iPad Pro 2017 – frågor om jailbreak

Permalänk
99:e percentilen

iPad Pro 2017 – frågor om jailbreak

Har nyss testat de nya varianterna av iPad Pro med 120 Hz-skärm, och är givetvis helt frälst. IMO det största som hänt på surfplattemarknaden sedan iPad 3 kom med (relativt) högupplöst skärm. Den mest intressanta modellen är nog 10,5-tummaren.

Sitter i dagsläget med en trött iPad 4 med jailbreakat iOS 7.0.1 och har ingen aning om hur det ser ut på jailbreakfronten idag. Vill absolut inte ha en iPad utan jailbreak, framförallt för att jag känner mig helt utlämnad och maktlös om jag inte får lägga in mina egna webbläsartillägg i form av userscripts. Detta gör jag med Userscripts Loader, och jag antar att det behövs jailbreak även på iOS 10. (Som jag förstår det har Webkit från och med iOS 8 inbyggt stöd för userscripts, men man har väl som vanlig användare ingen möjlighet att komma åt det API:et?)

De plattor jag provade på Elgiganten hade iOS 10.3.2 om jag minns rätt. Nu undrar jag hur det ser ut i praktiken om man köper en iPad Pro idag. Vilken iOS-version får man? Går den att jailbreaka? Untethered? Går det att nedgradera iOS? Ska man tänka på något med SHSH blobs eller annat trams?

Jag vet nog egentligen inte själv exakt vad jag undrar, så alla tips, råd och sammanfattningar från folk med mer uppdaterad erfarenhet av jailbreaking är uppskattade. Kort sagt: iPad Pro jailbreak – vad gäller?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Hello, I just bought a iPad Pro 10.5. It is with IOS 10.3.2. It is unable to jailbreak and unable to downgrade. According to some news, maybe in the future, there will be no jailbreak anymore.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av CaptainYan:

Hello, I just bought a iPad Pro 10.5. It is with IOS 10.3.2. It is unable to jailbreak and unable to downgrade.

How did you reach that conclusion?

Citat:

According to some news, maybe in the future, there will be no jailbreak anymore.

Would you be able to link any source(s) on that? This is not good at all, because (in my opinion) userscripts are such an essential part of using an iPad, and a couple of other tweaks that require jailbreak are pretty useful as well.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Skrev ett långt j*vla svar här, men webbläsaren haka upp sig och vipps var allt borta...
Orkar inte skriva ner igen men sammanfattar lite kort:

Jailbreaken verkar gå mot mörkare tider, det tar längre och längre tid att lansera. Flera källor har även uppgett att vissa tänker sluta helt med detta.

Har alltid haft en jailbreakad iPhone och är så besviken på mig själv att jag inte köpte en iPhone SE när dom fortfarande såldes med kompatibel programvara.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Jag skulle säga att du bör titta på antingen everythingapplepro:s senaste videor om det på youtube alternativt Icrackuridevice dom täcker ungefär samma saker när det gäller jailbreak men vad jag har för mig så finns det inget jailbreak släppt för den omtalade verisionen men de som jobbar på jailbreaken har lyckats jailbreaka dom men inte släppt någonting än och dom har ingen större anlednnig att släppa det föränn ios 11 så länge deras säkerhetshål inte blir igentäppta

Permalänk

@Alling: Please see this article. https://motherboard.vice.com/en_us/article/8xa4ka/iphone-jailbreak-life-death-legacy

Also, for apple IOS device, it is impossible to downgrade the IOS version since Apple has closed the version source. Usually, they closed the old version verification in two weeks after new version came out. In addition, iPad Pro 10.5 and iPad Pro 12.9 (2017) only has the earliest version which is IOS 10.3.2.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk

Jag är lite nybörjare med jailbreaking, vad är det frågan om med alla youtubevideos som vill att man ska installera en injected app? -Finns högvis på tuben, är det bara scam och virus osv?

Permalänk
Medlem

@Strongman: Lita bara på EverythingApplePro

Till TS; Nej, inget jailbreak just nu och kommer inte på ett bra tag.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av DilluTioN:

Jailbreaken verkar gå mot mörkare tider, det tar längre och längre tid att lansera. Flera källor har även uppgett att vissa tänker sluta helt med detta.

Skrivet av snskiller:

Jag skulle säga att du bör titta på antingen everythingapplepro:s senaste videor om det på youtube alternativt Icrackuridevice dom täcker ungefär samma saker när det gäller jailbreak men vad jag har för mig så finns det inget jailbreak släppt för den omtalade verisionen men de som jobbar på jailbreaken har lyckats jailbreaka dom men inte släppt någonting än och dom har ingen större anlednnig att släppa det föränn ios 11 så länge deras säkerhetshål inte blir igentäppta

Skrivet av Seziuo:

Till TS; Nej, inget jailbreak just nu och kommer inte på ett bra tag.

Tack för era svar. Förbannat synd att de ska envisas med att förstöra en annars alldeles fantastisk enhet att surfa på med en sådan artficiell begränsning.

Skrivet av CaptainYan:

@Alling: Please see this article. https://motherboard.vice.com/en_us/article/8xa4ka/iphone-jailbreak-life-death-legacy

Also, for apple IOS device, it is impossible to downgrade the IOS version since Apple has closed the version source. Usually, they closed the old version verification in two weeks after new version came out. In addition, iPad Pro 10.5 and iPad Pro 12.9 (2017) only has the earliest version which is IOS 10.3.2.

Thank you, that article was well worth reading!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers