Android-plattor med Netflix Offline

Permalänk

Android-plattor med Netflix Offline

Hej på er!

Har länge funderat på vilken platta jag ska köpa då jag idag har en Nexus 7 från 2012.
Den fungerar ännu tack vare custom ROMS, men är inne på sista versen.

Då jag i mitt jobb är utan internetförbindelse i längre perioder behöver jag en platta som man kan ladda ner filmer/serier till.
Använder Viaplay och Netflix. Viaplay verkar fungera på de flesta plattor men Netflix är lite känsligare verkar det som.

Vilka plattor har ni testat Netflix offline på (Android) ?

Permalänk
Entusiast

Enligt Netflix så skall valfri enhet som kör Android 4.4.2 och uppåt klara av det: https://help.netflix.com/sv/node/54816

Menar du alltså att det inte fungerar på din nuvarande Nexus 7, eller är du ändå inne i köptankar?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

@Sisyfos: Det fungerar inte på min Nexus 7 idag, även om plattan i övrigt fungerar (dock lite seg emellanåt, har flashat om med diverse olika ROMS, både orginal och tredjeparts).

Om man läser runt lite så är det flera plattor det inte fungerar på. Någon teori är att de som kan se HD-material skall fungera, men det gäller tydligen inte helt det heller. Kina-plattor (Chuwi, Xiaomi, Teclast etc) verkar inte fungera bland andra. Därav att jag tänkte se vilka som har testat.

Lutar nog mot en Lenovo Yoga Tab 3 Plus men är inte helt säker ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marineeng:

@Uzanar: Det fungerar inte på min Nexus 7 idag, även om plattan i övrigt fungerar (dock lite seg emellanåt, har flashat om med diverse olika ROMS, både orginal och tredjeparts).

Om man läser runt lite så är det flera plattor det inte fungerar på. Någon teori är att de som kan se HD-material skall fungera, men det gäller tydligen inte helt det heller. Kina-plattor (Chuwi, Xiaomi, Teclast etc) verkar inte fungera bland andra. Därav att jag tänkte se vilka som har testat.

Lutar nog mot en Lenovo Yoga Tab 3 Plus men är inte helt säker ännu.

Kan intyga att Netflix offline fungerar på den! Anledningen till att det inte går på din Nexus kan vara att du kör en custom rom.

Skickades från m.sweclockers.com