängningen att tvingas göra hela sidan till en "plussida" eller lägga ner verksamheten. Det här gäller ju inte bara Aftonbladet för övrigt, det gäller ju massor av nyhetssidor.

Förloraren på det är ju inte de som inte läser Aftonbladet.

Jag tycker också de där reklamfilmerna är irriterande, men har jag inte tid att se dem så stänger jag ner hela klippet och ser det kanske någon annan gång.

Låt säga att de väver in reklamfilmen mitt i filmen så som det skulle kunna bli om många spärrar reklamfilmerna början. Det vore ju ännu mer frustrerande.

Nä jag förstår inte detta, det enda ni gör är att ni förstör för er själva.

Största problemet är nog att de inte får betalt för reklam på nätet, i en papperstidning kostar en helsida nästan tvåhundratusen kronor och på webben med "3,5 miljoner besökare" kostar en takeover 850 kr per CPM och du kommer ju inte spendera flera hundra tusen på webbannonserna. Resultatet är fullt av skitreklam.

Plussida plus annonsblockering skulle ruinera AB, så nej plus är inte lösningen på deras bekymmer. 100k som betalar för plus är ju inte några pengar i det stora hela i en koncern som behöver dra in miljarder.

Permalänk
Medlem

Ska man må gött i livet så ska man varken ha tidning, tv, eller radio och sätta upp blockerningar av media sidor så om man skulle råka vilja läsa så är man för lat ta avblockera för läsa.

Bästa sättet slippa läsa allt våld som sker i Sverige nu för tiden, de räcker med veta det man ser med egna ögon.

Är det något viktigt så får man ändå veta det på ett eller annat sätt, fick veta om terrorist attacken på Drottninggatan 1.5 vecka efter dådet mådde jävla bra under den där 1.5 veckan jag slapp höra om det, och hade önskad att man inte fick veta det av någon annan heller så hade man fortsatt må gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

uBO inställningar > Tredjepartsfilter > Klistra in denna länken längst ner > Verkställ.

Det här filtret tar även bort sponsrade artiklar, sociala widgets med mera. Det är ett aggressivt filter, så där finns en liten risk för att något kan bli trasigt på somliga svenska sidor. Upptäcks nåt är det bara att öppna en ny issue på Github så tar jag nog hand om det.

Funkade bra ett tag men nu visas reklamen igen på aftonbladets tv

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Funkade bra ett tag men nu visas reklamen igen på aftonbladets tv

Fungerar fortfarande för mig. Vilken webbläsare använder du? Har du någon annan blocker installerad än uBlock Origin? (Ghostery, Disconnect, Privacy Badger med mera kan skapa problem.)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Aftonbladet är nu bortplockat och istället ska jag testa Omni som tycks skrivanyheter istället för alla clickbites om klick som setts av miljoner och samma nyheter var fjärde vecka bara för att fylla ut. Oftast så har de också samma nyhet två eller tre gånger på samma sida.

Tack för tipset om Omni.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Fungerar fortfarande för mig. Vilken webbläsare använder du? Har du någon annan blocker installerad än uBlock Origin? (Ghostery, Disconnect, Privacy Badger med mera kan skapa problem.)

Har ingen annan då jag tycker ublock gör sitt jobb bra..
Det var ublock origin som tydligen fått tuppjuck fick installera om den, nu funkar det igen. Tack!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Föredetting

Själv ser jag hela Aftonbladet TV som herpes för hjärnan. Något jag kan göra för att blocka hela alltet? Kör uBlock och element picker, lyckas blocka själva bilddelen av videouppspelningen, men det allra värsta, ljudet, är kvar.

Orkar inte lyssna på en till skånsk prao-elev.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Meantek: Detta borde få bort det.

||aftonbladet.se^$media

Visa signatur
Permalänk
Föredetting
Skrivet av lassekongo83:

@Meantek: Detta borde få bort det.

||aftonbladet.se^$media

Dessvärre inte. Vet inte riktigt vad jag gör fel, har inte pillat med filter förut. Ska väl bara vara att klistra in det i rutan i fliken "My Filters"?

EDIT: Löste sig på något sätt. Nu står det "Var god stäng av din adblocker för att spela innehållet" - spontan reaktion blir ett "HELL NO!". Tack för hjälpen!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hänt mig med, grymt frustrerande!

Permalänk
Medlem

Faken vad sent man kommer till festen...
Aftonbladet är ju ständig vinnare av kategorin "Omöjligaste benchmark för webbläsare" sedan minst 15 år tillbaka!

För mobil surfning måste jag bara slå ett rejält slag för Firefox Focus appen!
Min erfarenhet är att den t.o.m. slår Chrome i flyt och upplevelse, riktigt grym!
Fixar Aftonbladets sida lätt som en barnlek.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tycker om personer som säger att man ska sluta läsa Aftonbladet, men som själva läser Fria tider :D:D

Tycker att alla ska bojkotta SVT/SR, TV4 Aftonbladet, DN och Expressen med flera.
Läser själv både Avpixlat, Fria tider och Nya Tider samt Samtiden (Samtiden är ett husorgan för SD)

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Tycker att alla ska bojkotta SVT/SR, TV4 Aftonbladet, DN och Expressen med flera.
Läser själv både Avpixlat, Fria tider och Nya Tider samt Samtiden (Samtiden är ett husorgan för SD)

Är inte dom där medierna lika vinklade som MSM?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är inte dom där medierna lika vinklade som MSM?

Idag är Avpixlat Fria tider och Nya tider de mest ackurata tidningarna även om Aftonbladet, DN och Expressen med flera börjar vända kappan och faktiskt börjar rapportera saker som inte är så förskönande för massinvandringen och dess effekter på samhället.

SVT/SR profilen Janne Josefsson har starkt kritiserat MSM för deras lögner och propaganda under flera år.

Citat:

Framför allt är Josefsson kritisk till hur journalisterna har hanterat bevakningen av den höga invandringens effekter på samhället. Man har sopat problemen under mattan och förskönat.

http://avpixlat.info/2017/07/09/almedalen-2017-janne-josefsson-bra-att-alternativmedia-finns/

Fast det är klart vill man leva i bubbla av en inbillad verklighet. Så kanske fjolårs nummer av Aftonbladet, DN och Expressen är att föredra... Eller alternativt hålla sig till krönikörer som Anders Lindberg och Orenius båda vänstertomtar och globalister, EU-sympatisörer och invandringsvänliga, enligt deras verklighet är allt väl med Sverige och bättre blir det med mer invandring från MENA-länder.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Idag är Avpixlat Fria tider och Nya tider de mest ackurata tidningarna även om Aftonbladet, DN och Expressen med flera börjar vända kappan och faktiskt börjar rapportera saker som inte är så förskönande för massinvandringen och dess effekter på samhället.

SVT/SR profilen Janne Josefsson har starkt kritiserat MSM för deras lögner och propaganda under flera år.
http://avpixlat.info/2017/07/09/almedalen-2017-janne-josefsson-bra-att-alternativmedia-finns/

Fast det är klart vill man leva i bubbla av en inbillad verklighet. Så kanske fjolårs nummer av Aftonbladet, DN och Expressen är att föredra... Eller alternativt hålla sig till krönikörer som Anders Lindberg och Orenius båda vänstertomtar och globalister, EU-sympatisörer och invandringsvänliga, enligt deras verklighet är allt väl med Sverige och bättre blir det med mer invandring från MENA-länder.

Jag menar att de medierna du drog upp kanske inte alls är så neutrala och skriver om nyheter som gärna gynnar deras sak och vad deras läsare vill läsa. Kanske tråkigare att skriva om en våldtäktsman som råkar ha ett svenskt för och efternamn så att säga. Men att kunna se saker från båda hållen kanske är för mycket begärt i en värld där allt är antingen Aftonbladet eller Avpixlat.

Jag är ingen flitig läsare utav någon av medierna, varken MSM eller de du dragit upp så kan ha fel. Men det är bilden jag fått av det jag läst då och då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag menar att de medierna du drog upp kanske inte alls är så neutrala och skriver om nyheter som gärna gynnar deras sak och vad deras läsare vill läsa. Kanske tråkigare att skriva om en våldtäktsman som råkar ha ett svenskt för och efternamn så att säga. Men att kunna se saker från båda hållen kanske är för mycket begärt i en värld där allt är antingen Aftonbladet eller Avpixlat.

Jag är ingen flitig läsare utav någon av medierna, varken MSM eller de du dragit upp så kan ha fel. Men det är bilden jag fått av det jag läst då och då.

Fortsätt att tro och behåll din bild då...

Citat:

Fast det är klart vill man leva i bubbla av en inbillad verklighet. Så kanske fjolårs nummer av Aftonbladet, DN och Expressen är att föredra... Eller alternativt hålla sig till krönikörer som Anders Lindberg och Orenius båda vänstertomtar och globalister, EU-sympatisörer och invandringsvänliga, enligt deras verklighet är allt väl med Sverige och bättre blir det med mer invandring från MENA-länder.

Det finns tillräckligt med svenskar som reagerar på dagens Sverige ändå.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Permalänk

https://raw.githubusercontent.com/lassekongo83/Frellwits-filter-lists/master/Frellwits-Swedish-Filter.txt

Funkar ej, fortfarande videoreklam innan klipp. Har adblock plus, vanliga adblock och uBlock där jag la in denna, fortfarande samma skit.
2017 tekniken går bakåt.

Permalänk
Medlem

@hugesjystalker: Fungerar fortfarande för mig. Använd enbart uBlock Origin. Använder du ABP, Adblock, Ghostery etc samtidigt så kan det skapa problem.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

@Cenorida: Samma skit agenda sättande vänster skit kontra agenda sättande höger skit. Lika mycket fejk news i bägge . Tom med viralgranskaren fick fel mot riksdagens utrednings tjänst .

Det här måste vara världsrekord i särskrivning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Det här måste vara världsrekord i särskrivning...

Nog stavningskontrollen som ingripit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Detta fungera i alla fall just på Aftonbladet och man pillar in dem i datorns dns inställningar för nätverkskortet. Rekommenderar inte att göra det i routern för då kan det trilskas med uppdateringar till tex Android mobiler.

Use these DNS-servers to block ads, trackers and phishing websites.

176.103.130.130

176.103.130.131

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]