Logitech förvärvar headsettillverkaren Astro

Permalänk
Skrivet av Cerd Moyen:

Nu är det inte Kingston som gör dem utan det är samma set som QPAD QH-90.

HyperX är Kingstons varumärke, deras ansvar och deras namn på varan.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Ja, det är helt o hållet marknadsföring, men jag tror knappast att de är på grund av sitt "gaming brand" snarare de faktum att de har sponsrat 300+ twitch streamers som alla sitter med Razer tangentbord och DX Racer stolar.

Så kan det mycket väl vara sen va dem omtalade ett bra tag med för något år sedan vilket ledde till att många köpte dem.

issch jag förstår lite vad du menar nu, är med arllergisk mot den typen av marknadsföring typ dxracer, blinkande tangentbord men den trenden har funnits ett bra tag, va inte längesedan folk skar upp sina förgulnade datorer och satte i plexiglas och "neon" för att blotta på den tiden extremt ful hårdvara ur estetiskt perspektiv :, D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

HyperX är Kingstons varumärke, deras ansvar och deras namn på varan.

Det är nog takstar som är tillverkaren både för QPAD och Kingston annars hade de nog aldrig gjort samma headset.
Troligtvis köps de in från takstar i kina efter önskemål från Kingston och QPAD.

Vi gjorde liknande grej på mitt gamla jobb med piratkopior av destacospännen då fick välja färg, ändra utseendet lite och slaska på vår logga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör med mina G35 sen de kom ut funkar bra till gaming, micken är kanon folk hör knappt min AC / dammsugare i bakgrunden medans de hör mig prefekt. Dock inget bra att spela musik med imo, hoppas de gör bättre all-around Headsets nu.

Permalänk
Medlem

Köpte mina A50s 2013 som fortfarande spinner på. Sjukt bekväma och superb byggkvalitet. Vissligen i en helt annan prisklass, men G35an gav jag bort ASAP pga skräplur i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Bytte från Astro A50 till Audio Technica AD700X och har aldrig sett tillbaka. Går inte att jämföra ljudet i vare sig spel eller musik. Trots att Audio Technica är/var halva priset mot A50.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz