[Elite: Dangerous] Söker personer att spela med!

Permalänk
Medlem

[Elite: Dangerous] Söker personer att spela med!

Hej på er!

Har ganska nyligen införskaffat Elite: Dangerous.
Spelet är riktigt trevligt, men det kan bli lite ensamt att sitta och lira själv.
Därför tänkte jag höra om det finns något intresse här på Swec att kanske starta en lite grupp för oss Elite-spelare där vi kan diskutera om spelet och hitta personer att spela med.
Tex. sätta upp mål att sträva efter eller hjälpa folk med frågor.

Hoppas på svar från er sweclockare!

Mvh Xavier

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk

Hej
Jag är också med i denna gruppen.
Vore kul om vi blev fler

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

spelar!

@Tazhaul: adda mig, spelar som CMDR Hawxxy

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad!
Heter CMDR Fanmezia

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5,Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO RÖD, Samsung SSD EVO 850-Series 500GB, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär, Fractal Design Kelvin S24 240mm,Corsair Carbide Air 540 Cube Vit, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

CMDR Yakal Ilidien

Vore kul, om ni nu fortfarande lirar ^^

Permalänk
Medlem

CMDR Evil Ed

Ute på en långtur så ni som vill följa en explorer på äventyr kan adda mig!

Permalänk

adda gärna, CMDR Henry handsome

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Geeks Gaming

Spelar gärna. Är dock jätte nybörjare. Bara lägga till http://steamcommunity.com/id/jinxswe/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Hej! Är ganska ny med lyckats spara ihop till en Asp Explorer snart och efter det tänkte göra lite discovery. En annan bana är Bounty hunting med Vulture. Om någon är sugen att göra detta tillsammans får den gärna lägga till mig CMDR Lodbrok87!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Spelare

Skrivet av Tazhaul:

Hej på er!

Har ganska nyligen införskaffat Elite: Dangerous.
Spelet är riktigt trevligt, men det kan bli lite ensamt att sitta och lira själv.
Därför tänkte jag höra om det finns något intresse här på Swec att kanske starta en lite grupp för oss Elite-spelare där vi kan diskutera om spelet och hitta personer att spela med.
Tex. sätta upp mål att sträva efter eller hjälpa folk med frågor.

Hoppas på svar från er sweclockare!

Mvh Xavier

Tjenare,

Vilket bra initiativ. Kört runt solo en hel del nu i rymden, lite mining och Bounty H. Provade att köra i wing nu i veckan...vilken skillnad det blev i spelupplevelse.

Är en glad nybörjare som kör så ofta jag hinner..blir lite då och då.

Finns det ingen funktion att söka upp varandra direkt i spelet?

Mvh Micke

Permalänk
Medlem

System - station

Hej,

Tycker Elite är grymt men det uppmanare ju inte direkt till gemensamt spel då man inte ens kan söka efter en spelar ingame...eller är det ngn som har några tips på detta?

Håller ni till i något visst system/station som man kan joina upp på och connecta som friends i spelet. Håller till i systemet Frey på Garron Station, riktigt bra mining om det nu är någon som kör detta. Har varvat mining/Bounty hunting. Drar in ca 10mil på en mining-trip med min Python.

Mvh
Micke (Cmdr Jaeger_X)

Permalänk
Skrivet av JaegerX:

Hej,

Tycker Elite är grymt men det uppmanare ju inte direkt till gemensamt spel då man inte ens kan söka efter en spelar ingame...eller är det ngn som har några tips på detta?

Håller ni till i något visst system/station som man kan joina upp på och connecta som friends i spelet. Håller till i systemet Frey på Garron Station, riktigt bra mining om det nu är någon som kör detta. Har varvat mining/Bounty hunting. Drar in ca 10mil på en mining-trip med min Python.

Mvh
Micke (Cmdr Jaeger_X)

Snacka om att man själv är ett ufo. Det gick ju att söka spelare i menyn...och nu har jag ju några att söka efter

Visa signatur

__________________
Min Dator: [Låda: Arctic XL] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 6700K - clocked 4Ghz]][Corsair H80-cooling] [Moderkort: Asus Z170A][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: Asus gtx 980ti OC 6gb Strix][Lagring: SSD 500 Gb Corsair GT]

Permalänk
Medlem

Hej fellow commanders. Tänkte höra om det finns några casual players här som vill köra wing någon/några kvällar i veckan. Börjar bli lite tomt i rymden.
Lägg gärna till mig. CDMR COITH90

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Hej fellow commanders. Tänkte höra om det finns några casual players här som vill köra wing någon/några kvällar i veckan. Börjar bli lite tomt i rymden.
Lägg gärna till mig. CDMR COITH90

Vi är ett litet gäng i Asgard Gaming som spelar Elite då och då. Hur mycket varierar men skulle du bli sugen på att gå med så är det bara att fråga på TS om någon vill spela med dig, alternativt sätta dig i Elite-kanalen när du spelar så kanske någon mer dyker upp.

http://asgardgaming.se

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

@Roffe: Tackar för tipset!

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk

Jag vill gärna lira med svenskar.. jag har precis tagit en paus men nu är jag tillbaka.. vore kul att ha någon att spela med då mina vänner har tröttnat.

CMDR HUNGMANMOOJOO

Permalänk
Medlem

Är tråden fortfarande aktuell? Sitter ensam å spelar, har blivit väldigt svårt

Adda gärna CMDR KRIPPA

Permalänk
Medlem

Jag kör lite Elite då och då, inget proffs. Just nu jobbar jag på att förbättra min Federation reputation. CMDR Buio.

Protip: Ta inte uppdrag till Ehrlich Orbital. 770 000+ LS bort i systemet.

Permalänk
Medlem

Jag lirar gärna lite med andra också. Mitt namn är samma som här "xenopsy".

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat med Elite, plockade upp Horizons utgåvan. Har skickat lite requests till er som postade senast. Skulle vara råkul att flyga med några andra som har lite koll.

CMDR mrkernel

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Silver | ASUS Maximus X Hero | Intel i7-8700K @ 5,0Ghz | 32 GB RAM | Custom Water Loop | NVIDIA Titan XP | Intel 600p | HTC Vive

Permalänk

hejsan, Har kört Elite sen sommaren 2015 och vill gärna lira med andra svenskar. Är duktig inom mining, exploration, bounty hunting

CMDR FREDRIK ERICSON

Permalänk

Elite

Jag spelar Elite 3-5 kvällar/nätter i veckan, men det kan bli mycket riktigt bli ensamt emellanåt, så om någon fortfarande lirar, adda mig gärna, CMDR Freudlund_77

Permalänk
Medlem

Jag är gärna också med adda mig också om ni har lust http://steamcommunity.com/profiles/76561197986949063/

Permalänk
Medlem

Hej! Jag söker ett trevligt gäng att lira lite Elite Dangerous med. Ny på spelet men spelar ofta och mycket.
Jag är 30år, och spelar med warthog hotas. Mic osv för discord och annat är inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

@odesjord: Jag får hem min Rift idag, så ska börja igen!
Skriver till dig när jag är inne, vet inte exakt vad jag heter ingame. Har en Python och Anaconda från tidigare dagar, så har bra utrustning som väntar!

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande några som spelar.
Lägg gärna till mig
Cmdr Gart Grebednil

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter andra Cmdr's, går under namnet Xrim i ED:

/X

Permalänk
Medlem

Tjena ! Det var väl ett tag sen den här tråden uppdaterades, men jag tänkte iaf skriva upp mig på listan ni kan lägga till. Har en kompis jag kör med då och då, men vi är båda gamlingar så det blir lite för sällan vi kör, så jag tänkte att det kunde vara skoj att hitta fler.

Kör folk open play eller privata grupper och så där ?

Nån teamspeakserver eller nåt kanske ? (är det ens kvar ? )

Jag tar mig friheten att lägga till några namn ovanför iaf, så kanske vi ses där ute bland stjärnorna.

/Cmdr Urax

ps.

Skickade reqs till xrim och gart grebednil

Permalänk
Medlem

Skriver här också då jag köpte det precis. Vill gärna ha någon att spela med framöver. Kommer inte köra något extremt då man har familj och barn nuförtiden, men ett par kvällar i veckan ska man väll orka. Ska försöka få tid att testa det ikväll, postar mitt nick när jag fått ett par timmar i spelet.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet