Huawei P9 - köpa smartwatch

Permalänk
Medlem

Huawei P9 - köpa smartwatch

Tjo!

Frugan har den vanliga P9-modellen av Huawei och hon fyller år nu i veckan - funderar på att köpa en smartwatch till henne och ville därför stämma av om någon här har en smartwatch till den och hur ni isåfall upplever den? Kollade in samsungs gear S3 som ser intressant ut men ser ju samtidigt att huawei har en egen Watch 2 och kan inte låta bli att undra om den är bättre?

Viktigt för henne är träning och musik. i den ordningen.

Synpunkter tages tacksamt emot

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en LG G Watch R till min P9 Plus, fungerar oftast alldeles utmärkt. Tyvärr har Huawei en extremt aggressiv batterisparfunktion som åtminstone jag har lite svårt att få bukt med så ibland har den helt enkelt slagit av bluetooth så att kopplingen till klockan försvunnit.

Det här har aldrig hänt under t.ex träning utan är ett problem om jag suttit still länge vid dator/tv.
Kan vara frustrerande eftersom mitt användningsområde i huvudsak är att få notiser till klockan, och skulle man glömma att dubbelkolla så kan man få problem med synkningen av antalet steg.

Förutom den detaljen (händer trots allt inte särskilt ofta) så tycker jag att det fungerar utmärkt.
Ingen input på vilken klocka av dom du föreslog som har bäst funktioner men min uppfattning är att Samsungen håller snäppet högre kvalitetskänsla på hårdvaran. Kan dock vara så att inte alla funktioner fungerar klockrent med en icke Galaxy telefon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S